Sunday, December 2, 2012

Kisah Deepak,Rosmah dan Najib: Apa Yang Husam Musa Kata 500 Peratus Tepat


Tiga hari saya tidak mengisi blog kerana menghadiri sepenuhnya Perhimpunan Agung Umno kali ini dari pagi sampai petang tanpa meninggalkan satu hari pun. Semangat tahun ini amat-amat berbeza dengan tahun-tahun yang lepas. 

Hari ini saya kembali mengisi blog ini untuk menyambung kisah seorang peniaga karpet yang muncul menjadi selebriti pembangkang di saat-saat Perhimpunan Agung Umno hendak membuka tirai hinggalah tirai dilabuhkan petang semalam. 

Seperti yang saya katakan sebelum ini tujuan peniaga karpet itu ditimbulkan atau dimunculkan untuk menyerang PM dan isteri di saat Perhimpunan Agung Umno tidak lain dan tidak bukan adalah untuk melemahkan semangat ahli-ahli Umno dan memecah belahkan Umno di perhimpunan terakhir mereka sebelum PRU 13 mengambil pentas. 

Selepas peniaga karpet itu tampil dengan pelbagai tuduhan terhadap PM dan isteri maka bersorak-sarailah mereka-mereka yang berkawan dengan syaitan menyambut apa yang dilontarkan oleh peniaga karpet itu dan menuduh itu kerja Tan Sri Muhyiddin dan Tun Dr M untuk mengenakan Najib dan seterusnya menjatuhkan Najib. 

Seorang pemimpin parti yang berkawan dengan syaitan dari Kelantan telah membuat kenyataan seperti berikut di malaysiakini di hari Perhimpunan Agung Umno dirasmikan. 
Naib presiden PAS Datuk Husam Musa berkata Datuk Seri Najib Razak tidak boleh lagi berdiam diri dengan dakwaan terbaru Deepak Jaikishan memandangkan usahawan itu mengaitkan keluarga perdana menteri dengan isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Katanya, Deepak "secara langsung dan tidak langsung" mengaitkan perdana menteri dalam isu pembunuhan berkenaan – dalam dakwaan yang dibuat sejurus sebelum perhimpunan agung Umno.

"Najib harus mengambil langkah memberikan penjelasan sepenuhnyna. Jika tidak, selain dirinya, Umno adalah pihak yang akan terkesan," kata Husam yang turut memberi peringatan bahawa pilihan raya juga semakin hampir.

Husam seterusnya mencadangkan supaya Umno "melepaskan Najib" demi kelangsungan parti itu dalam pilihan raya umum nanti.

Katanya, beliau melihat Najib kini berada dalam kedudukan "begitu lemah" apabila timbul dakwaan baru daripada Deepak itu – seperti disiarkan dalam tiga portal berita termasuk Malaysiakini.

Husam juga membayangkan kemungkinan wujud campurtangan pihak tertentu dalam tindakan Deepak.

"Saya yakin, Deepak tidak berani membuat kenyataan jika beliau tidak mendapat apa-apa jaminan oleh sesiapa. Bermakna, ada pihak dalam menggerakkan tindakan Deepak.

"Deepak bukan ahli politik tetapi kenyataannya dibuat menjelang perhimpunan agung Umno – menampakkan pertimbangan politik telah diambil kira.

"Najib ternyata sudah begitu lemah dan hayat politiknya kini bergantung kepada ihsan rakan separtinya (agar) tidak mengambil apa-apa langkah susulan.

"Satu kenyataan oleh (bekas perdana menteri) Tun Dr Mahathir (Mohamad) atau (Tan Sri) Muhyiddin (Yassin) cukup untuk menamatkan hayat politik Najib sebelum pilihan raya umum ke-13," tambahnya.

Husam berkata demikian dengan memetik kenyataan Deepak dalam wawancara bersama Harakahdaily, di mana peniaga permaidani itu antara lainnya menyebut mengenai nasib yang dialaminya ekoran penglibatan dalam pengakuan bersumpah penyiasat persendirian P Balasubramaniam.

Hi....hi....hi....Husam minta Najib jawab dakwaan peniaga karpet ?

Nak tunjuk hebat ?

Nak tunjuk gedebe ?

Sebelum kita nak tunjuk gedebe , sebelum kita nak tunjuk hebat, pastikan diri kita seorang berani, kita seorang yang bersih dan kita seorang yang jujur. Itu pesan orang tua-tua.....

Sebelum Husam nak minta Najib jawab atau Najib jelaskan, Husam terlebih dahulu perlu jawab apa yang ditanyakan oleh bekas pembantu dia. 


Sudah hampir enam bulan Kickdefella minta Husam jawab atau jelaskan tentang hubungan dia dengan Omar Vardillo berhubung isu dinar Kelantan, tapi sampai ke hari ini Husam menikus seribu bahasa dari menjawab persoalan Kickdefella. Why ? 

Jawab yang itu dulu Husam ! 

Jawab !

Sebelum kita sibuk dengan najis di buntot orang lihat dulu najis di buntot sendiri yang sudah berulat.....

Sahabat-sahabat ku sekalian, kita sengaja tidak menjawab tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh peniaga karpet, Deepak Jaikishan beberapa hari lepas. Bukan kita tidak tahu nak jawab atau tiada jawapannya, tetapi kerana tidak mahu bermain mengikut rentak permainan mereka yang mahu membuat kacau semasa Perhimpunan Agung Umno sedang berlangsung. 

Segalanya mungkin akan terjawab dalam masa terdekat ini.....bila, di mana , apa jawapannya ? Tunggulah......

Jika sepanjang minggu ini mereka menguasai game......selepas ini bagilah kita pula tunjuk game kita..... 

Husam kata , saya yakin, Deepak tidak berani membuat kenyataan jika beliau tidak mendapat apa-apa jaminan oleh sesiapa. Bermakna, ada pihak dalam menggerakkan tindakan Deepak.

Ya betul ! 

Apa yang Husam kata itu bukannya 100 % betul, tapi 500 % TEPAT......


Siapa di belakang Deepak ?

Siapa yang menggerakkan tindakan Deepak ? 

Tunggu......

Adakah Tan Sri Muhyiddin belakang Deepak ?

Adakah Tun Dr M belakang Deepak ? 

Tunggu........

Siapa belakang Deepak ? 

Siapa yang menggerakkan tindakan Deepak ? 

Tunggu........

Siapa belakang Deepak ? 

Siapa yang menggerakkan tindakan Deepak ? 

Tunggu........

Rajin-rajinlah buka blog beberapa hari ini....

Blog mana ? 

Parpukari ? GAP ? Papa Gomo? MIK ? AAKJ ? MyKMU ? atau mungkin juga Husin Lempoyang ?

TUNGGU !

52 comments:

Anonymous said...

Sejak MUDALILUL hAMPAS kata bole menerima bantuan SYAITAN demi meruntuhkn UMNO...fitnah, pembohongan rekayasa dah jadi mcm 'trending' lak dlm pakatan haram neh...

Maklumla 'syaitan2' mmberi DANA.....
haishhhhhhhhh....

Anonymous said...

lama aku tunggu ko nak update rbf!!

Anonymous said...

Sure rbf nak tunjuk bukti pembabitan husam dlm kes deepak ni.. kan kan kan...

Anonymous said...

Allah maha berkuasa, yang hak akan menjelma juga akhirnya. Demam & kencing tak lawaslah Najib & Rosmah bersama blogger kelas ke-3 mereka. Usia UMNO semakin di hujung tanduk. Buat blogger RBF, kena terimalah hakikat Najib & Rosmah memang banyak skandalyang sudah tidak dapat disangkal lagi.

Anonymous said...

Anon 4:06 PM, siapa dihujung tanduk. sila berikan fakta dan juga bukti sahih. kasihan anda, kalau setakat menulis tanpa fakta sesedap air liur basi..apakah anda yg bakal ditanduk nnt

Anonymous said...

ye la memang le banyak skandal nye yang dibuat2 kan ko dan tentera2 syaitan mcm ko..tolo ko tu yg dah kat ujong tandok ko tak nampak dok ngendap tolo org lain..dah tak lama dah..

Anonymous said...

hehehehehheeh

Cer Baca ni. Syaratnya ENGLISH kena power!. Pasai apa? Pasai yang tulih ni LOYAR!

baca yer. Jangan duk cover jer Boh (boss) tu!

Anonymous said...

eeerrrr

Jangan lupa baca komen Don H skali kay!

heheheh

Anonymous said...

LOYAR apa? OoOOOOOooo LOYAR BURUK! Kahkahkahkah!

Anonymous said...

soal dinar kan dah selesai. ko tak ikuti kes tu ke? malah husam cabar bawa kes tu ke mahkamah..sekor orang umno pun tak jawab..kecut sampai termasuk buah korang. najib penakut ajak debat cara terbuka...ajib cakap bukan budaya kita..abis tu di sekolah2 diadakan debat..diuniversiti2 juga ada pertandingan debat..apa cerita? nak debat laporan bajet negara yg najib sendiri buat pun takut..pm apa macam ni..penakut..bila bercakap berdegar degar macam petir..penakut haprak..

Anonymous said...

pm apa macam ni..penakut..bila bercakap berdegar degar macam petir..penakut haprak..
_________________________________
anwar tu berani sg ke????nk bersumpah pn takut...dah la wei pencacai pr...

wasim46 said...

musang musa lebuhraya bilo nok buat wei ambo tanyo pejabat tanah tak ado gapo lagi ko nok tunggu pusat buat?

Anonymous said...

aku bangga PM Najib sekurang-kurangnya ikhlas bersumpah dlm masjid lagi..

PM penCACAI PR ada berani nak bersumpah.????? stkat berdebat berani la sbb dh memang kepakaran dia dlm brhujah utk membelit para musuhnya..

hanya penCACAI penTOTOK PR yg smpai ke hari ni sanggup membasahkan tekak telan AIR KENCING PAK SHEIKH @ HERO TAMIL.!!!

Hehehehe....

Anonymous said...

PAKATAN RAKYAT PARTI HANJIGGG...

Anonymous said...

Terbukti kini UMNO dah kembali mendapat sokongan rakyat.......

Kelate bakal kembali kepada BN.

Nak tunggu lebuhraya ke Kelate tunggulah kerajaan pusat yang buat...bukan semua rakyat kelate tokse pembangunan.

Anonymous said...

Deefuck...deefuck..itulah business dah x jalan, disebabkan wang ko leh jadi balaci pembangkang...sesiapa rajin, gi SSM...check company deefuck yg dah bankgrup tu..

Rafi said...

Salam bro RBF, tolong rujuk pd email saya. TK.

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Anon 4.06PM-kena terimalah hakikat Najib & Rosmah memang banyak skandalyang sudah tidak dapat disangkal lagi.

Cuba senaraikan banyak mana skandal yg hang kata tu..kalau setakat bagi komen kosong tak ada bukti sahih..anak aku darjah 1 pun bole buat. Kes Altantuya dulu dah kantoi lepas RPK mengaku reka SD dan buat cerita palsu..ni sorang mangkuk Deepak nak reka cerita baru. Mungkin dia bukan Islam jadi tak takut dosa fitnah, tapi yg Islam dok sokong dan sebarkan cerita fitnah, apa cerita??

Anonymous said...

Kesian Husam Janapari. Nampaknya apa juga yang Husam buat tak kena dan memakan dirinya sendiri. Husam membuat kesilapan besar dengan kenyataan barunya. Lebih2 lagi ketika UMNO sedang melangsungkan Mesyuarat Agung Tahunannya. Jika senario diPWTC diambil kira ternyata Husam telah memberikan peluru kepada 'musuhnya' untuk menembak diri Husam sendiri. Nasib kamulah Husam, nak buat macamana kan? Nak tunjuk bijak tidak kena pada tempatnya, terima sahajalah padah yang bakal menimpa diri kamu sendiri. Wallahualam.

mtk

bro yul said...

x sabar aku nk tunggu siapakah dalang nyer smua nie...dan siapakah yg membayar deepak utk memfitnah najib&rosmah....silap2 si pengembala janapari nie kut....hahaha.....

Anonymous said...

kah..kah..kah talian hayat nk mampos Anwar dan Pakatan Haram.. klu video blu Anwar pun puak setan ni boleh pusing.. tiba2 paria Deepak mana nk suruh rakyat percaya???

Weii pencacai ANJING PR yg ada kt sini.. korang lebih hina dan busuk jijik dr darah HAID PELACOR!!...!!

Anonymous said...

Husam desperate takut BN menang di Klate nanti rakyat minta balik derma projek bina jambatan & lebuhraya. Takat ni cuma ada batu2 asas yang sdg giat dihungkas oleh pokok2 gerolam subur. Simen sekampit pun belum nampak lagi ditapak projek. Takan la nak buat batu asas pun telan belanja juta2 duit derma? Tak logik langsung.

MegaBidaman said...

tak sempat beberapa hari fitnah terbaru ni nak panas dah dikantoikan .... memang potong steammm , hahahaha

Afiq KLtown said...

Husam owh husam, tak abes abes dengan iri hati dan busuk hati ko najib dan rosmah, sanggup ko memfitnah orang demi ko mendapatkan kuasa, tamak ko ni ! ko takut BN rampas kelantan pru13 nnt. nampak sangat ko terdesak !!

Pawang Asap said...

Ko tu yg kena tipu dgn bapak maharaja skandal nuar juburi dan sekutu setannya....

Anonymous said...

Kebenaran pasti akan terjawab . Najib & Rosmah , mana mahu lari ha ?
Pencacai umno , cepat back-up najib & rosmah sekarang . Kasihanlah najib & rosmah anda tu , sungguh buruk perangai mereka berdua. Skandal adalah makanan mereka berdua

ahmad jany said...

ni la taktik kotor pengotor pembangkang !

Anonymous said...

HERAN BETUL DGN MENTALITI PENYOKONG PAKATAN KAT SINI..

'SKANDAL' NAJIB DAN ROSMAH PERCAYA BULAT2 TANPA BUKTI. DENGAN HANYA KATA2 SEORANG MANUSIA, YANG BELUM PASTI BETUL ATAU TIDAK, SAMA ADA TELAH DIUPAH ATAU TIDAK..BOLEH PULAK PERCAYA?

'SKANDAL' PEMIMPIN2 PAKATAN YANG TERKANTOI, BUKAN SAJA ADA SAKSI, MALAH ADA BUKTI LAGI..TAHU PULAK SPIN SINI SANA.

INGATLAH..PENGUNDI ATAS PAGAR SEPERTI KAMI SUDAH BOSAN DENGAN SEGALA TINDAKTANDUK PAKATAN RAKYAT.

Anonymous said...

Anonymous said...

HERAN BETUL DGN MENTALITI PENYOKONG PAKATAN KAT SINI..

'SKANDAL' NAJIB DAN ROSMAH PERCAYA BULAT2 TANPA BUKTI. DENGAN HANYA KATA2 SEORANG MANUSIA, YANG BELUM PASTI BETUL ATAU TIDAK, SAMA ADA TELAH DIUPAH ATAU TIDAK..BOLEH PULAK PERCAYA?

'SKANDAL' PEMIMPIN2 PAKATAN YANG TERKANTOI, BUKAN SAJA ADA SAKSI, MALAH ADA BUKTI LAGI..TAHU PULAK SPIN SINI SANA.

INGATLAH..PENGUNDI ATAS PAGAR SEPERTI KAMI SUDAH BOSAN DENGAN SEGALA TINDAKTANDUK PAKATAN RAKYAT.

December 3, 2012 3:58 PM

-----------------------------------
hehehe , pengundi atas pagar konon, padahal ahli umno totok yg bertaraf pencacai. dlm tubuh penuh dgn keris & dacing

Anonymous said...

3pm najib nie ckp berdegar-degar tp ajak berdebat,jauh dia lari mcm nampak hantu.banyak alasan la tp kat sekolah,universiti,kolej dll ada mcm debat la.bukan budaya kita namanya.cuba buat percerahan la.buat blogger yg kuat menyokong umno dan sewaktunya,bukalah minda,tgk kebenarannya.nie asyik2 nak melenting je.heboh 1msia bila deepak buat statement,tu la kebenaran mengatasi kebatilan.

Uptown Gurl said...

Pembangkang semakin hari semakin terdesak nak jatuhkan najib dan rosmah....kebenaran akan terbukti juga kelak...ko tggu je lah pembangkang....

Diablo Lord of Terror said...

Deepak nie mmg bodoh la sial....org mcm nie la menjhmkan negara...bgsat2 yg pk asl smbng sikit je ngn org ternama dh jd kwn baik konon2 nya....psl die nie dh mula jd sial jual nama DS tgk lah dh set ex yg burok kepada yg lain....dan kO pk ko sape deepak nk lpskan ko dri bankrupt...skrng ko jd bgsat ko jual nyawa ko kpd anwar...setan yg hnye akan menyusahkan hdup ko lgi....

YOLO said...

Hurm....asl die suka sgt jual nama nie? Ke bagsat die nie? Aku ade bce psl deepak nie...perniaga carpet yg mmg x bpe nk maju bru jmpe PM dan isteri skli dh kononnya kwn baik...kebodo sial die nie....ko ingt PM sng2 je nk bail out ko dgn hutang sebnyk 170 juta tu? Slp la bro krjaan malaysia bkn bgsat sprti apa ko pk kan

saya SIAPA said...

hanya kerana DS rosmah tak tolong deepak so deepak bekerjasama dengan anuwar untuk jatuhkan PM dan isterinya dengan pelbagai tuduhan dan fitnah.anuwar memanh menanti peluang untuk menyerang PM dan isterinya tapi macam biasa,plan anuwar tidak berjaya.kali ni pun anuwar terkantoi,adakah anuwar akn terselamat dengan penipuannya.fikir-fikirkan lah

Anonymous said...

SALAM ANON 4:07PM

DEMI ALLAH, KAMI PENGUNDI ATAS PAGAR. BUKAN AHLI MANA2 PARTI. KAMI PENGUNDI SALURAN 4. PRU 12 MENGUNDI PR ATAS DASAR MENGHENDAKI YANG LEBIH BAIK.

SEDIHNYA, TIADA APA YANG KAMI PATUT BANGGAKAN DENGAN PR SEHINGGA KE SAAT INI.

MAAFLAH..PR BUKAN PILIHAN KAMI SELEPAS INI KECUALI PR DAPAT BUKTIKAN PR JAUH LEBIH BAIK DARIPADA BN. SEKIAN

BOB MALAYA said...

Deepak itu siapa?siapa yang membayar deepak untuk memfitnah PM dan Rosmah?si deepak sanggup menjadi haiwan pelihara pemimpin pembangkang demi menjaya agenda menfitnah pm dan rosmah..pembangkang sudah ketandusan isu untuk membodohkan rakyat..akhirnya memakan diri sendiri.kebodohan pembangkang semakin terserlah..artikel terbaik dari rbf

kejora malam said...

si deepak nie pun kalau dah muflis tamak dan pelapar duit sangat janganlah sampai nak rosakkan dan menghina DSR...
permainan politik bodoh oleh anuar juburi yang dah kekeringan idea ingat boleh berjaya ke

UndiMuda82 said...

anon 4.07, ko bace tak sumpah seorang hamba Allah tentang undi PRU12 lalu?

Siapakah yg Allah tunjukkan skrg semakin busuk dan buruk.. Najib dn Rosmah cuba dinajiskan sebanyak2 oleh Pakatan Rosak..tp adakah Allah izinkan berbanding skandal2 Anwar yg jelas terpampang menonggeng dlm video hitam putih itu?

Penglibatan Anward gn aktivit2 HARAM dan jauh dr matlamat Islam seperti mengakui sah2 melindungi keselamatn Rejim Pengganas Yahudi.. sedangkan kita tahu Israel sentiasa membunuh Palestin..

cubalah buka pintu hati krn Allah... bkn krn politik rakus anjuran Pakatan Dajal.. mereka terlalu gilakan kuasa sehingga bertaburan.. tiada perancangan.. sedangkan juga ruang utk menarik hati rakyat di 4 buah negeri dimenangi sudah cukup sbg senjata utk benamkan UMNO..

tp malangnya itulah puak2 Sesat PAS dan PR.. khianat pd undi PRU13 nnt.. jgn buat rusuhan pula bila xdpt Putrajaya...

UMNO BN sntiasa terbaik..Insya Allah..AMINNN..

Anonymous said...

Saya akan undi UMNO BN Insya Allah..moga dipanjang usia dn kuddrat utk bantu melawan musuh2 Islam dan Melayu (Pakatan Rakyat)

saya dn keluarga terlalu bosan dgn retorik cerita2 dr Pakatan, mereka sewajibnya berkerja utk rakyat, bukan buka kilang FITNAH dan CERAMAH hari2..

DEBAT utk org yg tiada kerja dn mahu tipu helah di zaman serba berteknologi ini.. debat org zaman skrg bukan ikhlas pt zaman para2 Ulama' dahulu..jd jgn bertuhankan debat utk buktikan kebenaran.. syaitan akan menipu..

yg penting janji mesti ditepati.. rakyat wajib dijaga dan dididik supaya tidka terlalu samseng dgn laungan demokrasi barat...

Wallahualam..

MIRA EDORA said...

AMBOI ANON 4.06 PM SEDAP MULUT AJE KAU MENGATA NAJIB N ROSMAH KAN, KONONNYA SKANDAL DIORANG SUDAH TAK BLH DIBENDUNG LAGI YE, YG BAPAK SYAITAN ANWAR TU APA BAIK SGT KE PAKATAN HARAM JADAH TU. UMNO TAKKAN KALAH AKU CONFIRM KERANA UMNO YG TERBAIK SETAKAT INI.

jinjai said...

tak payahlah nak tuduh TPM n TUN M utk cerita karut krg tentang PM dan Rosmah, ini semua fitnag sebenarnya pakatan haram dah takde modal mulalah buat fitnah yg bukan2 tentang PM n Isterinya. hanya kerana fitnah bodoh UMNO takkan goysng sikit punlah.

usin said...

aku akan percaya pd husam bila lebuhraya rakyat dh siap dan kambing jamnapari dan membiak sejuta ekor. sementara menunggu masa itu, sori. tak percaya langsung husam ni ikhlas bersimpati dgn najib. tak lain nk kasi ko pd najib. hehehe...tak menjadi la akal dn helah kau husam. aku percaya najib, rosmah serta umno ada berjuta-juta skandal. skandal yg direka-reka. bila dh letih mereka-reka skandal, tangan & otak dh naik kematu kerana mencipta onar. mereka akan berhenti sendiri sbb dh kena parkinson. tak lama dh, awal tahun depan.

Anonymous said...

pencacai2 taik umngok yg masih x sedar..tun madey pun kata..yg tinggal dlm umngok ni..yg x berapa cerdik..kah kah kah..

Anonymous said...

Dear Anon 12.33
Your style ( or lack of it)of commenting does not help your cause/Party at all.
It only prove you guys are uneducated, full of hatred and hyper emotional bothering hysteria.

May I suggest a better way ie write in clear sentences, saying you agree or disagree with the topic and then give evidence via videos, original photo and reference to any link/article.

Oh and please do refrain from showing your stupidity...its not infectious in here.

Anonymous said...

12:33 cerdik sangatla tuu.Sesuai sangat la jadi penyokong tegar PKR.
Lu fikirla sdiri......

Anonymous said...

Teruskan sokong PR sampai kelubang JUBOR.

bebo said...

ni semua keja anwar lah dia lah dalang yg paling besar kat malaysia ni buang anwar dr malaysia negara kita akan aman dan damai percaya lah

kakbedah said...

depaak ni klu aq dapat dia aq akan entik telur dia sampai dia mandul tau..mmg dasar tak sedar diri nak fitnah org plak sapa yg byr tu sama je low class dgn dia gak

kelly eng said...

aku pasti lah pru kali ni umno akan menang pembangkang buat lah cite bodoh apa pun org tak heran lah..rakat dah sedar yg pembangkang semua ckp kosong je...

Daddy Cool said...

dey tambi!!apa hal lu bikin kecoh itu tempat??berapa itu anwar padikutty byr lu?ayoyo tambi,lu jula lu punya karpet suda la..xpyah nak jadi anjing org..sblm kau ddahkan bro aku da tahu sape dalang di sbalik smua ni...xlain xbkn master mind yg paling handal berlakon kat malaysia ni ialah ANWAR IBRAHIM.....

Anonymous said...

-Bismillah-

semoga permulaan komen dgn bismillah akan mngubah apa yg kita bakal tulis. inshaAllah (:

1- mengapa orng berkejar-kejaran inginkan kuasa? sedangkan tugas khalifah itu sgt berat dan akan disoal di akhirat kelak. acpkali sya tertnya mngpa dan knpa?

dlm tempoh hmpir sthun sya bersma PAS, bnyak perkra bru yg sya pelajari..YA Rabb, mmng bnyk prubhn..

jika kita mentadabbur Al-Quran, Allah mnyebut tntng syariat2 yg mesti ditegakkan. jauhi judi,arak,zina,rasuah, laksanakan hudud dll.. dan bgaimna kita hndak mlksanakan hukum2 Allah.. YA dengan kuasa.. spya syariat Allah dpt dilksanakan ^^

andai BN mmpu melksnakan hukum2 Allah dan menegakkan syiar Islam.. mgapa harus ada PAS dlm parti pembngkang...(:

~sebesar2 jihad adalah jihad menegur pemimpin~
salah stu backbiting yg dibenrkan dlm Islam adlh mnceritakan kezaliman pemimpin...

Allaua'lam
~ustaz sya pesan berckp atas dsr ilmu bukan nafsu~
maaf atas sgla hal.. ^,^