Friday, December 7, 2012

Khalid Ibrahim Masalah Utama Rakyat Selangor - Prof Dr Agus

SHAH ALAM: Penganalisis politik, Profesor Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff berkata masalah utama rakyat Selangor adalah terpaksa berhadapan dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sering berdolak dalih untuk menyelamatkan diri.

Katanya, tindakan kerajaan negeri yang seolah-olah menipu rakyat dengan menawarkan jaminan kebajikan dalam manifesto pilihan raya umum tanpa mengambilkira kemampuan untuk melaksana akan mengakibatkan rakyat berubah arah.
 
"Dulu semasa berjanji tidak bagi tahu bahawa ada syarat-syarat kepada janji itu tetapi sekarang setelah berkuasa ada pula syarat-syaratnya.
 
"Tidak betul jika tindakan memberikan manifesto hanya sekadar untuk berjanji untuk buat tetapi kita tidak buat," katanya ketika dihubungi.
 
Khalid pada Rabu memberitahu bahawa bukan semua rakyat di Selangor layak untuk mendapat manfaat daripada manifesto yang diisytiharkan pakatan pembangkang sebelum berjaya menjadi kerajaan negeri.
 
Beliau berkata kerajaan negeri hanya bertanggungjawab menjaga kepentingan golongan yang kurang berkemampuan.
 
Sehubungan dengan itu Agus menggesa agar kerajaan Pakatan Rakyat menilai terlebih dahulu kemampuan kewangan negeri sebelum berjanji kepada pengundi di Selangor terutamanya.
 
"Lain kali dalam pilihan raya yang akan datang kalau tidak dapat buat sesuatu yang baru kepada rakyat jangan berjanji.
 
"Begitu juga dengan isu PTPTN, penurunan harga kereta, jadi mereka perlu fikir baik-baik sebelum berjanji," beliau menjelas.
 
Selanjutnya sila baca di antarapos.com
 

14 comments:

Anonymous said...

Masalah utama Khalid Ibrahim ialah tergagap2 nak menunaikan janji2 dulu dan tergagap2 untuk bersikap telus pada rakyat Selangor.

Anonymous said...

MANIFESTO BUKAN JANJI..

SO RAKYAT MALAYSIA KENA PASTIKAN PR TULIS DAN UMUM ''JANJI PRU13' UNTUK RAKYAT..BUKANNYA 'MANIFESTO PRU13'.

JIKA MEREKA MASIH MENGGUNAPAKAI 'MANIFESTO PRU13' MAKA SEGERALAH TOLAK MEREKA KERANA RAKYAT MALAYSIA AKAN DITIPU SEKALI LAGI..

Anonymous said...

Masaalah utama Khalid bukanya dia tergagap2 untuk menipu ttp memang dia gagap!

Anonymous said...

dulu manifesto kerajaan APU juga tak tertunai ~ tiada bayaran parking dll

Anonymous said...

Aiii..Agus yang cakap macam tu....DUlu Agus ni la yang berdiri teguh mempertahankan pkatan....setiap patah perkataan dari Agus .....tak ada bezanya dengan lagu Annuar......apa cerita Gus...dah insaf ke...atau satu lagi lambang betapa munafiknya penyokong Pakatan......kami golongan pelajar sesungguhnya tidak percays denganAgus....dalam soal ini....agus is not a good of an educated person......

nazatul shima said...

woi anon 2.19 PM kau nak tahu kenapa Agus jadi mcm tu sebab dia dah sedar dari tidur yg lena yg betapa ruginya dia menyokong pakatan, so kau anon sebagai student baik kau belajar rajin dari sibuk nak campur dlm hal politik. kau takkan faham punya org2 dlm politik nie so my advice is better you quiet and watch what is going to happen in pru13 nanti. kalau kau sokong PAKatan pun apa untungnya hutang belajar tetap kau yg kena bayar jgn kau harap kalau anwar menang dia akan mansuhkan PTPTN itu semua kencinglah beb isu air free kat Selangor pun blm settle lagi lagi kau percaya kat anwar tu ke.

dol mat said...

aku sokong habis dgn apa yg anon 11.04 AM katakan itu khalid gagap mmg tak pernah ikhlas dgn kerjanya itu.

nazatul shima said...

bagi akulah khalib gagap nie apa saja yg dia lakukan adalah atas arahan si anwar bosnya itu so betapa bodohnya si khalid nie sanggup terima apa saja yg dilempar kepada demi menjaga bosnya yg keparat tu. asyik2 suruh khalid buat kerja2 si anwar sial tulah. tapi di mana letaknya otak khalid nie.

kelly eng said...

semua yg ada dlm pakatan selangor ini harus dibuang dahulu bkn khalid ibrahim sorang aje anwar tu pun kita kena jatuhkqan dulu baru blh hidup aman dan damai.

Anonymous said...

PKR kebih menonjol untuk membangkang apa juga kerja yg dilakukan oleh BN walaupun untuk kebaikan rakyat. Bila dah jadi kerajaan tindakan pun masih terbawa-bawa untuk membangkang apa juga kerja yg disyorkan atau dilakukan oleh kerajaan persekutuan BN di Selangor. Akibatnya segala kerja sebagai pemerintah Selangor tak terurus kerana lebih sibuk untuk mencari apa juga keburukan apa juga kerja yg dilakukan oleh kerajaan persekutuan BN di Selangor.

adik 80 said...

khalid gagap nie adalah punca segala kemusnahan yg berlaku di Selangor nie dan kita mesti bijak memilih MB dlm pru13 nanti. ingat kita semua tak perlu ikut emosi cuba fikirkan akan keselamatan Selangor kita cuba anda lihat apa yg Khalid buat dlm 5 tahun yg lps hanya kemusnahan saja langsung takde pembangunan di Selangor nie.

Anonymous said...

Khalidi Gagap adalah boneka yang ikut arahan dari dua kafir iblis sepet dari partinya.

Anonymous said...

mudahnya kuturunan hampas ni sedar diri...

Anonymous said...

He could be campaigning for Azmin as the next MB of Selangor. Gunting dalam lipatan...