Friday, December 14, 2012

Kerana Gertakan DAP Undang-Undang 20 Tahun Boleh Pinda Dua Hari

PAS semakin jelas sanggup melakukan apa sahaja termasuk mengorbankan prinsip yang dipaut berpuluh tahun lamanya, semata-mata mahu meraih undi bukan Islam dan memastikan kerjasama politik dengan sekutunya, DAP, berjalan lancar, kata Ketua Pembangkang DUN Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad. 

Terbaru katanya, PAS 'mengalah' dan sanggup menangguhkan serta merta penguatkuasaan semua syarat lesen kedai gunting rambut Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPKB-BRI) melibatkan masyarakat bukan Islam.
 
Ini bermaksud, penggunting rambut wanita bukan Islam boleh menggunting rambut pelanggan lelaki (bukan Islam) yang bukan muhrim dengannya.
 
"Itulah PAS, dia (PAS) buat apa sahaja asalkan dapat undi. Hukum, peraturan, undang-undang tidak penting," katanya ketika dihubungi Antarapos
 
Exco Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan sebelum ini menjelaskan Kelantan telah menggunapakai undang-undang PBT itu, selama 21 tahun, sejak tahun 1991 lagi. Namun setelah digertak DAP, PAS tanpa hujah-hujah bernas secara mendadak menangguhkan penguatkuasaan undang-undang itu.
 
"Beria-ia membuat undang-undang tetapi dalam masa dua hari boleh pinda undang-undang itu. 20 tahun dah PAS buat undang-undang itu tetapi boleh ada yang menentang dalam masa dua hari dibatalkan," ujar Alwi
 
Takiyuddin juga dipetik sebagai berkata undang-undang PBT itu tidak akan dipinda demi menjaga moral penganut semua agama, Islam dan bukan Islam di Kelantan.
 
Terdahulu, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyatakan bahawa kerajaan negeri Kelantan bersetuju menimbangkan semula undang-undang kecil tersebut.
 
Kemelut undang-undang PBT ini mula menarik perhatian masyarakat negara ini apabila seorang pengusaha kedai gunting mendedahkan dia telah beratus kali di saman MPKK-BRI kerana pekerja wanitanya (bukan Islam) memotong rambut pelanggan lelaki (bukan Islam).
 
Sumber: Antara Pos

Lihat Bagaimana DAP Tunjuk Taring Mereka Kepada Pas

Seperti yang diketahui umum, DAP telah memenangi beberapa pusingan dalam perlawannya dengan Pas....

Pelik kan ?

DAP musuh BN , tetapi yang asyik tewas dengan DAP adalah Pas....

Hudud - DAP menang

Negara Islam - Pas tewas

Kedai gunting unisex - DAP menang dan Pas tewas

Sekarang DAP sedang mengejar kemenangan seterusnya dalam isu pasangan bukan islam yang di saman berdua-duaan di Kota Bharu.

Berikut laporannya....
DAP mahu bukti pasangan berkelakuan tidak sopan
Pengerusi DAP Negeri Sembilan, Anthony Loke Siew Fook mahu siasatan lebih lanjut dibuat bagi membuktikan bahawa dua pasangan bukan Islam yang disaman oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPK-BRI) benar-benar berkelakuan tidak sopan seperti yang didakwa.
Anthony berkata beliau tidak mempersoalkan undang-undang yang digunapakai Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) itu tetapi mahu bukti kukuh yang mensabitkan kesalahan, demi keadilan kepada pasangan berkenaan.
"Saya rasa isu saman pasangan bukan Islam perlu disiasat lebih lanjut, sama ada betul ke pasangan itu melakukan sesuatu yang keterlaluan. Kalau setakat mereka duduk berdua-duaan, saya rasa mereka tidak patut dikenakan tindakan," ujarnya ketika dihubungi Antarapos.
Ketika ditanya adakah undang-undang PBT patut diasingkan antara orang Islam dan bukan Islam, Anthony berkata undang-undang itu tidak harus dipisahkan kerana ia sekadar undang-undang kecil.
Justeru katanya, beliau tidak kisah bukan Islam turut dikenakan tindakan jika berkelakuan 'tidak senonoh' di khalayak.
"Akur (pada undang-undang PBT) bukan isunya di sini tetapi bagaimana dikuatkuasakan. Ia satu definasi yang kabur. Apakah yang dikatakan tidak bermoral? Yang itu kena siasat, apakah bukti yang mengatakan mereka melakukan perbuatan tidak bermoral?," soalnya.  
Beliau yang juga merupakan bekas Ketua Pemuda Sosialis DAP menegaskan undang-undang Islam tidak sama sekali patut dikenakan ke atas orang bukan Islam.
"Kita bukan pertikaikan undang-undang PBT itu, tetapi jika undang-undang Islam dikenakan kepada bukan Islam, itu tidak patut. Tapi jika guna undang-undang PBT, kena jelaskanlah bagaimana mereka mentafsirkan undang-undang itu," katanya lagi.
Sebelum ini, Exco Kelantan, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan dua pasangan bukan Islam yang dikenakan tindakan baru-baru ini disaman dibawah Undang-undang Kecil Taman.
Beliau juga memberitahu PBT Kelantan berhak menyaman mana-mana orang bukan Islam yang berkelakuan tidak sopan di khalayak umum.

Antara Pos

Lihatlah betapa hebatnya DAP, mereka pula yang menuntut bukti dari kerajaan Pas.....

Itu menunjukkan DAP yang paling berkuasa dalam gabungan yang dinamakan pak-khatan rakyat. DAP mempunyai kuasa seperti Mahkamah Agung yang memutuskan segala hal....

Itu pun sudah cukup untuk menunjukkan kepada kita bahawa Pas hanya balaci DAP.....

Selamat maju jaya kepada DAP....

 
Psssstttt....DAP nak bukti apa ? bukti video ? video besi tak boleh jadi bukti......

Thursday, December 13, 2012

Video: Deepak Karpet KANTOI-Bukti Dia Alat PKR dan PAS


Seperti yang diperkatakan sebelum ini....

Deepak sekarang berada di ambang bangkrap dengan beban hutang ratusan juta ringgit....

Dia cuba menggunakan isteri PM supaya mempengaruhi PM agar menggunakan kuasanya sebagai Menteri Kewangan bagi menghalang dia dari bangkrap.

Isteri PM gagal memenuhi permintaan Deepak....

PM sendiri pun gagal memenuhi permintaan Deepak....

Puak sebelah sana berjaya hidu masalah Deepak, dan akhirnya mereka berjaya menjadikan Deepak sebagai alat untuk mendajalkan PM dan isteri. 
 
Berikut adalah apa yang diperkatakan oleh Deepak semalam dalam satu sidang media yang diuruskan oleh orang kuat harakah di pejabat harakah dan disiarkan di harakah daily.
"Kalau boleh kita bincang secara terperinci bagaimana SD ini bermula.

Saya mendapat panggilan pada hari SD itu dibuat pada jam 6-7 malam. Saya dipanggil oleh Datin Rosmah Mansor melalui telefon.


Dia suruh saya cari jalan menyelesaikan masalah dia. Saya pernah jumpa dengan Bala satu dua kali sebelumm itu tetapi tidak kenal rapat dia.


Saya call kawan saya untuk cuba berjumpa dengan dia tetapi dia keberatan dan tidak mahu berjumpa.


Saya telefon Datin Seri dan berkata, ini susah dan tak nampak jalan penyelesaian benda ini. Sebelum inipun saya banyak bantu Datin mana-mana perkara yang dia perlukan. Saya cubalah kalau ada kawan.


Saya kata kepada Datin, hal ini bukan senang untuk diselesaikan. Dia pun minta saya "datang rumah sekarang dan jumpa suami saya. Biar Datuk Seri buat keputuan bagaimana".


Saya pergi ke rumah mereka. Datin dan Datuk tinggal di Sri Satria. Kadang-kadang dia orang duduk di Sri Duta dan kadang-kadang Sri Satria. Malam itu mereka duduk di Sri Satria.


Saya masuk rumah lebih kurang lapan lebih malam dan saya bercakap dengan Datuk Seri mengenai keadaan ini dan orang ini tidak mahu jumpa dan kata dia sudah buat SD yang benar dan dia tidak mahu berjumpa pun dengan saya. Saya tidak tahu bagaimana nak menyelesaikan benda inilah.


Pertama dia telefon satu lawyer. Lepas itu dia telefon adik dia, lawyer juga. Lepas bincang, dia minta saya agar mencari jalan untuk jumpa dia (Bala) dan cari jalan supaya dia setuju, untuk batalkan SD dia.


Saya telefon Bala, kita bincang atas telefon. Dia kata, dia nak jumpa Datuk Seri atau Datin Seri kalau nak dia menarik balik dia punya SD.

Dia pun jenis orang yang keras. Dia cakap dia tak tipu, apa yang dia letak dalam SD pertama semuanya benar.

Saya pun susahlah macamana dia nak jumpa Datuk Seri dan Datin Seri. Saya beritahu Datuk Seri, kita berada dalam suasana yang susah. Masa itu Datin Seri pun ada dalam bilik belakang, tingkat pertama. Dia nak jumpa Datuk Seri atau Datin Seri. No way lah, nak keluar masuk pun susah, ada bodyguard semua.


Datuk Seri propose (cadangkan) Datuk Nazim yang jumpa Bala. Saya bagi dia tahu, dia (Bala) cakap ok, boleh jumpa, tetapi dia nak bincang dengan saya sesuatu dulu.


Saya pergi ke Rawang di satu restoran Cina, duduk dengan dia dekat sana. Saya, dia, sepupu saya yang kenal dia dan seorang pegawai polis bekas D9 yang nama dia Suresh.


Bincang-bincang, dia kata kalau buat SD 2 dia takut, bagaimana dia nak protect dia dan famili. Saya kata, yang terbaik awak tinggalkan Malaysialah. Kita boleh uruskan kalau dia mahu. Kalau awak nak kekal di Malaysia, tak ada isulah sebab kerajaan bersama kamu.


Lepas itu kita bincang hal duitlah. Dia minta satu jumlah yang sangat besar dan saya tidak fikir saya boleh urus untuk dapatkannya. Saya hanya peniaga karpet bukan ada perniagaan bilion untuk keluarkan jumlah itukan. Saya kata, lebih baik awak cakap dengan Datuk Nazimlah.


Saya minta Datuk Nazim datang ke Rawang tetapi dia tidak mahu. Dia mahu kita pergi ke The Curve, dekat Mutiara Damansara.


Jadi kami pergi The Curve, ketika itu hari dah malam dah dekat jam 12 ke 1 pagi. Datuk Nazim bawa isteri dia sekali, isteri dia ketika itu sedang mengandung. Susahlah, isteri tak mahu tinggalkan suaminya.


Bala tak mahu bercakap dengan saya, dia mahu runding terus dengan mereka. Dia fikir kalau runding dengan saya, saya ada kuasa ke nak lindung dia, nak penuhkan permintaannya dari segi kewangan yang dia minta. Saya tak ada.


Dia bincang dengan Datuk Nazim, dia kata dia nak sejumlah wang, mahu dia dilindungi dan mahu meninggalkan negara ini. So dia (Nazim) promise (janji) dengan dialah tetapi kamu kena tukar SD itu.

Nazim kemudian telefon dan bincang dengan  abang dia, siapa yang akan siapkan SD.


Datuk Seri Najib pilih seorang peguam (nama disembunyikan sehingga pengesahan) dan anaknya untuk siapkan dokumen. Selepas itu kita pergi ke KL Hilton, saya ambil bilik untuk Bala sementara peguam siapkan SD. Mereka terus berkomunikasi antara adik dan dia serta peguam semua, apa yang nak dimasukkan ke dalam SD dan sebagainya.


Selepas itu, peguam datang ke KL Hilton ke bilik dan duduk. Siapkan laptop dia dan bincang semua. Siapkan versi terakhir dan Bala tandatangan malam itu.


Kemudian mereka nak buat sidang media. Bila nak buat PC, saya tak kenal siapa-siapa masa tu, saya low profile. Jadi saya hubungi Ketua Setiausaha Datuk Najib, you kena uruskan sebab saya tidak tahu siapa yang hendak di bawa, mainstrem ke, internet ke, saya tidak kenal siapa-siapa.


Last minute, peguam tidak mahu bersama Bala dan tidak mahu nama dia ada di situ. Saya kena hubungi kawan saya, yang juga peguam, tetapi dia tidak terlibat dengan hal itu. Saya kata, awak hanya datang dan duduk dengan Bala. Bala pun masa itu sangat tertekan.


Peguam saya pergi bersama dengan Bala, mereka pergi ke Prince Hotel kira jam 9 - 10 pagi. Pergi Prince Hotel dan umumkan SD yang telah disiapkan malam itu. Peguam saya bernama Arulapalam tetapi dia tidak terlibat dalam membuat SD itu, dia seorang peguam yang senior. Itu

yang berlaku. Objektifnya mahu pusing (riverse) SD Bala.

Banyak orang fikir, dia mahu menukar SD yang Bala bagi, tetapi sebenarnya ia lebih dari itu. Sebab utama SD itu, seorang yang terlibat dalam kes itu, kes Altantuya, telah  bersetuju untuk memberitahu cerita sebenar. Opposition side mahu mempastikan cerita sebenarlah.


Tetapi satu faction lagi dalam Umno yang tidak mahu Datuk Najib menjadi Perdana Menteri, mereka ada kepentingan mereka. Mereka sudah bersedia, salah seorang ahli kumpulan ini akan keluar dan berikan SD dan menceritakan siapa yang arahkan dia melakukan perbuatan kejam ini dan siapa yang mengarah orang itu. Ini sangat high level.


Jadi objektif untuk tukar SD bukan kerana takut sangat dengan SD si Bala ni. Objektif utama besar dari itu. Mereka kena hentikan langkah seterusnya. Malam itu jugak kena siap, kena U-turn, kena tutup. Itulah yang masalah utamanya.


Banyak orang melihat SD 1, SD 2. Sebenarnya tidak ada kena mengena SD 1 atau SD 2 atau 3. Yang utama adalah kebenaran yang akan keluar, seorang yang terlibat secara langsung, direct involve, dia nak datang nak buat SD menyatakan siapakah yang arahkan dia dan orang itu diarahkan oleh siapa. Ini yang utama dan sesuatu yang sangat serius.


Selepas kes Bala, saya telah dipanggil oleh SPRM dan siasat tetapi SPRM lebih berminat untuk tutup hal itu. Mereka tahu kebenaran seluruhnya tetapi mereka mahu tutup. Jadi tidak ada tindakanlah. Sebab itu kes tutup.


Saya minta, SPRM buka balik penyiasatan kes ini, dedahkan kebenaran, jelaskan apa sebenarnya berlaku. Mengapa perkara ini dibiarkan saja dengan cara ini dan asas kenapa kes ini ditutup.


Saya yakin dalam SPRM mesti ada orang yang baik. Tidak mungkin semua orang nak dengar cakap sepasang suami isteri, kita ada 28 juta manusia kat Malaysia, kenapa tidak nak dengan pandangan sepasang suami isteri sahaja. Bertindak untuk kebenaran tak salah.


Jadi saya minta SPRM dan polis siasat perkara sebenar-benarnya. IGP sekarang atau IGP sebelum ini, sesiapapun, biarlah kebenaran keluar.


Sekurang-kurangnya kita menghormati pihak penguatkuasa kita menjalankan tugas bukan mengikut arahan sepasang suami isteri sahaja. Negara ini lebih dari itu. Itu saja."

Panjangnya cerita.....berbelit-belit nak ingat skrip yang dah dihafal sepertimana yang diarahkan oleh pengarah....

Sekarang kita tak mahu cakap banyak.....kita tak perlu nak berhujah berbelit-belit untuk mematahkan dakwaan Deepak. 

Dibawah ini ada satu video yang dirakam pada tahun lepas....

Siapa yang rakam ?

Malaysiakini !

Jadi anda lihatlah video ini dan anda bandingkan dengan apa yang dikatakan oleh Deepak semalam.....

Perhatikan pada minit 0.33 - saya tidak pernah terlibat dengan Bala

Minit 1.18 - saya langsung tidak terlibat dengan Bala, itu fakta, itu realiti. 



Sekarang bila dah jadi alat PKR dan Pas, dia boleh pusing 180 darjah.....

Kah...kah....kah....kah....Deepak oh Deepak.....bodohnya kau......sekarang kau sendiri yang kantoikan diri kau. 



Psssttttt....kita tunggu dan lihat berapa lama lagi malaysiakini akan biarkan video itu.....

Wednesday, December 12, 2012

Menteri dan Rakyat Sama-Sama Sebak Hingga Mengalirkan Air Mata


Mengapa Dato’ Raja Nong Chik sebak hingga mengalirkan air mata?

Selanjutnya sila baca di sini

Kah...Kah...Kah...Kah...Kah...Ramalanku Tepat ! Akhirnya Sekali Lagi Pas Tersungkur Di Kaki DAP


Sebelum membaca lebih lanjut sila baca dulu apa yang saya tulis di sini dan sini dua minggu lepas.....

Hari ini apa yang saya katakan dulu dah menjadi kenyataan....
Kelantan tangguh kuat kuasa syarat lesen salun rambut

KOTA BHARU - Kerajaan Negeri Kelantan memutuskan untuk menangguhkan penguatkusaan syarat-syarat lesen salun rambut bukan Islam yang beroperasi di bawah penyeliaan Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam berkuat kuasa serta-merta. 

Perkara itu diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Takiyuddin Hasan pada sidang media selepas mesyuarat Exco sebentar tadi. 

 "Semua penguatkuasaan ditangguhkan sementara satu kajian dan penilaian dibuat," katanya. 

Sumber: sinar harian online

Itulah bukti betapa dayus dan lemahnya Pas sehingga layu terkulai di kaki DAP.....

Wa...kah....kah....kah....kah....kah....kah....

Undang-undang yang mereka sendiri buat pada tahun 1991 sekarang mereka sendiri yang tangguhkan gara-gara undi orang-orang cina punya pasal.

Hancur negara beb kalau Pas perintah......hancurrrrrrrrrrrrrrr

Mereka sanggup buat apa sahaja demi kerana undi. 

Mereka sanggup lakukan apa sahaja asalkan dapat kuasa.....

Lagi nak bercakap pasal perjuangan islam ????

Wa...kah....kah....kah....kah....kah....kah....kah....kah....kah....kah....

Bom Dari Deepak Akan Kantoi Lagi....


Petang semalam kami menerima maklumat bahawa Deepak akan hadir ke pejabat harakah hari ini untuk satu sidang media yang diatur oleh orang kuat harakah.

Pagi tadi jam 10.45 pagi, informer kami memaklumkan Deepak sudah berada di kawasan sekitar pejabat harakah.

Jam 1.30 tengahari saya melihat lidah rasmi syaitan harakah daily telah mengeluarkan berita seperti berikut....
Bom dari Deepak: SD 2 Bala sekat hal lebih besar
KUALA LUMPUR: Ahli perniagaan, Deepak Jaikishan (gambar) mendedahkan, penglibatan beliau untuk membuat akuan bersumpah kedua (SD 2) P Balasubramaniam bukan untuk menyelesaikan isu SD itu saja tetapi menyekat pendedahan yang lebih besar.

"Satu faction lagi dalam Umno yang tidak mahu Datuk Najib menjadi Perdana Menteri, mereka ada kepentingan mereka.

"Mereka sudah bersedia, salah seorang ahli kumpulan ini akan keluar dan berikan SD dan menceritakan siapa yang arahkan dia melakukan perbuatan kejam ini (pembunuh Altantuya) dan siapa yang mengarah orang itu. Ini sangat high level.

"Jadi objektif untuk tukar SD bukan kerana takut sangat dengan SD si Bala ni. Objektif utama besar dari itu.

"Mereka kena hentikan langkah seterusnya. Malam itu jugak kena siap, kena U-turn, kena tutup. Itulah yang masalah utamanya," cerita Deepak dalam sidang media khas dengan Harakah.

Deepak dalam sidang media kali ini menceritakan dengan jelas bagaimana beliau boleh terlibat dengan SD 2 yang dibuat oleh PI Bala ini.

Selanjutnya anda boleh baca cerita Deepak yang panjang lebar dan berbelit-belit seolah-olah cuba mengingati kembali skrip yang telah dihafalkan sebelum sidang media di sini....

Sepertimana yang saya dan rakan-rakan beritahu sebelum ini. Deepak sekarang berada dalam keadaan tersepit kerana masalah hutang dan akan bangkrap bila-bila masa. Dalam keadaan hidupnya yang begitu membuatkan dia boleh digunakan oleh sesiapa sahaja yang berjanji boleh menyelamatkannya.

Hari ini kalau Datuk Najib panggil dia dan berjanji akan menolong menyelesaikan semua hutangnya dengan syarat esok kamu mesti buat begitu-begini....bla....bla...bla...bla....., maka dia akan buat. Biasalah orang dalam kesusahan. Semua sanggup dibuat....

Seperti video yang didedahkan Papa Gomo sebelum ini yang dirakam secara curi-curi menunjukkan bagaimana Deepak bercerita kepada kawan-kawannya tentang penglibatan Anwar Ibrahim dan Sivarasa dalam kesnya.


Satu perkara kita kena ingat, kalau Deepak seorang yang bebas dan tidak menjadi alat kepada mana-mana pihak dia akan muncul dengan sendiri untuk buat sidang media. 

Kalau dah harakah yang uruskan sidang media, dan kemudian adakan pula di pejabat harakah. Apa maknanya semua itu ? 

Hari ini Deepak muncul bersama harakah nak bercakap hal P Balasubramaniam.

Takpe.....

Tunggu.......

Tunggu pendedahan kami selanjutnya.....

Hi...hi....hi....hi....hi...Deepak oh Deepak......kenapalah kau bodoh sangat ???

Kami akan buktikan kepada anda sekali lagi bahawa apa yang Deepak cakap hari ini adalah sebahagian dari rancangan puak-puak sebelah sana untuk mendajalkan PM dan isteri....


TUNGGU

Tuesday, December 11, 2012

Cerita Cemas Satu-Satunya Rakyat Malaysia Yang Berada Di Gaza Ketika Israel Lancarkan Serangan

Sumber:Sinar Harian Online 
 

Ketua Imigresen di Gaza memaklumkan hanya saya seorang sahaja rakyat Malaysia yang berada di sana ketika perang berlaku pada 18 November 2012 lalu. Saya juga dimaklumkan ramai yang sudah pulang selepas Hari Raya Aidiladha yang lepas.

Demikian kisah seorang anak muda dari Pulau Pinang yang tidak pernah menjangka keputusan dirinya untuk memasuki Gaza buat kali pertama menyebabkan beliau ‘tersangkut’ dalam perang yang amat dahsyat.

Beliau, Sani Araby Al-Kahery ditemui wartawan Sinar Harian dan berkongsi pengalamannya apabila melalui tiga malam yang menakutkan sepanjang berada di Gaza.

Nama lelaki berusia 28 tahun itu mula dikenali dalam kalangan pengguna laman sosial Facebook ketika berkongsi rakaman videonya mengenai kekejaman Israel terhadap penduduk Palestin.

Bukan sahaja rakan terdekat, malah namanya meniti bibir pengguna laman sosial yang dahagakan maklumat terbaru dari Gaza sehingga ceritanya di sana turut dikongsi ribuan pengguna Facebook yang lain.

Walaupun menjawat jawatan sebagai Pengarah Strategik Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim), beliau yang lebih mesra dengan gelaran Brother Sani itu tidak pernah lagi menjejakkan kaki ke Palestin sebelum ini.

Tanpa melengahkan masa, beliau terus mengambil penerbangan ke Kaherah dan kemudiannya terpaksa melalui jalan darat selama enam jam untuk ke Rafah.

Akuinya, tiada debaran pada awalnya ketika mahu ke Gaza, kerana masih tidak nampak apa yang berlaku di sana.

Namun selepas dibenarkan masuk secara sah oleh pihak tentera, bunyi bingit dan kuat dari arah langit menarik perhatiannya.

“Bunyinya memang kuat dan membingitkan, rupa-rupa itulah pesawat peninjau Israel yang berada ruang udara penduduk Palestin pada setiap masa, pesawat ini tiada pemandunya dan pada malam hari ia mampu melihat objek sebesar duit syiling sekalipun.

“Begitu dahsyatnya teknologi yang mereka gunakan untuk menghancurkan Palestin,” katanya.

Pada saat menunggu ketibaan kenderaan polis untuk membawanya masuk ke hotel penginapan, Sani memilih kenderaan yang paling belakang daripada empat-empat kenderaan berkenaan.

“Sebaik saja saya masuk dalam perut kereta, mereka terus memecut ibarat dikejar sesuatu.

“Ketika dalam kereta, pemandu bertanya hairan kenapa saya memasuki Gaza pada waktu baru hendak mula perang, rupa-rupanya barulah saya sedar yang saya masuk ke Gaza pada waktu yang salah.


“Perang berlaku mulai jam 3 petang hingga ke waktu Subuh esoknya, pada saat saya masuk memang waktu yang ‘cantik-cantik’ saja perang mula dilancarkan.

“Saat fikiran menerawang, pada masa itu jugalah dalam jarak beberapa meter sahaja bumi Gaza dihujani bom daripada pesawat Israel.

“Kereta yang saya naiki pula berubah posisi ibarat dalam filem aksi Rambo, mula-mula kami berpecah kemudian kembali berbaris, ia kerana saya difahamkan ia adalah strategi pemandu kereta bagi mengelakkan kami dibom,” katanya.

Nyawa bagai di hujung tanduk

Cerita beliau lagi, nyawanya pada saat itu ibarat nyawa di hujung tanduk gara-gara jambatan yang digunakan sebelum itu kemudiannya runtuh beberapa jam kemudian akibat dibom.

“Perasaan saya berdebar, namun dengan niat yang ikhlas saya mahu membantu penduduk Gaza sedaya yang boleh menggunakan ‘senjata’ saya iaitu kamera dan komputer.

“Saya tidak bekerja sebagai wartawan, namun saya gunakan media alternatif termasuk Facebook untuk menyampaikan laporan mengenai peperangan yang menimpa umat Islam di situ,” katanya.

Ketika mula sampai di tempat penginapan, Sani bagaikan terkejut kerana hotel yang didiaminya terletak di antara zon perang paling hangat.

Namun perisai kebalnya hanyalah doa pada masa itu dan menganggap apa yang berlaku adalah dugaan di dunia.

Malam pertama di hotel dilalui dengan penuh debaran memandangkan pesawat peninjau Israel sentiasa berada di atas bumbung hotel seolah-olah memantau pergerakan media dan sukarelawan lain yang turut berada di hotel yang sama.

Pada waktu malam, suasana akan menjadi sunyi sepi kerana pada masa itu sebarang pergerakan yang berada di atas bumi Gaza akan ditembak hidup-hidup melalui udara oleh Israel.

“Oleh kerana itulah ramai kanak-kanak yang menjadi mangsa kekejaman mereka, kanak-kanak ditembak hidup-hidup ketika mereka keluar rumah pada waktu malam, malah kalau ada haiwan sekalipun ia tetap akan ditembak.

“Kerana pada teropong pesawat peninjau ia hanya nampak titik-titik pergerakan sahaja, sekiranya ada pergerakan sudah pasti ditembak, apa yang paling menyedihkan saya ialah dua wartawan dari Televisyen Al-Aqsa mati ditembak ketika keluar pada jam 4 pagi untuk membeli makanan buat rakan yang lain.

“Allahuakbar, mereka mati syahid dan bayangkan setiap malam yang dilalui oleh rakyat Palestin ibarat malam paling panjang ketika peperangan berlaku,” katanya.

Ikuti sambungan siri kedua pengalaman Sani Araby pada hari esok mengenai sekatan teknologi yang dikenakan terhadap media dan juga serangan bertubi-tubi dilakukan pada malam kedua.

Akibat berasakan dirinya sudah terlalu hampir dengan maut, Sani sendiri menulis wasiat sambil mengalirkan air matanya tanda insaf.

Memang Wajar Pas Buat Taklimat Jauhi Samseng dan Keganasan Kepada Ahli-Ahli Mereka

Oleh:Beruang Biru 


Disebalik momokan propaganda PAS dan PR yang giat menuduh UMNO dan BN sebagai punca wujudnya kegiatan samseng dalam dunia politik, tak semena-mena PAS melancarkan taklimat khas untuk menasihatkan ahli dan penyokongnya supaya berkelakuan baik dan menjauhi gengsterisme.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man mungkin berniat baik mahu mengekang kegiatan samseng politik namun secara tersiratnya ia menunjukkan kepada umum perintis sebenar budaya samseng politik ini dipelopori oleh PAS dan PR.

Lihat sajalah kelakuan ahli dan penyokong PAS sewaktu peristiwa berdarah Memali dulu di mana mereka berhimpun beramai-ramai dengan pedang, keris dan parang hanya untuk mencapai cita-cita negara Islam ala PAS yang akhirnya diakui oleh Presiden PAS, Hadi Awang sebenarnya tidak wujud pun dalam Al-Quran.


Akibat kegelojohan sikap dan tingkap laku samseng itu berbelas orang isteri menjadi balu dan berpuluh anak kecil menjadi yatim. Malah tabung Memali yang mengumpul pungutan berjuta RM juga lesap sedangkan tujuan asal kewujudan tabung itu untuk menjaga kebajikan balu dan anak yatim tersebut.

Begitu juga semasa peristiwa berdarah Lubuk Merbau yang menyaksikan beberapa nyawa melayang gara-gara sikap keras dan kurang ajar penyokong PAS dari luar kawasan yang berlagak samseng dengan bersenjatakan berpuluh bilah parang.

Jika dua peristiwa besar di atas tidak cukup untuk gambarkan kegagalan PAS dalam mentarbiah ahli dan penyokongnya supaya berkelakuan baik dan berjiwa Islamik, barangkali lakonan mati hidup semula berkali-kali yang dijayakan oleh penyokong PAS sewaktu demonstrasi Bersih 2.0 boleh dijadikan sempadan pengajaran.

Atau mungkin juga kegagalan PAS mengawal tingkah laku Unit Amal PAS yang memulakan rempuhan hadangan polis di KLCC semasa demonstrasi Bersih 3.0 beberapa bulan dulu lebih daripada mencukupi untuk membuktikan betapa kelakuan samseng sudah lama mendarah daging dalam perangai pengikut PAS.

Andainya itu belum cukup untuk membuktikan kelakuan ganas sudah sinonim dengan PAS dan PR, apa kata kita toleh semula kejadian ganas peserta Bersih 3.0 yang sengaja membaling kon dan objek keras sehingga kereta polis terbabas dan mencederakan pemandunya.

Tidak cukup dengan balingan dan kekasaran itu, peserta Bersih 3.0 yang terdiri dari penyokong PAS, DAP dan PKR serta NGO proksi mereka melompat-lompat pula di atas kenderaan polis seterusnya menterbalikkan kenderaan peronda itu. Tidakkah ini satu kelakuan ganas dan luar tabie?


Kemudian lihat pula kelakuan jelik dan kurang ajar penyokong PR semasa sambutan ambang malam merdeka tempohari yang dengan biadapnya berbogel menunjukkan punggung di khalayak ramai. Memalukan dan menjelikkan.

Lantaran itu, walaupun dengan wujudnya taklimat anti samseng yang diwar-warkan oleh Ketua Penerangan PAS pusat ini cukup melegakan kami rakyat Malaysia, namun diharapkan biarlah ia dilakukan dengan bersungguh-sungguh.

Cukup-cukuplah segala macam kelakuan ganas, jelik dan samseng yang sudah mendarah daging dikalangan penyokong PAS dan PR itu dipertontonkan pada khalayak ramai.

Apapun tahniahlah pada Tuan Ibrahim kerana telah menyedari sikap biadap dan samseng yang sinonim dengan penyokong PAS dan PR ini langsung tidak membawa kebaikan sebaliknya mengundang pula imej buruk. Semoga Tuan Ibrahim berjaya dengan misi nasihat baiknya itu.






Tanda-Tanda Kehancuran Khalid Samad Di Shah Alam Semakin Jelas


Mungkin dia sedang berkira-kira dengan DAP untuk memberikan satu kerusi selamat kepadanya....

Selanjutnya sila klik di sini

Monday, December 10, 2012

Zalim....Dalam Kawasan Rumah Orang Tu Beb......

Zalim ! 

Zalim ! 

Zalim !

Dulu masa nak pilihanraya tahun 2008 bukan main lagi mereka api-apikan orang india untuk tolak BN kerana robohkan sebuah kuil di Shah Alam.

Sedangkan kuil yang dirobohkan itu didirikan di atas tanah milik orang lain dan tuan tanah dah dapat perintah mahkamah.

Kini apa dah jadi ?

Tempat sembahyang dalam rumah orang pun mereka sesah masuk dan pecahkan....

Kini siapa yang lebih zalim ???

Untuk gambar-gambar dan laporannya selanjutnya sila ke sini....

Kemana Hilangnya Ahli Parlimen Ampang ?


Pertama sekali kita teringin nak tahu ke mana hilangnya Ahli Parlimen Ampang yang selama ini bukan main lantang menuduh orang itu dan ini melakukan rasuah ? 

Dah hampir sebulan dia tidak bersuara semenjak isu pembelian koleksi kereta-kereta sepanjang dia menjadi YB timbul....

Sakitkah dia ?

Jika sakit tolong beritahu kami supaya kami boleh menziarahnya....

Atau telah terkurung dalam botol ?

Biasanya dalam masa seminggu mesti akan ada sekurang-kurang satu sidang media darinya untuk menghentam Umno. Tapi kini dah sebulan dia hilang....

Sampaikan langsung tiada suaranya untuk mengulas atau lebih tepat lagi mengentam wanita-wanita Umno yang baru habis bersidang. Biasanya orang tak habis bersidang lagi dia sembur wanita Umno. Tapi kali ini mengapa diam membisu seribu bahasa ? 

Selain dari isu pembelian kereta, baru-baru ini sekali lagi isu yang juga turut melibatkan kereta mewah timbul menghantui Zuraida....

Sehingga kini Zuraida masih tidak tampil menjawab bagaimana sebuah syarikat swasta boleh menyediakan kepada dia sebiji kereta mewah yang berharga ratusan ribu untuk kegunaannya di Ampang ? 

Perkara tersebut ada dilaporkan di sini....

Bersuaralah Zuraida....kami nak dengar suara kamu. Kan kamu kata tak bersalah dan tak takut apa-apa, tapi kenapa mendiamkan diri pula ?

Bersuaralah.....

Sunday, December 9, 2012

Hasil Berkawan Dengan Syaitan Kini Kawan-Kawan Syaitan Dah Gila Kuasa


Hi...hi....hi....dulu mereka dok mengata Umno, kini apa dah jadi ?

Berkat berkawan dengan syaitan kini semua dah gila kuasa dan mengidam jadi YB....

Lagi nak kelentong kononnya perjuangan isle.....

Bohong ! 

Semuanya perjuangan nak jadi YB dan nak dapat kuasa....

Dari antarapos.com
SELAMA: Semuanya gara-gara keputusan PAS Pusat.  Ghairah meletakkan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari yang baru empat bulan menyertai PAS sebagai calon bertanding Parlimen Larut pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) punca ahli akar umbi mula bertelagah.
Strategi PAS Negeri dan Pusat itu telah menimbulkan kekalutan baru selepas Yang Dipertua PAS Kawasan Larut, Dr Mohd Dhari Othman yang awalnya dipersetujui calon bertanding di kerusi DUN Selama, terpaksa digugurkan.
 
Calon baru di kerusi DUN Selama pula adalah Ketua Penerangan Pemuda PAS Negeri, Mohd Akmal Kamaruddin yang terpaksa memberi laluan kepada Fauzi membuatkan ahli akar umbi tidak senang duduk.
 
Semalam menjadi kemuncak bantahan apabila kira-kira 1,500 ahli PAS di enam cawangan utama dalam DUN Selama nekad tidak keluar mengundi pada PRU 13 rentetan pengguguran Mohd Dhari.
 
Memetik laporan Sinar Harian, Ketua PAS Cawangan Sungai Bayor, Ahmad Zanian Md Shuhor berkata, PAS Negeri menerusi Pesuruhjayanya, Abu Bakar Hussain telah mengumumkan Mohd Akmal adalah calon PAS Dun Selama.
 
Menurutnya, pengumuman itu dibuat ketika perjumpaan beliau dengan PAS Kawasan Larut termasuk Majlis Tindakan Dun (MTD) Selama, cawangan-cawangan dan Unit Peti Undi (UPU) Selama.
 
“Dr Mohd Dhari sebelum ini telah diuar-uarkan dan dipersetujui akan menjadi calon PAS bagi DUN Selama.
 
“Manakala Mohd Akmal pula sepatutnya menjadi calon untuk Parlimen Larut. Pertukaran berlaku apabila PAS Pusat membawa masuk Datuk Mohd Fauzi Shaari yang baru empat bulan menyertai PAS diangkat sebagai calon Parlimen Larut,” katanya pada sidang media di Markas PAS Kampung Tapah, di sini, semalam.
 
Hadir sama, Setiausaha PAS Cawangan Kampung Tapah, Abdullah Man dan Timbalan Ketua Cawangan PAS Kampung Tapah, Mohd Yatim Judin.
 
Beliau berkata, semua ahli PAS di cawangan Kampung Tapah, Kampung Garok, Kampung Teluk Mas, Sungai Bayor, Kampung Air Kuning dan Redang Panjang kecewa dan membantah keputusan meletakkan Mohd Akmal sebagai calon bagi Dun Selama.
 
“Alasan tersebut turut disokong beberapa faktor yang menyebabkan kami di sini menolak beliau sebagai calon.
 
“Yang pertama, Mohd Akmal bukan anak tempatan Selama tetapi beliau berasal dan tinggal di Batu Kurau, manakala Mohd Dhari ialah anak jati tempatan Selama dan dilahirkan di Kampung Tapah.
 
“Malah, Mohd Dhari sememangnya telah sekian lama menjalankan kerja-kerja parti di kawasan Larut khususnya Dun Selama hingga beliau sangat dikenali semua peringkat umur masyarakat di sini,” katanya.
 
Ahmad Zanian berkata, selain itu, dari segi kewibawaan pula, Mohd Akmal masih muda dan belum cukup berpengalaman sedangkan Mohd Dhari begitu banyak pengalaman serta berpendidikan tinggi.
 
“Lebih mengecewakan apabila kini seperti wujud tindakan mengutamakan kroni kerana Mohd Akmal adalah menantu kepada Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang,” katanya.
 
Beliau berkata, penyingkiran Mohd Dhari sebagai calon adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku.
 
“Hal ini kerana, menjadi kezaliman, penganiayaan dan penghinaan terhadap beliau yang telah sekian lama mengabdikan diri kepada perjuanganPas,” katanya.
 
Menurutnya, walaupun telah beberapa kali pihak Pas Cawangan, MTD Selama, dan Pas cawangan-cawangan membuat rayuan dan perundingan dengan Pas Pusat serta Negeri, namun suara di peringkat akar umbi langsung tidak didengari atau diambil kira oleh pihak atasan.
 
“Sebelum ini sebanyak dua kali rayuan dibuat dan terbaru pada 3 November lalu jam 2 petang satu perjumpaan pihak Jawatankuasa Harian dengan Ketua-Ketua Cawangan dan UPU dalam Dun Selama telah diadakan.
 
“Pada perjumpaan itu, satu undian telah dibuat dan Mohd Dhari telah mendapat 14 undian manakala Mohd Akmal hanya mendapat 9 undian.
 
“Daripada keputusan itu, jelas menunjukkan bahawa kami di sini tetap mahukan Dr Mohd Dhari sebagai calon atas banyak faktor yang sememangnya memberi keyakinan,” katanya.

Cayalah Datuk Seri.....PM Buat Kejutan Di Restoran Nasi Daun Pisang

Seorang rakan yang sedang makan tengahari di Restoran Raju Jalan Gasing PJ sebentar tadi terkejut apabila melihat tiba-tiba PM memandu sendiri kenderaan datang untuk makan tengahari di restoran berkenaan bersama keluarganya. 

 Terima kasih Sam (sahabat saya) kerana sudi mengantar gambar-gambar berikut.... 

Apa-apa pun cayalah Datuk Seri.....








Mereka Selamat Tiba Di Gaza Dalam Keadaan Selamat...


Rombongan Datuk Azeez selamat tiba di Gaza jam 3.20 pagi tadi waktu Malaysia....

Untuk laporan selanjutnya dan gambar-gambar, sila klik di sini

Saturday, December 8, 2012

Ular Patuk Penumpang Dalam Penerbangan


Sebuah pesawat Egypt Air yang dalam penerbangan ke Kuwait terpaksa melakukan pendaratan cemas kerana seekor ular yang dibawa dalam beg oleh seorang penumpang lelaki warga Jordan telah mematuk seorang penumpang pesawat berkenaan. 

An Egypt Air pilot made an emergency landing at Hurghada airport on Monday after a snake bit a Jordanian passenger who had concealed it in his luggage. 

Crew were shocked by the passenger's screams, being unaware of the snake's presence on the plane. The accident was reported to the pilot, who requested emergency permission to land in Hurghada. 

The passenger was immediately taken off the plane for medical treatment, and local authorities confiscated the snake. 

Following that, the flight continued on to Kuwait.
ahram online

Gambar Yang Para Parasit Dalam Pas Tidak Mahu Lihat


Ada pula nanti para parasit yang hantuk kepala ke dinding bila melihat gambar ini....

Lihat di sini

Friday, December 7, 2012

Jangan Sampai Simpati Bertukar Jadi Menyampah

SHAH ALAM: Ahli keluarga Aminulrasyid Amzah, remaja yang ditembak mati Korporal Jenain Subi dua tahun lalu, agar bersemuka dengan mereka untuk menceritakan insiden sebenar yang berlaku pada malam kejadian.

“Kami (ahli keluarga) mahu Jenain datang bersemuka dengan ibu kami kerana kami ingin mendengar cerita sebenar dari mulutnya sendiri.


“Kami juga ingin tahu mengapa beliau tergamak bertindak begitu,” kata Aisyah Amzah kakak kepada Aminulrasyid.


Sementara itu ibunya, Norsiah Mohamad pula memohon agar kertas siasatan dapat dibuka semula demi membersihkan nama arwah anaknya.


Menyifatkan keputusan mahkamah yang baru-baru ini melepaskan Jenain daripada tuduhan tersebut sebagai mengejutkan, Norsiah nyata terkilan dengan keputusan itu yang seolah-olah meletakkan 100 peratus kesalahan terhadap anaknya.


“Saya minta siasatan dibuka semula (kerana) terlalu mudah bagi (mahkamah untuk membuat) keputusan mengejutkan. Seolah-olah anak saya 100 peratus bersalah. Kesalahannya hanya (memandu) tanpa lesen, tapi mati kena tembakan.


“21 das tembakan dikeluarkan..lima das di cermin belakang. Saya tidak boleh terima..terlalu kecewa sangat,” katanya.


Sementara itu Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad mendakwa keputusan untuk membebaskan Jenain seolah-olah menggambarkan bahawa pihak berkuasa diberikan kebenaran untuk membunuh dengan sewenang-wenangnya.


“Saya rasa ramai yang telah melahirkan rasa terkejut dengan keputusan mahkamah yang melepaskan Koperal Jenain atas alasan bahawa dia tidak mempunyai niat untuk membunuh Aminulrasyid dan hanya menjalankan tugasnya dan meletakkan kesalahan itu 100 peratus ke atas almarhum Aminulrasyid yang tidak mampu untuk membela diri.


“Logik yang seperti itu amat mengejutkan di mana seolah-olah kita memberikan lesen untuk membunuh kepada pihak polis dengan sewenang-wenangnya walaupun dalam kes yang kecil,” katanya.


Mahkamah Tinggi Shah Alam awal minggu ini membebaskan Jenain daripada tuduhan menyebabkan kematian Aminulrasyid, dua tahun lalu.


Hakim Datuk Abdul Rahman Sebi memutuskan sedemikian selepas menerima rayuan Jenain, 49, terhadap sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang dijatuhkan ke atasnya oleh Mahkamah Sesyen di sini pada September tahun lepas.


Dalam penghakimannya, Abdul Rahman berpuas hati anggota polis itu melepaskan tembakan hanya untuk memberhentikan kereta proton Iswara dipandu Aminulrasyid dan bukan dengan niat untuk membunuh remaja lelaki itu.
Antara Pos

Kita sebenarnya simpati kepada mereka.Kita faham perasaan mereka. Dalam masa yang sama mereka juga harus faham perasaan orang lain.....

Tetapi cara dan gelagat mereka seolah-olah tragedi yang berlaku, kesalahan perlu diletakkan diatas bahu polis 100 peratus. Seolah-olah mereka sekeluarga langsung tidak bersalah. 

Lain kali jaga anak yang dibawah umur baik-baik......jangan biarkan anak keluar tengah malam sampai awal pagi. 

Lain kali ajar anak, kalau polis arah berhenti tolong berhenti. Jangan lari atau ingkar arahan polis.....

Tidak akan timbul soal 21 das atau 5 das jika patuh pada arahan polis supaya berhenti. 

Cuba anda bayangkan jika polis terpaksa mengejar hingga 6 km, apakah patut polis hanya perlu mengeluarkan cota untuk mengarahkan kereta itu berhenti ?  Tambahan pula dalam suasana yang gelap di awal pagi. Di kawasan yang banyak berlaku kejadian pecah rumah....

Sekarang mereka mula pusing cerita kononnya anak/adik mereka kerana kesalahan tiada lesen memandu. 

Cuba nak spin pula......

Nak spin pun spin lah......silap hari bulan terbelit leher sendiri......

Elok-elok masyarakat simpati kelak masyarakat jadi menyampah......

Anak Anwar Menggelupur Nak Tutup Isu Kebebasan Beragama


Oleh:Beruang Biru

Kecoh seketika kem penyokong PKR apabila Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, Nurul Izzah menimbulkan isu kononnya Masjid Ar-Rahman di Universiti Malaya (UM) telah dipaksa tutup oleh Kerajaan Pusat atas sebab politik.

Melihat gaya propaganda PKR berhubung isu ini nampak jalan ceritanya seolah-olah Masjid Ar-Rahman akan ditutup untuk selama-lamanya. Fitnah sebegini semacam dah jadi darah daging anak beranak Anwar Ibrahim agaknya.

Untuk sensasikan lagi cerita maka dicanangkan kepada umum konon arahan penutupan masjid itu datangnya dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), dengan demikian dapatlah diburukkan imej Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin.

Walhal kisah sebenarnya, Masjid Ar-Rahman di UM ini hanya akan ditutup sementara sahaja bagi membolehkan kerja-kerja baik pulih dilaksanakan.

Notis penutupan sementara itu pula datangnya dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) bertujuan untuk melicinkan proses membaiki kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian dan kerosakan paip air yang berlaku di masjid tersebut.

Disamping itu dalam tempoh penutupan sementara ini, tumpuan turut diberikan untuk menyelsaikan masalah limpahan air di sekitar kawasan masjid tatkala hujan lebat. Semua langkah ini jelas bermaksud untuk menjamin keselesaan para jemaah di masa akan datang.

Arahan rasmi dari JAWI itu telahpun dikeluarkan pada 20 November 2012 dan berkuatkuasa pada 1 Disember 2012 sehinggalah jangkaan semua proses baik pulih ini akan selesai sekitar akhir Jun 2013.

Sementara menantikan semua kerja-kerja baik pulih diselesaikan, pihak JAWI menyarankan semua ahli kariah dan jemaah menunaikan solat di masjid-masjid berhampiran.

Misalnya di Masjid Tun Rahah Bangsar Village, Masjid Ikhlasiah Kg. Kerinchi, Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.

Pendek kata, tiada masalah sebenarnya, sebaliknya anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu sahaja menimbulkan polemik untuk kepentingan politik songsang parti anak beranak yang diwakilinya.

Lebih-lebih lagi selama ini imej Nurul Izzah hanya dekat dengan gereja sahaja, termasuklah yang terbaru menyertai forum dalam Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Selangor yang baru-baru ini kecoh dengan perakuan Naib Presiden PKR itu yang mahu kebebasan agama turut merangkumi orang Melayu Islam.

Mahu tak mahu, untuk naikkan semula saham politiknya dikalangan orang Melayu Islam maka terpaksalah mempolemikkan isu masjid pula, hatta walau terpaksa melakukan fitnah sekalipun demi kepentingan politik peribadi.

Akhirnya jadilah ibarat tolong 'meruntuhkan' masjid apabila sengaja mencetuskan kesangsian dikalangan orang ramai dengan memesongkan fakta konon Masjid Ar-Rahman akan ditutup selamanya oleh Kerajaan Pusat.

Khalid Ibrahim Masalah Utama Rakyat Selangor - Prof Dr Agus

SHAH ALAM: Penganalisis politik, Profesor Datuk Dr Mohammad Agus Yusoff berkata masalah utama rakyat Selangor adalah terpaksa berhadapan dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang sering berdolak dalih untuk menyelamatkan diri.

Katanya, tindakan kerajaan negeri yang seolah-olah menipu rakyat dengan menawarkan jaminan kebajikan dalam manifesto pilihan raya umum tanpa mengambilkira kemampuan untuk melaksana akan mengakibatkan rakyat berubah arah.
 
"Dulu semasa berjanji tidak bagi tahu bahawa ada syarat-syarat kepada janji itu tetapi sekarang setelah berkuasa ada pula syarat-syaratnya.
 
"Tidak betul jika tindakan memberikan manifesto hanya sekadar untuk berjanji untuk buat tetapi kita tidak buat," katanya ketika dihubungi.
 
Khalid pada Rabu memberitahu bahawa bukan semua rakyat di Selangor layak untuk mendapat manfaat daripada manifesto yang diisytiharkan pakatan pembangkang sebelum berjaya menjadi kerajaan negeri.
 
Beliau berkata kerajaan negeri hanya bertanggungjawab menjaga kepentingan golongan yang kurang berkemampuan.
 
Sehubungan dengan itu Agus menggesa agar kerajaan Pakatan Rakyat menilai terlebih dahulu kemampuan kewangan negeri sebelum berjanji kepada pengundi di Selangor terutamanya.
 
"Lain kali dalam pilihan raya yang akan datang kalau tidak dapat buat sesuatu yang baru kepada rakyat jangan berjanji.
 
"Begitu juga dengan isu PTPTN, penurunan harga kereta, jadi mereka perlu fikir baik-baik sebelum berjanji," beliau menjelas.
 
Selanjutnya sila baca di antarapos.com
 

Thursday, December 6, 2012

Cerita Di Sebalik Tabir Bagaimana Anwar Ibrahim Termakan Jerat Blogger

Semua orang sudah nampak dan sudah jelas siapa tok dalang yang memainkan peranan untuk menggerakan Deepak menjelang Perhimpunan Agung Umno. 

Itulah buruk dan hudohnya perangai seorang peliwat. Sebab itu Nabi tak mengaku umat.....

Mengambil kesempatan di atas kesusahan dan kesempitan orang (Deepak) untuk memfitnah dan menyerang peribadi orang lain. 

Selama ini penjilat-penjilat Anwar ingat Anwar seorang hebat, cerdik dan pintar. Tapi tahukah kamu bahawasanya Anwar seorang yang bodoh. Kalau dia cerdik dia tidak akan lari ke Kedutaan Turki. Kalau dia cerdik dia tidak akan melompat depan puluhan media apabila di tanya tentang jam tangannya. Dan yang paling penting kalau dia cerdik dia tidak akan terperangkap dengan video yang dipasang yang merakamkan aksinya bersama pelacur. 

Yang terbaru dan terkini kalau dia seorang yang cerdik dia tidak akan terperangkap dengan mainan blogger-blogger pro BN beberapa hari lepas.

Saya telah mendapat persetujuan dari rakan-rakan blogger saya untuk berkongsi dengan anda semua kisah bagaimana kami berjaya membodohkan Anwar dua hari lepas. Tetapi ada beberapa perkara yang saya tidak boleh kongsikan secara terbuka. Harap anda faham....

Cerita mengenai Deepak menyerang PM dan isteri muncul serentak di harakah dan malaysiakini pada hari Selasa 27.11.12 , hari majlis taklimat presiden PAU 2012.

Keluar sahaja cerita itu kami dah boleh agak itu adalah mainan politik musuh untuk membuat kacau semasa PAU 2012. 

Dari saat itu team kami mula bergerak menggunakan kaedah masing-masing bagi mencari jawapan kepada tohmahan yang ditimbulkan

Menjelang tengahari 28.11.12 iaitu hari persidangan tiga sayap Umno kami semua berjumpa dan berbincang hal berkenaan. Jawapannya yang sahih telah ditemui. 

Kami semua mengambil keputusan bersetuju untuk tidak menjawab isu berkenaan kerana tidak mahu terperangkap dengan mainan musuh yang mahu perkara itu menjadi kecoh semasa PAU sedang berlangsung. 

Kita kata, biarkan mereka main puas-puas dulu, habis PAU kita akan jawab.....

Syukur Alhamdullillah, di sini saya dapat lihat kematangan ahli-ahli Umno. Mereka juga tahu itu mainan musuh. Sepanjang empat hari di PWTC tidak ada kedengaran langsung hal berkenaan di dibincangkan. Baik dalam Dewan Merdeka, di Restoran Riverside, di coffee house Sri Pacific, di Starbucks The Mall hinggalah ke food court dalam The Mall. Tidak ada langsung bunyi sok...sek....sok....sek.....yang membicarakan hal Deepak. 

Kami semua bersetuju untuk menjawab perkara berkenaan pada hari Isnin 3.12.12.

Tiba-tiba petang Sabtu ketika saya dan rakan-rakan berada di satu sudut dalam PWTC menyaksikan ucapan penggulungan Ketua Wanita Umno melalui skrin yang disediakan, kami mendapat panggilan dari Papa Gomo yang meminta kami ke food court di tingkat atas The Mall kerana katanya ada barang baik nak ditunjukkan. 

Ketika itu hujan sedang turun, kami kata nantilah dulu Gomo kami nak dengar ucapan dan cuaca hujan, susah nak keluar PWTC dalam keadaan orang yang ramai dan susah nak melintas jalan kerana hujan. Dia kata tak boleh , datang sekarang kalau nak tengok. 

Kami mengambil keputusan untuk pergi walaupun terpaksa bersesak-sesak untuk keluar dari PWTC dan meredah hujan. Apabila sampai komputer dia telah terbuka untuk menanti kedatangan kami.

Kami ditunjukkan beberapa klip video yang memaparkan perbualan Deepak yang disyaki dirakam dalam keadaan curi-curi sepertimana video correct....correct....correct.....

Apa lagi semua berkobar-kobar tak sabar nak tayangkan video itu.....

Ok....sekarang kita nak dengar ucapan TPM dan PM.....kita balik dulu ke PWTC dan akan berkumpul sebelah malam.

Bertemu kembali malamnya dan berbincanglah panjang lebar strategi yang hendak diguna pakai.....

Ada yang kata kita lepaskan sahaja esok (Ahad). Ada yang kata kita lepaskan pagi Isnin....Ada yang kata begitu begini dan bla....bla....bla.....biasalah mesyuarat.....macam-macam pendapat. 

Akhirnya satu keputusan dicapai.....

Hari Isnin pagi kita akan keluarkan cerita sahaja. Video kita simpan dulu kerana akan ada orang-orang PKR yang bertaraf pendekar tempang yang akan bersuara kelak menafikan cerita itu. Kalau mereka tak nafi juga kita akan keluarkan sedikit demi sedikit bermula hari Rabu....

Katanya Parpukari, kalau Anwar sendiri yang bersuara lagi baik. Jawab GAP dan MIK serentak, itu bagai orang mengantuk di sorong bantal. Sebab dalam kepala kami semua kami fikir tidak mungkin Anwar akan bersuara.

Keputusan bersetuju untuk kita keluarkan cerita sebenar tanpa video pada hari Isnin.....selesai mesyuarat hampir jam empat pagi.....

Hari Ahad saya sendiri dan beberapa blog lain buat sedikit cerita bagi isyarat terlebih dahulu......rupanya isyarat kami itu sudah cukup untuk membuat mereka gementar.....

Hari Isnin pagi beberapa blog, antaranya Sanggah Tok Janggut, MIK, GAP dan beberapa blog lain telah memainkan cerita siapa dalang di belakang Deepak. Cerita turut tersebar melalui twitter,fb,sms dan bbm. 

Tup...tup....hampir jam tiga petang satu mesej melalui bbm masuk mengatakan Anwar dah buat kenyataan menafikan dia dan PKR terlibat dalam siri fitnah yang dibuat oleh Deepak.....

Hah....apa ? Anwar nafi ? kat mana ? di malaysiakini......

Sukar beb.....sukar untuk kami percayai.....apa lagi berlari dapatkan komputer.....Bila membaca berita itu saya tepuk dahi sambil berkata.....Anwar oh Anwar.....ku sangka kau cerdik....rupanya bodoh beb.....lauk....lauk.....

Group bbm kami penuh dengan gelak ketawa mengenangkan kebodohan Anwar yang memberi bola tanggung kepada kami.

Niat hati nak dapat belanak, selar atau kembung ja.....tup....tup....tup....dapat jerung pula. Kenduri sakanlah....

Apa lagi ???? Satu panggilan mesyuarat segera dipanggil.......

Jam 5.30 petang semua kena ada di tempat yang diminta......

Bla....bla....bla....bla....bla....meeting panjang lebar. Berhenti Maghrib dulu......sambung balik.....bla....bla....bla....bla....satu keputusan dicapai kita akan keluarkan video part berkenaan jam tiga petang Selasa. 

Kenapa jam tiga petang ? Sebab kita nak tengok dulu sebelah pagi ada apa-apa kenyataan lain yang dikeluarkan atau tidak oleh orang-orang mereka. 

Nampaknya rancangan berjalan seperti yang dijadualkan.....maka jam 3 petang keluarlah video berkenaan di blog Gomo dan rakan-rakan lain. Saya tidak mengeluarkan di blog ini kerana pada hari berkenaan saya tidak berkesempatan untuk menghadap komputer. Sibuk dengan kerja-kerja hakiki yang banyak tertunggak kerana minggu sebelum itu banyak hari yang dihabiskan di PAU 2012. 

Itulah sedikit sebanyak kisah bagaimana Anwar termakan jerat kami. Niat hati nak jerat pelanduk....tapi gajah pula yang dapat.

Itulah hasil yang kita akan dapat bila kita kerja bekerja dalam satu jemaah dan segala keputusan diputuskan secara berjemaah.....

Puak-puak PKR masih meroyan menuntut jawapan atau respon dari Najib....Tapi Najib rileks, cool dan dapat mengakhiri ucapannya di PAU 2012 dengan penuh semangat serta mendapat sokongan padu ahli-ahli Umno.

Mereka nak heret Najib masuk perangkap atau game mereka. Tetapi Najib tak sebodoh itu.....Sebaliknya Anwar pula yang gelabah.....tiba-tiba dia gelabah semacam.Blogger baru cucuk sikit ja terus dia melompat adakan sidang media serta merta.....ish...ish....ish.....macam pencuri yang berpura-pura kejar pencuri pula. 

Orang yang tak bersalah akan tenang hadapi apa sahaja tuduhan. Bukan macam Anwar, Saiful belum habis lagi buat laporan polis dia dah lari dapatkan perlindungan di Kedutaan Turki. Kah....kah....kah.....kah.....

Blogger baru cucuk sikit ja.....terus panggil sidang media tergesa-gesa sampaikan ada wartawan tak sempat datang dan terlewat sampai.....Itulah gambaran bagaimana tergesa-gesanya sidang media Anwar Isnin lepas. 

Kenapa sampai hari ini malaysiakini dan harakah yang menjadi portal pelopor yang menyiarkan berita Deepak langsung tidak mengulas atau menulis tentang rakaman video Deepak walaupun  sudah tiga hari heboh di alam cyber ? Dah tertelan kahak hijau ke ?

Itu pun sudah cukup untuk membuktikan rancangan jahat mereka untuk memfitnah PM dan isteri serta niat untuk menghuru-harakan PAU 2012. 

Sebelum video keluar Anwar panggil sidang media menafikan dia dan PKR terlibat.....

Sekarang video dah keluar, tak mahu panggil sidang media lagi ke ?

Wednesday, December 5, 2012

Mengapa Tiba-Tiba Anwar Gelabah Semacam ?


Tekong Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan bahawa pakatan itu cuba mensabotaj Perhimpunan Agung Umno ke-66 minggu lalu dengan mengatur kenyataan daripada dua tokoh iaitu Tan Sri Musa Hassan dan Deepak Jaikishin.

Cara beliau membuat penafian bukan sekadar mengeluarkan kenyataan tetapi memilih memanggil sidang media di pejabatnya. Dengan memutuskan untuk berhadapan dengan sidang media, Anwar mengisyaratkan penafian itu penting bagi memelihara nama baik Pakatan Rakyat (dan mungkin dirinya).

Soalnya mengapa Anwar dan Pakatan Rakyat perlu tergesa-gesa menjarakkan diri daripada dua tokoh berkenaan? Tidakkah kenyataan mereka banyak menguntungkan kepentingan Pakatan Rakyat?

Ketika Umno sibuk bersidang di PWTC, Tan Sri Musa membuat kenyataan betapa dalam menjalankan tugasnya, beliau menghadapi banyak masalah “gangguan” dan campurtangan kerajaan, khususnya daripada Menteri Dalam Negeri.

Tidakkah pengakuan Musa itu menguntungkan Pakatan Rakyat? Natijahnya kenyataan bekas Ketua Polis Negara itu membuktikan bahawa kerajaan Umno-Barisan Nasional(BN) memang menggunakan polis untuk melaksanakan kepentingan politiknya! 

Namun mengapa Anwar harus menafikan pengakuan Musa itu ada kena mengena dengan Pakatan Rakyat? Adakah Anwar bimbang ini sebenarnya cara Musa hendak memburukkan nama Anwar sebagai sesumpah politik yang boleh bertukar warna apabila keadaan politik memerlukannya?

Sebab itu, Anwar hendak memberitahu umum bahawa “pendedahan” Musa tiada nilai politik baginya?

Jika demikian, memang wajar Anwar membuat penafian itu. Bagaimanapun apabila dinilai kes Musa dengan kenyataan yang agak sama sasarannya dibuat oleh ahli perniagaan Deepak Jaikishin, ia mengundang tanda tanya. Mengapa kedua-dua tokoh, seorang ahli perniagaan dan seorang tokoh polis membuat kenyataan ketika Umno sedang mengadakan perhimpunan agung terakhir sebelum pilihanraya ke-13?

Cubaan aibkan Umno-BN

Ini jika dipadankan pula dengan satu lagi peristiwa agak signifikan iaitu taklimat perbicaraan awal skandal kapal selam scorpene di Singapura yang dikatakan membabitkan sebuah NGO yang condong pada Pakatan Rakyat iaitu Suaram, ia kelihatan sebagai satu serangan serampang tiga mata terhadap kemeriahan perhimpunan agung  Umno yang amat luar biasa semangatnya kali ini.

Tambahan pula wawancara eksklusif Deepak oleh Malaysiakini.com disiarkan serentak dengan laporan Harakahdaily.net milik parti PAS. Adakah ini satu kebetulan atau memang dirancang ?

Jika dirancang, perkiraannya mungkin begini jika pengakuan Tan Sri Musa dan Deepak yang cuba mengaitkan Perdana Menteri Najib Tun Razak dengan perakuan bersumpah penyiasat persendirian P Balasubramaniam yang mendakwa Najib serta ahli keluarganya terbabit dengan kes pembunuhan Altantuya Shaaribu pasti akan sampai ke pengetahuan perwakilan Umno yang sedang bersidang.

Jika adalah seorang perwakilan Umno yang mempercayai kenyataan Musa dan Deepak serta berani pula menuntut penjelasan daripada Najib dan Menteri Dalam Negeri Datuk Hishammuddin Hussein, sudah tentu ia akan mengaibkan Umno.

Jika mengikut jalur kempen Pakatan walau di mana-mana, Umno mesti diaibkan seberapa mungkin untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Umno terus gempita, cubaan sabotaj Umno gagal

Adalah jelas kemungkinan isu Musa dan Deepak berhasil mencetuskan kontroversi ini, pasti Umno akan bertambah aib. Ia akan menjadi berita besar bagi media anti-Umno-BN dan juga mungkin media antarabangsa. Jika itu berlaku, Pakatan untung besar!
 
Namun kemungkinan-kemungkinan ini tidak berlaku. Umno terus gempita dengan ledakan semangat para pemimpin dan ahli perwakilan yang ada. Media arus perdana juga tidak membuat “silap” memperbesarkan kenyataan Musa dan Deepak.

Adakah kerana usaha mengkhianati perhimpunan agung ini tidak berjaya maka Pakatan Rakyat melalui tekong perlu cepat-cepat menjarakkan diri daripada kenyataan Musa dan Deepak?

Tidakkah ada kemungkinan bahawa sidang media Anwar sebenarnya bertujuan memanjangkan isu yang cuba dibangkitkan oleh Musa dan Deepak. Dalilnya perhatikan penegasan yang dibuat Anwar. 

Bukan sahaja beliau dan pakatan cuba menafikan terbabit dengan percubaan mensabotaj Umno tetapi sebaliknya mahu penyiasatan khusus dibuat ke atas Menteri Dalam Negeri dan Perdana Menteri berikutan kenyataan Musa dan Deepak.

Percaturan politik pembangkang

Dengan perkataan lain, Anwar dan Pakatan Rakyat mahu supaya dakwaan kedua tokoh kontroversi ini diberi siasatan lanjut. Demikian perkiraan politiknya. Jika ada siasatan, akan bertambah satu lagi modal untuk dijaja dalam ceramah dan media Pakatan Rakyat. Ini peluang untuk meletakkan Umno-BN dalam keadaan defensif! 

Pelbagai rumusan boleh dibuat daripada sidang media Anwar Ibrahim ini. Namun umum maklum bahawa persaingan politik di antara Umno-BN danRakyat kini memasuki pusingan terakhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-13. Kedua-dua pihak tidak boleh membuat kesilapan.

Anwar dan Pakatan Rakyat sudah pasti tidak mahu mengizinkan Umno-BN menggerakkan medianya untuk mendedahkan ketiga-tiga peristiwa - taklimat perbicaraan Scorpene di Singapura, kenyataan Musa Hassan dan Deepak Jaikishin adalah saling berkaitan kerana dirancang oleh strategi Pakatan Rakyat.

Lantaran itu, tindakan cepat harus diambil untuk membunuh sebarang spekulasi bahawa beliau dan Pakatan Rakyat terlibat. Seperti lazimnya, media arus perdana amat berhati-hati menggemburkan kemungkinan sabotaj ini kerana bimbang dituduh mengada-adakan cerita dan digertak dengan pelbagai tindakan undang-undang.
Bagaimanapun rakyat kini sudah terlalu masak dengan cara pakatan menyusun strategi medianya. Lambung sesuatu isu dan tunggu bagaimana Umno-BN memberi reaksi. Nampaknya, strategi Anwar kali inipun tidak jauh dari kelaziman ini.

*Tulisan di atas ditulis oleh Abdul Rahman Malik dan disiarkan di antarapos.com



RBF:Ulasan diatas disiarkan sebelum video pendedahan siapa tok dalang di belakang Deepak dikeluarkan oleh Papa Gomo petang semalam.

Kini apa yang dikatakan oleh penulis berkenaan tepat....

Anwar begitu gelabah dan memanggil sidang media pada Isnin 3 November untuk menafikan beliau dan PKR yang menggerakkan tindakan Deepak untuk memfitnah PM dan isteri.

Matlamatnya tidak lain tidak bukan adalah untuk mensabotaj Perhimpunan Agung Umno 2012. Dalam masa yang sama melaga-lagakan orang Umno.

Bukan saya nak bercakap besar atau nak berlagak.Lihat balik tulisan saya seminggu yang lepas di sini. Kini apa yang saya katakan pada 28 November telah menjadi kenyataan. Betul tak ? 

Mereka yang merancang semua itu, kemudian mereka juga yang pasang jarum cucuk sana-sini menuduh Tun Dr M dan Tan Sri Muhyiddin sebagai orang yang berada di belakang Deepak. Begitulah jahatnya binatang-binatang politik PKR.

Allah Maha Kaya , Allah Maha Besar, Allah Maha Berkuasa, dengan izin dan berkat Allah SWT syukur Alhamdullillah kerana tidak ada ahli Umno yang terpijak atau tersuntik dengan jarum-jarum yang mereka pasang. Perancangan mereka gagal dan Umno dapat mengakhiri persidangan mereka dengan jayanya.

Kini dalam masa seminggu segala-galanya telah terdedah. Siapa punya kerja, siapa punya perancangan , siapa tok dalangnya telah diketahui umum. Allah sentiasa bersama pihak yang benar.....Manakala Deepak pula telah menjadi kambing hitam semata-mata untuk Anwar memuaskan nafsu politiknya.