Monday, January 14, 2013

Bla...bla...bla...bla...bla...bla...akhirnya Umno Yang Kena

Masih segar dalam ingatan kita bagaimana berdirinya Presiden PAS, Hadi Awang sebaris dengan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang untuk menghalalkan perkataan ALLAH digunakan oleh agama lain sebagaimana yang dituntut oleh Lim Guan Eng. 

Masih segar dalam ingatan kita bagaimana pada hari yang sama iaitu 8 Januari 2013 Mursyidul Am PAS mengeluarkan kenyataan yang senada dengan Presiden PAS. 


Umat islam satu Malaysia marah....

Mufti-mufti marah.....

Tok-tok guru marah....

Alim ulama marah.....

Para ilmuan marah.....

Para cendekiawan marah.....

Semuanya marah dan membantah tindakan Pas yang menghalalkan perkara tersebut.....

Pas resah....

Pas kelam kabut.....

Akhirnya diadakan mesyuarat majlis syura ulama bagi membincangkan perkara tersebut.....

Keputusan mesyuarat majlis syura ulama PAS akhirnya sama seperti apa yang dikatakan oleh para-para Mufti, alim ulama, tok-tok guru, para ilmuan dan cendiakawan sebelum ini yang mengatakan perkataan ALLAH hanya boleh digunakan oleh orang islam sahaja.

Semua ahli mesyuarat PAS lari keluar ikut pintu belakang.....

Lari dari wartawan.....lari dari media.....

Tup....tup.....tiba-tiba hari ini Presiden PAS yang telah tertelan kahak hijau kerana sebelum ini membuat keputusan tanpa merujuk kepada majlis syura ulama mengeluarkan kenyataan yang menyalahkan Umno. 


Sendiri yang setuju....

Sendiri yang tarik balik.....

Sendiri yang buat masalah.....

Tiba-tiba muncung senapang ditala kepada Umno.....

Itulah PAS yang mendapat berkat dan syafaat hasil dari berkawan dengan syaitan....

27 comments:

Anonymous said...

'Selagi Lembu Makan Rumput'

Pakcu Rantau Panjang said...

Siakap senohong
Gelama ikan duri,
Suka sangat cakap berbelit dan bohong,
Bila tersepit kemana nak lari ??????

Anonymous said...

inilah yang dikatakan ludah merata tapi suruh orang lain menjilat. dan bile baca komen di harakah daily, sume bertepuk macam satu masalah dah selesai dan umno plak dipersalahkan.

puak2 nie da boleh register maharaja lawak mega 2013

Anonymous said...

PKR ni pakatan yang suci..cettt podahh..kencing merata..

Anonymous said...

Lahanat punya orang. Sendiri buat salah, lps tu tuduh orang. Suratkhabar utk totok gile yg tak ada akal!
Setiap hari buat fitnah, makan duit ubat seks dan kerja merapu tanpa sebarang kebaikan.

Neraka khas utk diorang ni.

Anonymous said...

PAS dan pemimpinnya memang tidak ada rasa rendah diri untuk mengakui kesilapan. UMNO sajalah yg sering dipersalahkan walau jelas sering yg buat kerja bodoh. Nak ambil hati sangat rakan kafir dan liberal dalam PR sanggup gadai kalimah Allah. Lebih elok jika mengakui kesilapan dan memohon maaf kepada umat Islam yg sudah terguris dgn kenyataan Hj Hadi sebelum ini.

malayoo mudah lupa said...

Doa dn solat hajat dh terbalek kena btg hidung depa balek

Anonymous said...

so lepas ni aku expect PAS bagi tazkirah kaw2 kat DAPla...jangan nak memandai.

Haji Hadi Awang said...

Beruk punya presiden. Mat Sabun celaka!

Jurus kame kame ha said...

Fuhlamak atau hoolamak akhir zaman yg lari ikut pintu belakang tu? Patutnye beri penjelasan kpd umum, korang bukan ke hoolemamak?! Selalu seronok sangat buat press konferens hitu ini...apsal berambus cepat sangat?

Tak, sapa nak respect lagi kat dewan foolamak ni bila diorang lari ikut pintu belakang? Cuba cakap.

Title punye gah... "Dewan Ulamak PAS" "Syuro Ulamak itu ini bla bla bla". Konek hangpa!

Bloody damn joke! Jokers! Patut tukar jadi "Dewan Jokers PAS". DAP pun tak buat kije ore tak dop marwah gini, bangkai!

Lagi nak guna nama Islam kat parti. Cheelaka in the strongest possible terms.

Selama ni punya rasa hebat macam tak sedaq diri, hari ni beramboih ikut pintu belakang. Dah macam cerita 999 dalam episod kejar GRO asing.

Anonymous said...

lyhttp://i202.photobucket.com/albums/aa135/zizens/melayulembu_zps7e4cd9e4.jpg

harap bro RBF lihat gambar ni..tak tau la asli ke tak gambar ni..memang kurang ajar cina ni.

Anonymous said...

semakin celaru PAS kali ni....
dah lah sembahyang kat stadium bercelaru arah kiblat,
presiden cakap lain, majlis syura cakap lain...dulu nik ajis kata org bukan islam boleh guna kalimah Allah, sekarang tak boleh pulak...apa jenis ulama la yg ada dlm majlis syura ni, lari ikut pintu belakang, takut berdepan ngan wartawan ...akhirnya bila dah tak boleh pusing isu, UMNO pulak yg kena ....agaknya doa KO BN dulu dah kena kat btg hidung sendiri kot???

Jokiden said...

Ini lagi tanda-tanda PAS terus dilanda Musibah.. Buek yo laie..

Anonymous said...

Reject anuwar, mat sbu, pok nik, hadi and tokong families.........

Anonymous said...

Doa kemusnahan sesama Islam berbalik pada diri sendiri. Apa rasanya? Sedap? Lemak berkrim?

Anonymous said...

Inilah padahnya semasa berdoa LUPA DIRI ingat org lain saja jahat tak betul.

PAS ni ingat apa, Tuhan akan ikut cakap dorang ke? Padan muka ...

Aku takkan undi PR lagi, yeyeyeye ..

Anonymous said...

Setakat keputusan muktamar tak jadi apa,cuma ada perstujuan bersama pada dasarnya, tetapi masih merujuk kepada dewan ulamak, baru di bawa ke parlimen atas kapisiti keselamatan negara,percanggah ilmu,konflik ilmu,perlembagaan negara,hak beragama rakyat malaysia dll.Lagipun PR tiada mejoriti di parlimen dan tiada kuasa di peringkat kerajaan pusat.Yang ada majoriti dan membelakangkan parlimen atas nama kuasa yg telah di beri mandat oleh rakyat,itu yg jadi sejuk seram tu,sekiranya di beri hak penggunaan kalimah Allah.

JoN said...

sifat munafik yg amat tebal dlm diri semua pemimpin2 PAS...
Allah S.W.T telah menunjukkan kebenaran untuk umat islam di malaysia rupa sebenar PAS..

ninja said...

Inilah hasilnya bila bercakap guna otak lembu dan kambing
Inilah hasilnya bila agama dilacur hati tak pernah bersih
Inilah hasilnya bila mulut terlebih mengata, caci cerca melata merata
Inilah hasilnya memfitnah berabad abad lamanya, hasilnya amat ketara , cuma tipu daya tak terhingga..

Anonymous said...

Pemimpin PAS buat lawak natang

zack ahmad keychain said...

Begitulah bila kebulur sangat nak kuasai Putrajaya. Nama maha Agong Allah boleh dieksploitasi. Sekejap sokong.. sekejap kata mengarut. Lepas ni Mat Sabu ngan Hadi nak kata apa plak. Pening kepala nak spin. Kenapa nak guna nama Allah dlm terjemahan Bible versi Melayu? Kenapa tak guna nama Allah ketika didalam Gereja? Kenapa tak guna nama Allah dlm versi bahasa Tamil dan Cina? Itupun Hadi tak leh nak pikir ker? Janji Allah itu benar. Bila dah kerap solat hajat...maka Allah perkenankan. Celaru-celaru...

anti bohmau said...

Tuan RBF,

mengapa kita nak ikut keputusan majlis syura pas ni? ia hanya sat bahagian dlm parti politik yg mengaku perjuangkan Islam!

mengapa tidak dihiglightkan keputusan rasmi MAJLIS FATWA KEBANGSAAN?

mana lebih besar & diberi amndat dlm perlembagaan?

majlis bubur ayura pas ka

MAJLIS FATWA KEBANGSAAN?

hentikan sj berurusan dgn puak2 yg suka menjual agama utk habuan ke putrajaya nih!

UMNO & BN yg menerajui pemerintahan. mengapa perlu tunduk kpd bahagian sekecil semut dlm negara yg diwakili MAJORITI wakil UMNO & BN?????

jom terus undi UMNO & BN...

Insyaallah. Allah Ta'ala takkan izinkan mrk yg menjualbeli Islam utk menjadi ulul-amri di negara ni!! nehi!!

Anonymous said...

banyak senang la jadi pembangkang..

sendiri tercirit, salahkan orang lain.

sedangkan setahu aku, hanya penyokong2 pas (sebahagian) dan pkr (sebahagian) sahaja yang sokong hadi .

penyokong2 kerajaan memang dari awal lagi tak setuju.

bubar je la pas tu...amat memalukan!

Anonymous said...

ini bukan KO BN..BN KO dah ni..

ini PAS KO..KO PAS...

haaaaa...doa lagi la yang buruk2 dan tak baik. sekejap je Allah swt tunjuk..

Anonymous said...

Nampak macam pencacai PR tadak yg berani masuk nak komen isu ni..atau masih lagi tercar-cari hadis dan ayat Quran yg boleh diputarbelitkan untuk menyokong kesilapan pemimpin mereka.
Ada baiknya bermuhasabahlah dan cuba teliti elok2 akan setiap tindak tanduk pemimpin PR yg nampak sangat suka mempolitikkan hal agama hanya untuk mencari undi.
Ingatlah isu ini dimulakan oleh Guan Eng kemudian disokong oleh peminpin PAS dan PKR. Tak usah nak babitkan UMNO kerana sejak dari dulu lagi mereka menentang penyalahgunaan kalimah Allah ini.

Anonymous said...

PAS ni syaiton besar banyak. Buat salah langgar Aqidah lepas tu takut hilang undi last2 tala UMNO.. tkpa Allah Maha Berkuasa.. main2 lah byk2 game.. tk kan berkat apa dgn tipu helah PAS! Mereka pasti tumbang dn musnah.

Anonymous said...

Insya Allah bukan demo 100K lembu PAS PKR DAP yang akan menangkan PRU13. Tetapi kuasa ALLAH SWT yang tentukan, siapa yg terbaik di sisi-NYA.

Yang penting BN gandakan usaha berbakti pada rakyat, kelemahan lalu dijadikan lesson/iktibar, manusia tetap ada kelemahan cuma bagaimana hadapi dan betulkan.

Jangan jd angkuh sombong lagi bodoh mcm PAS, 50 tertubuh tp level mcm anjing dan bangkai yg hanya menjadi perosak umat. Tiada satupun jasa kpd umat melainkan perpecahan-permusuhan dan kesesatan.

Insya Allah UMNO BN terus maju, doa diiringi supaya kepimpinan dan rakyat berganding. Rakyat tolak penipuan, tolak janji capati, rakyat mahukan keamanan dan kesejahteraan. Tolak penyeleweng2 dan penalcor agama. Jangan benarkan PAS jual Islam lagi..

Insya Allah moga PRU13 UMNO BN menang 2/3, diberkati hendak-NYA.

AMINN.