Friday, December 14, 2012

Lihat Bagaimana DAP Tunjuk Taring Mereka Kepada Pas

Seperti yang diketahui umum, DAP telah memenangi beberapa pusingan dalam perlawannya dengan Pas....

Pelik kan ?

DAP musuh BN , tetapi yang asyik tewas dengan DAP adalah Pas....

Hudud - DAP menang

Negara Islam - Pas tewas

Kedai gunting unisex - DAP menang dan Pas tewas

Sekarang DAP sedang mengejar kemenangan seterusnya dalam isu pasangan bukan islam yang di saman berdua-duaan di Kota Bharu.

Berikut laporannya....
DAP mahu bukti pasangan berkelakuan tidak sopan
Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke Siew Fook mahu siasatan lebih lanjut dibuat bagi membuktikan bahawa dua pasangan bukan Islam yang disaman oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPK-BRI) benar-benar berkelakuan tidak sopan seperti yang didakwa.
Anthony berkata beliau tidak mempersoalkan undang-undang yang digunapakai Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) itu tetapi mahu bukti kukuh yang mensabitkan kesalahan, demi keadilan kepada pasangan berkenaan.
"Saya rasa isu saman pasangan bukan Islam perlu disiasat lebih lanjut, sama ada betul ke pasangan itu melakukan sesuatu yang keterlaluan. Kalau setakat mereka duduk berdua-duaan, saya rasa mereka tidak patut dikenakan tindakan," ujarnya ketika dihubungi Antarapos.
Ketika ditanya adakah undang-undang PBT patut diasingkan antara orang Islam dan bukan Islam, Anthony berkata undang-undang itu tidak harus dipisahkan kerana ia sekadar undang-undang kecil.
Justeru katanya, beliau tidak kisah bukan Islam turut dikenakan tindakan jika berkelakuan 'tidak senonoh' di khalayak.
"Akur (pada undang-undang PBT) bukan isunya di sini tetapi bagaimana dikuatkuasakan. Ia satu definasi yang kabur. Apakah yang dikatakan tidak bermoral? Yang itu kena siasat, apakah bukti yang mengatakan mereka melakukan perbuatan tidak bermoral?," soalnya.  
Beliau yang juga merupakan bekas Ketua Pemuda Sosialis DAP menegaskan undang-undang Islam tidak sama sekali patut dikenakan ke atas orang bukan Islam.
"Kita bukan pertikaikan undang-undang PBT itu, tetapi jika undang-undang Islam dikenakan kepada bukan Islam, itu tidak patut. Tapi jika guna undang-undang PBT, kena jelaskanlah bagaimana mereka mentafsirkan undang-undang itu," katanya lagi.
Sebelum ini, Exco Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan dua pasangan bukan Islam yang dikenakan tindakan baru-baru ini disaman dibawah Undang-undang Kecil Taman.
Beliau juga memberitahu PBT Kelantan berhak menyaman mana-mana orang bukan Islam yang berkelakuan tidak sopan di khalayak umum.

Antara Pos

Lihatlah betapa hebatnya DAP, mereka pula yang menuntut bukti dari kerajaan Pas.....

Itu menunjukkan DAP yang paling berkuasa dalam gabungan yang dinamakan pak-khatan rakyat. DAP mempunyai kuasa seperti Mahkamah Agung yang memutuskan segala hal....

Itu pun sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bahawa Pas hanya balaci DAP.....

Selamat maju jaya kepada DAP....

 
Psssstttt....DAP nak bukti apa ? bukti video ? video besi tak boleh jadi bukti......

18 comments:

Anonymous said...

salah satu adalah pasangan jantan cium jantan.

kenapa dap dan cina-cina ini tak mahu ngaku ianya pasangan gay

Anonymous said...

Kerana takutkan DAP PASsanggup TOLAK ISLAM ke dalam longkang. UMNO terima Islam tapi PAS tolak Islam....

Anonymous said...

"Sit down n QUIET"..anjeng yg bernama PAS duduk trtunduk2 krn takot stlh di marahi oleh tuannya...

muahahahahhahahahahahhahahahah

azlan aini said...

bolehkah nak harapkan Pas ganti Umno untuk menjaga Kemaslahatan Umat? Setakat ini aku tak nampak di mana kecerdikan Puak Pas dalam menegakkan syiar Islam.. Bolehkah mana mana pencacai Pakatan beri satu contoh yang dapat menunjukkan kebijaksanaan Pas?

Anonymous said...

Pertama: TAHNIAH kepada PAS dan Haji Hadi. Semenjak berada dalam PR (Penipu Rakyat), Hadi Awang telah mengakui bahawa PAS adalah kuda tunggangan DAP.

Apa yang berlaku di Kelantan adalah pengesahan bahawa PAS hari ini 'berTuhankan' DAP. Hadi Awang terpaksa 'menelan' ubat luput tempuh sehingga hari ini Hadi Awang telah terkesan sehingga sanggup menjual perinsip perjuangan PAS dengan harga paling rendah. Satu demi satu petunjuk telah Allh SWT paparkan didepan mata kita dengan jelas.

Apa lagi yang boleh diharapkan dari PAS? Di Kelantan sendiri Nik Aziz terus bisu dan takut untuk menyanggah DAP yang terang mempersenda PAS. PAS hanya berani didepan penyokongnya sendiri kerana pemimpin2 PAS sedar bahawa penyokongnya adalah golongan yang 'tidak cerdik' dan mudah ditipu dengan janggut dan jubah pemimpin2 mereka. Wallahualam.

mtk

pego said...

kahkahkahkahkah....kena sergah dengan dapig ni melutut weiiiiii lobai2 pas ni

Anonymous said...

PAS! PAS! Itulah nasib puak yang sangat meroyan menyalahkan orang lain tapi krebiliti diri sendiri langsong tidak ada. Itulah PAS. Parti hanjing kurap yang hanya tahu menjilat jubur tuan dia - DAP..... yang dia tahu turut saja arahan tuan dia. Suruh makan taik dia makan taik. Suruh makan bangkai dia makan. Langsung tidak ada meruah.

Anonymous said...

PAS kata diaorang ada BUKTI... sekali lagi BUKTI.... BUKTI camner tu????


PAS: We have video of indecent duo
Thursday December 13, 2012

KOTA BARU: The two men in the car were given summonses for indecent behaviour, says PAS which insists it has video evidence.

State Local Government, Culture and Tourism committee chairman Datuk Takiyuddin Hassan said the state government would defend the Kota Baru Municipal Council (MPKB) enforcement officers who issued the summonses to the men caught near the Sultan Ismail Petra Airport last month.

“MPKB has video footage to prove what they were doing in the car and I have seen it myself,” he said after attending the executive council meeting chaired by Mentri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat at Kota Datul Naim yesterday.

Sabah MCA vice-chairman Chew Kok Woh questioned if council officers had the authority to act as “moral policemen” over non-Muslims.

He said if non-Muslims did not speak up, there was nothing to prevent them from abusing their powers again.

He questioned if the council officers had the authority to snoop on non-Muslims.

--------------------------------------

aramak, sejak bila video ni dah boleh diisytiharkan sebagai bukti eh??? Hadi boroi dulu kata video tu besi takleh jadi saksi..... la ni dah boleh pulak... baru jumpa dalam kitab ke???

kah kah kah kah kah

Tukang Karut said...

Aku ni org yg terlalu mengharapkan syafaat Rasulallah saw dlm hidup dan kehidupanku dunia dan akhirat. Itu pegangan aku.

Bila aku tengok video Nik Aziz kata Nabi Muhammad saw semasa kecilnya sama mcm mat2 kampung lainnya spt Nik Aziz juga, sehinggalah dia dipilih Allah swt menjadi nabi dan rasul, aku merasa pelik dan hairan, mcm mana org yg dipanggil penyokong2nya sbg "ulamak" boleh berkata demikian.

Bila keluar kes "tengok kapaltelebang tulun naik" ini hati aku terdetik, adakah ini bahana memperlekehkan Nabi Muhammad saw dgn menyamakannya dgn manusia biasa lainnya oleh pemimpin PAS?

Yg pastinya skrg bukan PAS yg menunjuk ajar DAP tentang hukum hakam Islam dan DAP dapat menerimanya, hendak mengislamkan DAP jauh sekali lah, DAP pulak yg mengarah dan menjatuhkan hukum kpd PAS yg mana betul yg mana salah.

Apa sudah jadi PAS? Adakah ini tanda2 zaman dinasour PAS sudah bermula?

Anonymous said...

Siapa -siapa yang kenal (bolek access) Raja Nong Chik bagitau kat dia terowong pejalan kaki antara stesen ktm/ kompleks dayabumi ke masjid negara dah dua minggu tak de lampu. Ramai pelancung ulang alik kat situ dan jemaah yang nak sembayang jumaat pun lalu situ. Tadi ada jemaah yang dah tergolek langgar batu, jumaat lepas pun ada yang tergelincir jatuh... Malu la weiii. Datuk Bandar tidor ka...

Anonymous said...

Yg tumpas dengan dap adalah pas poknik dan mat sabu. Dap paling takut dengan pas ori. Ayuh ahli pas ori, buang pimpinan pas kini dan hapuskan pas pok nik dan mat sabu dan kembalikan perjuanagn pas ori maka akan selamat la Islam di bumi Malaysia ini.

Anonymous said...

Lampu isyarat ada masalah, call JKR
Lampu jalan ada masalah, Call PBT
Lampu tiang TNB ada masalah, Call TNB

Masuk web mereka untuk buat aduan.
Apa susah.. no tel telah diberi.

Anonymous said...

Bodoh ko ni.lampu jln rosak nak panggil menteri.bangang betul.bgtau la dbkl.bangang nak.mampus

Anonymous said...

Mana dap takut sama pas pok nik. Kalu pas hassan ali, zulkulim atau Nasha dap takutla. Dap hanya guna 'belantan' bengkok untuk kawal pas pok nik. Tanpa senjata tu dap tak bole gertak pas pok nik. Pok nik pula suka sangat dengan senjata sulit dap tu. Pok nik ni kena bertaubat.

Anonymous said...

TIDAK MUSTAHIL BUAH KERANDUT USTAZ TERNAMA DAAN TOK GURU TENAMA PAS AKAN DITARIK OLEH DAP SAJA MAIN -MANI DAN DEMI ALLAH PARA DAYUS -DAYUS INI KAN TERSENGGIH SHAJA KALAU BENARLAH DAP MAMPU TARIK KERANDUT LANJUT MREKA.DAN PASTI DAN DEMI ALLAH MEREKA NI TAK AKAN MELAWAN BAHKAN KETAWA GIRANG KEGEMBIRAAN

Anonymous said...

Dap bukan tunjuk taring pada pas pok nik tapi tunjuk teloq. Pas pok nik and mat sabu takada teloq sebab tu takuuutttt..........

Anonymous said...

Melayu Pas sure akan undi calon cina DAP. Agaknya adakah cina DAP akan undi calon Pas jika calon melayu Pas bertemu dengan calon bukan melayu BN.

Persoalan ini lah yang aku duk fikir siang dan malam.

Sheikh Tan

Anonymous said...

oi rbf kenapa tak hapdate!!