Friday, December 14, 2012

Kerana Gertakan DAP Undang-Undang 20 Tahun Boleh Pinda Dua Hari

PAS semakin jelas sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengorbankan prinsip yang dipaut berpuluh tahun lamanya, semata-mata mahu meraih undi bukan Islam dan memastikan kerjasama politik dengan sekutunya, DAP, berjalan lancar, kata Ketua Pembangkang DUN Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad. 

Terbaru katanya, PAS 'mengalah' dan sanggup menangguhkan serta merta penguatkuasaan semua syarat lesen kedai gunting rambut Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) melibatkan masyarakat bukan Islam.
 
Ini bermaksud, penggunting rambut wanita bukan Islam boleh menggunting rambut pelanggan lelaki (bukan Islam) yang bukan muhrim dengannya.
 
"Itulah PAS, dia (PAS) buat apa sahaja asalkan dapat undi. Hukum, peraturan, undang-undang tidak penting," katanya ketika dihubungi Antarapos
 
Exco Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan sebelum ini menjelaskan Kelantan telah menggunapakai undang-undang PBT itu, selama 21 tahun, sejak tahun 1991 lagi. Namun setelah digertak DAP, PAS tanpa hujah-hujah bernas secara mendadak menangguhkan penguatkuasaan undang-undang itu.
 
"Beria-ia membuat undang-undang tetapi dalam masa dua hari boleh pinda undang-undang itu. 20 tahun dah PAS buat undang-undang itu tetapi boleh ada yang menentang dalam masa dua hari dibatalkan," ujar Alwi
 
Takiyuddin juga dipetik sebagai berkata undang-undang PBT itu tidak akan dipinda demi menjaga moral penganut semua agama, Islam dan bukan Islam di Kelantan.
 
Terdahulu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyatakan bahawa kerajaan negeri Kelantan bersetuju menimbangkan semula undang-undang kecil tersebut.
 
Kemelut undang-undang PBT ini mula menarik perhatian masyarakat negara ini apabila seorang pengusaha kedai gunting mendedahkan dia telah beratus kali di saman MPKK-BRI kerana pekerja wanitanya (bukan Islam) memotong rambut pelanggan lelaki (bukan Islam).
 
Sumber: Antara Pos

43 comments:

Anonymous said...

Pas doh kona leper..takut miss soru...kah kah kah

Anonymous said...

alahai PAS...PAS...jangan cakaplah nak laksanakan hudud kalau digertak oleh DAP dah kecut perut nak mampus... pastu salahkan Umno pulak tak nak laksanakan hukum Islam... bagus korang bagi serban yg korang pakai tu kpd DAP utk buat tisu tandas... mcm sial je...

Anonymous said...

PAS PISS 4 ALL...

Anonymous said...

Pas Pis Pus..parti angguk sahaja..parti ajaran sesat..parti akur sahaja..parti agama songsang...makin kronik kelaku org PAS...lalalala

Anonymous said...

Aku benar2 kesihan tengok PAS ni, masa hentam UMNO berapi2 mulut mereka kata macam2. Nampak saja Islam tapi bila Karpal Singh berdeham sikit terus tercirit dalam seluar, sanggup batalkan undang2 Islam. Memang dayus tak ada meruah. Cakap jer lebeh tapi tak ada BUTUH........

said gombak said...

Heran sungguh dengan penyokong UMNO, kritik pandai, tapi dia sendiri tak menyatakan sokongan untuk Undang-undang tu. Isu ni berkaitan dengan cara perlaksanaan, mungkin ada kelemahan. Kalau perkara yang baik di tegur, mungkin boleh ambil kira. Contoh isu HUDUD, jangan letak kan tanggung jawab kepada PAS shj, UMNO tu bukan terdiri daripada orang ISLAM ke.

said gombak said...

PAS kira ok la, at least ade jugak mention ttg HUDUD, UMNO, ape pun takde ckp HUDUD. Kalau Soi lek kaki blue tu hina islam, semua orang UMNO MENIKUS. MCA dan GERAKAN banyak hina islam, tapi orang UMNO semua menikus. contoh isu salam lelaki & perempuan, NAJIB senyap je.

Anonymous said...

both,PAS dan UMNO kena blajar melawan MCA dan DAP..

UMNO tuding PAS..
PAS tuding UMNO..

tp dua2 kurang konsisten..

dlm perhimpunan parti masing2,smpai ada terjerit2 kata nk bela islam.

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

penganut pas cakap pasal hudud , Kanun Jenayah Syariah 11 Negeri Kelatan pon tak pernah tengok & baca...

Anonymous said...

MCM LA PUAK2 PAS XPENAH KRITIK KERAJAAN UMNO...SUME YG UMNO WAT SALAH PADA PUAK2 PAS...TP BILE DI BAGI PUAK2 PAS NI LA YG REMBAT DULU...BLAH LA WEI PAS...

Durio Ziberthinus said...

Untuk merealisasikan pelaksanakan hudud PAS kena kuat dan oleh itu kena bertanding disemua 222 kawasan Parlimen. Bila menang semua baru boleh pinda perlembagaan. Kalau sekarang Islam 55% dan bukan Islam 45% jangan harap orang kafir akan sokong. Karpal Sink yg cium mulut ngan Pok Nik pun suruh langkah mayat dia dulu. Lebih-lebih Haji Hadi dh kensel hudud kepada kebajikan.

Anonymous said...

sokong umno tapi saya juga sokong hudud...tapi bukan hudud ikut selera pas...perempuan yang kena rogol nak dakwa perogolnya kena bawa 4 saksi kalau tak nanti cas fitnah lak..dah le kena rogol lepas tu kena rotan 80 kali...apara punya hukum ni...kalau takda kebolehan kepakaran kemampuan lebih baik usah kokok berderai2 ekok bergelumang tahi

Anonymous said...

Said Gombak ..
melalak siang malam @ bercakap macam tong drum kosong tapi tak ada niat nak laksana berbeza dengan tidak melalak dan tidak bercakap siang malam tapi buat .. mana yang lebih baik?

Sdr Tahu ker apa benda hudud tu?
Jika ia benar benar perkara no 1 dalam Islam kenapa Hadi Awang boleh kornar lipat mempersendakan hudud?

Srr suruh UMNO membetulkan mana mana yang kurang dalam perlaksanaan Hudud.. Sedarkah saudara UMNO / BN itu adalah parti yang memerintah, dan salahkah kalau PAS menegur dengan cara berhemah jika ada sebarang kekurangan, jelaskan apa yang kurang?
Sedarkah sdr PAS hanya memperalatkan Hudud demi memancing sokongan orang Melayu? Sedarkah sdr PAS memutarkan hukum Hudud juga untuk memancing sokongan bukan Melayu? Apakah ada dua jenis hudud dalam Islam?

Jika sdr heran dengan orang2 UMNO, orang2 UMNO 10 kali lebih heran bagaimana penyokong PAS boleh begitu dungu mempercayai bulat bulat doktrin PAS?

Sdr kata PAS kira ok ada sebut tentang hudud .. SEBUT sahaja sudah sdr anggap hebat?

Meletakkan tanggungjawab hudud kepada PAS? .. sekali lagi saya tanya .. sdr faham dan jelas ke tentang apa itu hudud? ..

Sdr tahu kan bahawa menunaikan Haji dan Zakat itu termaktub dalam rukun Islam? .. saudara juga tahu bukan bahawa kedua dua rukun itu wajib dilaksanakan? tapi dimasa yang sama juga saudara tahu bukan bahawa ada TETAPI nya dalam menunaikan 2 rukun itu?.. saudara bergurulah jangan asyik dengar ceramah PAS dan baca Harakah...

Anonymous said...

109ntenjarAku benci bila ada puak yang asyik menggunakan Hudud sebagai senjata politik...

Aku benci bila ada puak yang menolak perpaduan sesama Islam dengan andaian bahawa Islam mereka tersangat superhebat ..

Aku benci bila ada puak puak yang siang malam tak ada kerja lain selain dari cai ceraca dan cari salah orang ...

Anonymous said...

WSA...

Bangsa Melayu memang hebat ..
Bangsa lain memang tidak mampu untuk meruntuhkannya
Hanya bangsa Melayu yang mampu menjatuhkan bangsa Melayu ..

UMNO PAS melawan MCA dan DAP?

Kenapa kita nak lawan mereka?

sebelum kita nak melawan mereka, aku nak tanya , mampukah PAS melawan hawa nafsu dan perasaan hasad dengki yang teramat sangat pada UMNO?

Anonymous said...

PAS ni sebenarnya sesama islam beranilah kutuk, maki hamun hatta sanggup doakan untuk kehancuran sesama islam... tapi si kafir laknak tu gertak sikit je dah macam ayam berak kapur... terkulat-kulat... baculll...

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.....,

MIRA EDORA said...

AKU LANGSUNG DAH TAK RESPECT PAS SEKARANG KERANA PAS DAH JADI PAK TURUT DAPING N PAKATAN WALAUPUN TAHU KAN HUKUM HAKAM ISLAM TAPI PAS NI TETAP NAK JAGA HATI DAP N PAKATAN SAMPAI SANGGUP BUAT PERKARA YG SALAH DI SISI AGAMA ISLAM KITA HANYA SEMATA2 UTK MNG PRU13 NIE, WHAT THE FUCK MAN PAS IS SO CHEAP UNTIL CAN SALE OWN SELF FOR DAP N PKR.

jinjai said...

PAS mmg tak guna parti langsung bknnya tegakkan agama islam tapi huru-harakan lagi adalah aku tgk, kembalilah ke pangkal jalan PAS sebelum terlambat.

adik 80 said...

pas nie asyik tau nak salahkan umno aje tapi pas tak sedar yg dari dulu lagi sepatutnya pas kena perjuangkan islam bknnya sokong apa dap n pkr buat tu, mmg tak blh pakai pas sekarang gila kuasa dan gila glamour krg igt kafir akan layan pas baik2 ke bila mng undi nanti sorrylah cina kafir nie mmg busuk hati punya org.

kelly eng said...

aku btl2 kesian tgk pas dah mcm tak siuman aje sebab asyik ikut telunjuk dap n pkr aje, mana perginya pas dulu yg tegakkan agama islam, mana ajaran pok nik krg semua wahai org2 pas jgnlah kerana kafir krg sesama islam bergaduh dan yg dpt hasil cina kafir.

Anonymous said...

PAS....PAS....melepaslah ko kali ni.

Takde ko dapatnya undi dari aku pru ni.

Anonymous said...

PAS pun bakal terlepas undi aku yang atas pagar ni...kali ni aku tahu nak terjun belah mana...

Anonymous said...

Orang pas kebanyakannya tidak membaca suratkhabar selain harakah dan blog pro mereka sahaja serta tidak menonton berita. Jadi pada minda dan pandangan mereka hanya mereka yang melaksanakan hukum Allah. Apa yang dilaksanakan oleh UMNO bukan islamik sedangkan pelbagai telah dilaksanakan sehingga mendapat pengiktirafan banyak negara Islam. Dan hudud dipergunakan oleh PAS sekian lama apabila tiba masa pilihanraya. Mereka tolak perpaduan dengan UMNO kerana memandang rendah kepada parti ini. Sedangkan rasullullah saw sangat mementingkan perpaduan ummah.

Anonymous said...

Belum pun sempat PAS berhenti menangis kerana terkejut disergah oleh DAP berhubung isu saloon di Kelantan, sekali DAP dengan angkuhnya menghina PAS didalam konvensyen DAP yang diadakah di Pulau Pinang. Kali ini PAS dimalukan lebih dahsyat apabila Karpal Singh telah mengistiharkan secara terbuka bahawa Anwar Ibrahim adalah satu-satunya calon Pakatan Rakyat jika mereka menang dalam PRU13 kelak. Ini bermakna Haji Hadi Awang TIDAK layak menjadi Perdana Menteri. Ini juga bermakna suara majoriti akar umbi PAS diibaratkan sebagai suara anjing kurap yang tidak mendatangkan sebarang impak kepada Pakatan Rakyat. Ini adalah satu penghinaan kepada PAS sendiri. Ternyata PAS adalah parti yang tidak bermarwah kerana terus menerus dihina oleh DAP. Pemimpin2 PAS masih lagi merelakan diri mereka terus dihina begitu rupa. Mampaknya PAS akan terus 'menangis' sampai bila2. Wallhualam.

mtk

Anonymous said...

Pas mmg dayus

Anonymous said...

AKU TAK NAK CAKAP BANYAK.....APA YG AKU NAK KATA SELURUH PEMIMPIN DAN UMAT PAS TERLAMPAU BODOH DN TOLOL...BAHKAN DAYUS DAN TIADA TELUR,DGN UMNO BUKAN MAIN GEDEBE DAN SAMSENG TAPI DGN DAP MASYAALLAH PONDAN NYA TOK GURU PAS YAKNI NIK AZIZ DAN SELURUH PENGANUT PAS, TIDAK MUSTAHIL BUAH KERANDUT MEREKA AKAN DITARIK OLEH DAP SATU MASA NANTI......MEREKA AKU PERCAYA TK AKAN MARAH BAHKAN MASIH MAMPU TERENGGIH MAACAM KERANG BUSOK...TUNGGULAH APA YG PASTI KERANDUT MEREKA AKAN DITARIK JUGA SATU HARI NANTI

Anonymous said...

PAS PISS PUSS gets what it deserves. Kafirkan UMNO, KO kan UMNO sekarang siapa yang KO???????? Ha ha ha KO dengan Bengali............

kakbedah said...

dah terang lagi mahu lampu suluh ka???

bodo punya PAS !!!!!!!!!!!!!

ko tu layak jadi anjing mereka jer!!!!

pas dajjal said...

pas memang tak ada pendirian, pas parti dayus
dulu kata umno kafir tp kini pas sendiri kafir

dulu nak juangkan negara islam tp dah tukar negara kebajikan ala pas

dah beberapa kali pas tkencing bila dap berdehem

DON MELAYU said...

anon 4.49

PAS kira ok sebab ad jgak sbut pasal hudud??kepala hotak kau...!!hbis kau ing da sebut tu kira bagus la,kira dh mmg terbaik la..apa gna kalau sbut shj tapi xde niat nak buat,apa gna kalau sbut utk meraih undi dan mmancing undi,apa gna kalau sbut shj skdr utk dipermainkn dan dijadikan modal utk ceramah..PAS hnya hnya melacurkn islam utk utk nafsu politik mereka..tgk saja,undang2 yg da pakai 21 tahun pn PAS snggp pinda sbab nak mmuaskan hati org kafir,itu hukum yg mreka buat sndri,yg org PAS pinda sndri..kalau hukum dunia pn PAS xmmpu nak laksanakan dgn adil aptah lagi hukum ALLAH,mmpu kah PAS laksanakan???????

Anonymous said...

Pas dah ibarat bini no.2 kpd Dap.bini no.1 Pkr.
Silap2 kerusi Pas yg dimenangi Pas akan diserah bulat ke Dap...kalau hukum Islam anggup di serahkan ke Dap...inikan pulak 'kerusi' yg dipertandingkan.
Atau paling menyedihkan..semua ahli Pas difatwa kan untuk masuk dalam Dap kesemuanya..itu dihalalkan ..kata TGNA.
Kemudian nama Pas pun dipadamkan oleh Dap.
Semuanya gara2 nak terus perintah Kelantan sampai 'Qo Luuu'
Setuju ker ahli Pas jadi lagu tu??

Korang tak caya cakap aku???
TGNA boleh buat apayg dia suka..tanpa berbincang dgn pemimpin2 lain...sbb Kee Kuan Yu dah 'beli' semua balak dia.Kira dah banyak jasa Kuan yu pd TGNA ni lah...terhutang body..tergadai negeri.
Selamat melompat parti Dap+Pas=??
Jual ler agama kamu wahai Pas..'syurga' dah menanti..
: Milza

kejora malam said...

semalam dengan mata kepala aku sendiri aku lihat PAS berarak sambil membawa bendera DAP..
yang tak boleh bla tu pakcik pakai songkok dan makcik tudung labuh wei..
tudia bukan main lagi depa dok agungkan cina wei..
padahal DAP kafir UMNO melayu islam kenapa boleh sanggup jilat DAP tapi nak jatuhkan UMNO..HAIRAN

webdesign2u.info said...

Buat website personal atau catalog bisnes percuma di http://webdesign2u.info

Anonymous said...

sami buddha tak akan sanggup menjilat kembali ludahnya, sami hindu juga tak sanggup. tapi dua sami melayu ini (nik aziz dan hadi awang) sanggup menjilat kembali ludah mereka kerana percaya kepada janji setan yang berjanji akan membawa mereka ke putrajaya jika mereka sanggup menjilat kembali ludah mereka.

dulu mereka beritahu semua pengikut mereka, " haram menyokong dan mengundi parti Umno kerana Umno itu telah menjadi kafir kerana bla bla bla bla .... "

sekarang mereka ( dua orang sami melayu tersebut ) mengajak seluruh orang melayu supaya menyokong perjuangan parti Pas yang sudah terang lagi bersuluh telah melakukan perbuatan yang sama yang pernah dibuat oleh Umno sehingga Umno menjadi kafir kerana itu.

kalau CN Al Afghani melalui bukunya bertanya kepada Hadi Awang " KAFIR KAH AKU ". disini ustaz pula ingin bertanya kepada Hadi Awang dan Nik Aziz " MASIH ISLAM KAH PAS ".

ustaz juga ingin berpesan kepada dua sami melayu ini " ANDA BERDUA LEBIH BANYAK MELAKUKAN KEROSAKAN KEPADA MELAYU DAN ISLAM DARIPADA MELAKUKAN KEBAIKAN ".

ustaz minta maaf kepada anda berdua kerana menggunakan perkataan " sami melayu ". hanya itu yang sesuai untuk kalian berdua, jika kalian ulamak melayu-islam, sudah tentu kalian tidak tergamak hendak mengkafirkan sesama melayu, sudah tentu kalian tidak tergamak memecah belahkan sesama melayu.

doa ustaz buat kalian berdua, mudahan2 Allah swt ampunkan dosa kalian terhadap bangsa melayu dan agama islam.

harapan ustaz buat kalian berdua, mudahan orang2 melayu memaafkan kalian kerana telah memecah belahkan mereka.

USTAZ MAHADI, Melor

Anonymous said...

mane rbf ni,lama x update citer baru.....

Anonymous said...

Pas mengalah kepada desakan DAP kerana takut orang cina tak undi partinya.

Bodoh memang bodoh sangat kalau orang cina DAP bukan islam nak bagi undi kepada Pas kerana islam.

Tapi cerdik memang cerdik sangat kalau orang cina DAP bagi undi kepada Pas untuk menjatuhkan penguasaan politik negara oleh orang melayu melalui Umno.

Dan bengap lagi dungu sangatlah kalau orang Pas bagi undi kepada DAP dengan harapan DAP akan bantu islam.

Pertanyaan kepada orang Pas :::::

Kalau betul DAP sokong islam kenapa dalam Muktamar Pas baru2 ni bila korang cadang nak angkat Hadi Awang jadi PM dibantah keras oleh DAP, dan DAP bertegas mahukan Anwar.

Jadi, kalau korang masih rasa DAP tu dekat di hati korang .. elok lah istighfar banyak2 kerana Amanat Setan oleh Hadi Awang telah jauh menyesatkan kalian.

Setan Celik.

Anonymous said...

Amanat Setan yang dibuat oleh Hadi Awang hanya akan ditarik balik jika ada desakan daripada DAP. Kalau bukan kerana desakan DAP, jangan harap lah Hadi Awang nak tarik balik.

Keluar dalam berita hari ini, Nik Aziz minta Hadi Awang pertahankan amanat itu. Nampaknya bertambah lagi lah bilangan Setan yang suka tengok orang melayu berpecah .. pangkat Setan yang sekor ni lagi tinggi, Tok Guru lagi.

Aku ingin merayu kepada pemimpin DAP sama ada Karpal Singh atau Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng agar mendesak Hadi Awang supaya menarik balik Amanat Setan itu. Insyallah kalau 3 pemimpin DAP ini bersuara maka pasti akan dituruti oleh Hadi Awang.

Sheikh Tan

Anonymous said...

Makna terbaru P.A.S. bukan lagi sebagai Parti Islam Semalaysia TETAPI adalah Parti Ajaran Setan.

Amanat Setan dan Fatwa Setan telah banyak melakukan kerosakan kepada perpaduan melayu.

Lim Guan Eng jadi semakin kurang ajar kerana Amanat Setan dan Fatwa Setan banyak membantu mengukuhkan parti DAP.

Sheikh Tan

Anonymous said...

di akhirat nanti pemimpin pas yang penipu ini alam menyesal di depan ALLAH .DAN RARUL DAN UMATNYA.

Anonymous said...

parti pas yang telah beronar ini adalah kerana parbuatan pemimpin 2 mereka tidak TAKUT DOSA.

scouser pj said...

There was a time when i had much respect for PAS for it approach in providing check and balance to the government. Unfortunately, when greed and hatred takes precedence over rationality, Agama pun boleh dipermainkan.

Masalhnya ramai dianatara kita tidak arif tentang ilmu Agama dan atas dasar inilah PAS menggunakan Agama untuk melawan dan berhujah. Once religion is mentioned kita diam tetapi kita diam bukan kerana bersetuju tetapi keranan menghormati Agam itu sendiri.

Admittedly our govt has it flaws tetapi to brand it and its supporters as kafir dan segalanya salah hanya menunjukkan perangai sebenar PAS disebalik topeng 'keagamaannya'.

Obat Gula Untuk Ibu Hamil said...

Undang-undang orang sambong babaturan urang.!