Monday, December 10, 2012

Zalim....Dalam Kawasan Rumah Orang Tu Beb......

Zalim ! 

Zalim ! 

Zalim !

Dulu masa nak pilihanraya tahun 2008 bukan main lagi mereka api-apikan orang india untuk tolak BN kerana robohkan sebuah kuil di Shah Alam.

Sedangkan kuil yang dirobohkan itu didirikan di atas tanah milik orang lain dan tuan tanah dah dapat perintah mahkamah.

Kini apa dah jadi ?

Tempat sembahyang dalam rumah orang pun mereka sesah masuk dan pecahkan....

Kini siapa yang lebih zalim ???

Untuk gambar-gambar dan laporannya selanjutnya sila ke sini....

13 comments:

Anonymous said...

teringat plak kes Batu Caves..

puak2 nk jadik hero,dah terkena batang idung....

mampu senyum jek :)

-Warga Shah Alam-

Anonymous said...

Percaya lagi cakap pakatan...baik PAS , DAP maupon PKR semuanya kaki kelentong...

Ayat yg paling best " 2 minggu sudah menang, mslh akan selesai..''.kata2 keraamat ANUwar kat kg Buah Pala...tapi bila menang kg buah Pala bertukar mnjadi BUah Pelir ANuwar...

So kalo depa menang pru 13 nnt bukan takat tmpt smbahyang dlm rumah depa roboh..dgn tuan rumah pon depa halau...tgk apa jadi kat Pulau sana..so...kalo2 masih ada yg nak sokong pakatan haramJADAH mmg otak dah tersumbat dgn airkencing pemimpin pakatan...

Anonymous said...

Xpe.. xpe... aljuburi nandek boleh kasi setelkan. Janji undi fuckatan... lepas menang PRU nanti, kaum India boleh balik India. Dulu kampung dah kene gadai... kali ni berhala dah kene pecah...

Tahniah. Berkat undi anda....!!!!

Anonymous said...

Aku sokong tindakan roboh tu....aku pernah berjiran dengan orang india yan macam ini,Buat kuil depan rumah ditempat letak keta.Yang jadi masalahnya adalah bau dari setangi yang dibakar masuk rumah aku tiap tiap hari sampai dalam rumah semunya berbau busuk dari setanggi tu.Siap dengan goyang locing lagi .....Tapi alhamdulillah india tu dah jual rumah dia dan pindah.

Blog Penyokong Kerajaan Bn said...

Salam Semua,

Ada pengumuman sikit harap maaf

Jom buat free website dengan pelbagai auto template design di http://webdesign2u.info/ baru dilancarkan dari syarikat malaysia

Jom sokong kawan-kawan bumiputera

Anonymous said...

Itupun masih ramai orang india yg masih dok harap dengan parti cina dap. Tanya parti cina dap apa yg parti dah buat atau tolong orang india?

Anonymous said...

Jiran aku cina, india semua takde masalah pun. Diaorang nak bakar colok biarlah sebab aku pun nak diaorg faham bila azan berkumandang......especially bulan ramadan.

Kalau bising sikit, aku pandang dan senyum. Diaorg pun faham dan hormat.

Anonymous said...

bagus..lu orang India undi lg PR keh3x ambil obatt.

Anonymous said...

freemalaysiakini2 , Delivers The Latest Breaking News And No Subscription Needed...

Anonymous said...

PAS Kelantan dibawah Nik Aziz tidak kedengaran langsung mengganggu rumah ibadat agama lain. Malah dizaman pemerintahan Nik Aziz lebih banyak patung2 besar dibina. Ada yang duduk, baring dan berdiri yang sesetengahnya lebih tinggi dari kubah masjid di Kelantan. Malah ada lapuran yang menyebut Nik Aziz sendiri pernah membuat 'lawatan rasmi' keatas patung2 tersebut. Berbeda dengan Kerajaan PKR Selangor yang merobohkan kuil yang dibina didalam kawasan rumah. Dari satu sudut politik ternyata Nik Aziz lebih 'bijak' untuk menarik golongan minoriti menyokong kerajaan PAS Kelantan. Manakala Khalid Ibrahim pula kelihatan terlalu bodoh apabila membuat keputusan merobohkan kuil tersebut. Saya percaya jika diajukan soalan ;Kenapa Kerajaan Selangor membuat keputusan merobohkan tempat ibadat yang dibina didalam kawasan kediaman persedirian? Jawab Khalid Ibrahim ialah : 'Saya tidak tahu menahu mengenai perkara tersebut'.

Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Menceroboh dan meroboh. Dua perkara yang dilakukan serentak oleh Kerajaan PKR Selangor. Ia bertentangan dengan hak asasi pemilik rumah berkenaan. Disebalik apa yang berlaku kita boleh 'membaca' apa yang tersirat. Saya berpendapat PR tidak 'memerlukan' kaum India lagi. Sebelum PRU12, masyarakat India merupakan sasaran PR untuk meraih undi. Di Pulau Pinang, Anwar Ibrahim dengan angkuhnya berjanji kepada masyarakat India khususnya di Kg Buah Pala bahawa PR akan membela dan menyelesaikan masaalah yang sedang mereka hadapi. Akhirnya janji Anwar Ibrahim 'dunaikan' dengan kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil keputusan tanpa kompromi dengan 'MENYELAIKAN' terus hak penduduk Kg berkenaan. Maka menagislah penduduka kg tersebut danAnwar Ibrahim sendiri tidak bersuara.

DiSelangor pula hak berragama kaum India dicabuli dengan perbuatan biadap iaitu menceroboh rumah persedirian dan meroboh altar (tempat pemujaan) milik persendirian. Kaum India diPerak lebih beruntung kerana Perak telah kembali ketangan BN sebelum kerajaan DAP Perak dapat merobohkan kuil2 mereka.

Masyarakat India di seluruh Malaysia seharusnya telah membuka mata dengan peristiwa2 tersebut dan sedar diri bahawa selama ini mereka (kaum India) hanyalah dipergunakan oleh PR. Justeru kaum India mesti MENOLAK secara total PKR khasnya dan PR amya pada PRU13 kelak. JANGAN TERTIPU BUAT KALI KEDUA.

Anonymous said...

lepas ni merata-rata akan ada kuil,tempat sembahan di rumah.
jiran-jiran nak duduk rumah dengan selesa.tapi terpaksa bau mcm2.

ada baiknya benda2 seperti ini dikawal.setuju jugak dengan tindakan sebegini.

Anonymous said...

Azan berkemuandang tidak meningalkan bau .Tapi stanggi dibakar tu baunya masuk kedalam rumah ,habis semua berbau kain baju dan seluardalam pun .aku sokong kerajaan selangor robohkan