Thursday, January 31, 2013

DAP Cuba Jadikan Intitusi Raja Sebagai Keldai Mereka Untuk Pancing Undi Melayu


Semakin dekat pilihan raya Dap semakin terdesak untuk memburu undi melayu sehingga terpaksa memujuk Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan, Tunku Zain Al-'Abidin Ibni Tuanku Muhriz untuk menyertai parti itu.

Dap tahu bahawa raja-raja Melayu merupakan payung kepada kedaulatan bangsa ini dan mempunyai pengaruh yang amat besar ke atas kehidupan orang Melayu samada dalam ruang lingkup sosial, budaya mahupun politik.

Orang Melayu dan raja-raja Melayu sememangnya tidak boleh dipisahkan bagaikan irama dan lagu.

Jika berlaku tembok pemisahan maka runtuhlah institusi itu dan malaplah masa depan bangsa Melayu.

Oleh itu 'menjaring' seorang anak raja yang muda dan idealis seperti Tunku Zain Al-'Abidin untuk menggangotai sebuah parti rasis dan perkauman seperti Dap boleh dianggap tangkapan besar atau 'slam dunk' dalam bahasa permainan bola jaring.

Inilah sebenarnya strategi Dap untuk menyucikan parti itu daripada stigma anti-Melayu dan anti-Islam yang telah melekat kepada tubuh badannya sejak ditubuhkan.

Apatah lagi jika ia berjaya memikat hati seorang anak raja untuk berdiri di atas landasan perjuangan 'Malaysian Malaysia'nya maka Dap akan mendapat pengabsahan paling besar untuk menyakinkan orang Melayu menyertai parti itu.

Dap cuba strategi yang sama terhadap Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, seorang kerabat diraja Kedah dan bekas Pengerusi Transparency International Malaysia namun gagal.

Sejurus menerima keahlian Tunku Aziz, beliau terus dilantik sebagai Naib Pengerusi Dap bagi mewakili kaum Melayu dalam parti itu dan kemudiannya digula-gulakan lagi dengan lantikan sebagai Ahli Dewan Negara.

Sebagai seorang yang bijaksana Tunku Aziz bukanlah seorang anak Melayu berdarah raja yang mudah diperbodohkan seperti mana yang diperlakukan oleh penasihat-penasihat Inggeris kepada raja-raja Melayu zaman sebelum merdeka.

Sebelum terjerat lebih jauh dalam perangkap Dap, Tunku Aziz telah pun dapat menghidu penipuan dan kepalsuan parti rasis itu apabila bercakap mengenai soal orang Melayu dan Islam.

Bagi beliau, orang Melayu dalam Dap hanyalah tunggangan Lim Kit Siang dan anaknya Guan Eng serta Karpal Singh.

Dap tidak pernah memperjuangkan nasib Melayu dan tidak akan berbuat demikian untuk selama ia wujud sebagai sebuah parti politik.

Wadah perjuangannya hanya untuk kepentingan kaum Cina semata-mata dengan tidak mempedulikan hakikat bahawa bumi yang mereka pijak adalah tanah air orang Melayu.

Walaupun Tunku Aziz meninggalkan Dap, namun Guan Eng menggunakan kaedah rasuah politik untuk mengekalkannya dalam parti itu dengan menawarkan Pengerusi Institut Pulau Pinang dengan gaji lima angka.

Semuanya ditolak mentah-mentah oleh beliau kerana selama ini Dap yang kononnys diyakini sebagai parti berbilang bangsa sebenarnya hanyalah topeng untuk menutup satu perjuangan yang ekstrem kepada perkauman Cina.

Penolakan orang Melayu terhadap perjuangannya tidak mematah semangat pemimpin Dap, dan ia sanggup berbuat apa sahaja untuk menarik minat orang Melayu.

Dap sanggup memanipulasi keputusan pemilihan anggota Jawatankuasa Eksekutif Pusat untuk meletakkan seorang 'Melayu celup' menjadi wakil tunggal Melayu walaupun sebelumnya semua calon Melayu kalah teruk.

Kini pandangan mereka beralih untuk memecah belahkan institusi yang memayungi orang Melayu apabila usaha mereka untuk meretakkan bangsa Melayu sudah gagal.

Dap berharap jika seorang anak raja boleh diyakinkan untuk bertanding pada PRU13 nanti atas tiket parti itu, sudah tentu ramai orang Melayu akan terpengaruh.

Mungkin Dap berfikir strategi mereka untuk menjadikan institusi raja-raja Melayu seperti keldai mereka seperti mana yang dilakukan kepada Pas, mereka amat silap besar.

Jika orang Melayu mampu menyedarkan raja-raja Melayu supaya tidak menurunkan tandatangan mereka bagi perjanjian untuk mewujud serta mengabsahkan Malayan Union pada 1948, sudah tentu untuk menentang perancangan licik Dap tidak menjadi masalah besar.

Jangan terjebak dengan permainan silap mata politik Dap yang secara luaran amat menarik hati dengan segala idealisme yang mengasyikkan jiwa dan kalbu sehingga akhirnya tersedar bahawa diri telah tertipu.


Artikel kiriman Beruang Biru

28 comments:

Anonymous said...

Aku takkan sekali-kali menyokong dan mengundi DAP lahanat. Kek yang ada lambang DAP pun aku takkan makan.

Anonymous said...

kontraktor MELAYU(bukan kontraktor UMNO)dapat lebih banyak projek di Penang.

peruntukan utk hal ehwal islam di penang pada 2012 adalah tertinggi dalam sejarah Penang.Org MCA marah sbb kata DAP nk islamkan Penang.

berbanding masa Penang dipimpin Gerakan dulu.mana teruk??

ada jawapan??

mohon jelaskan dgn point2 yg bernas.

Anonymous said...

Peruntukan untuk hal ehwal islam di Penang.

SAGUHATI TAHUNAN GURU KAFA

Tahun 2008 …………..RM659,000.00
Tahun 2009 ……………RM879,000.00
Tahun 2010 ……………RM913,200.00
Tahun 2011 ……………RM900,000.00
Tahun 2012 ……………RM900,000.00
PERUNTUKAN TAMBAHAN TAHUNAN UNTUK SEKOLAH AGAMA RAKYAT (SAR)

Tahun 2008 ………….TIADA
Tahun 2009 …………..RM1.50 juta
Tahun 2010 …………..RM1.75 juta
Tahun 2011 …………..RM1.75 juta
SUMBANGAN DAN PENGIKTIRAFAN AL-HUFFAZ(Penghafal al-Quran)

Tahun 2008………..TIADA
Tahun 2009 ………….RM75,000.00
Tahun 2010 ………….RM100,000.00
Tahun 2011 ………….RM130,000.00
SUMBANGAN EHYA’ RAMADAN (KEPADA SELURUH MASJID)

Tahun 2008 …………TIADA
Tahun 2009 ………….RM213,000.00 setahun sehingga sekarang.

Dan disebabkan angka-angka seperti di atas inilah yang membangkitkan kemarahan pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang sehingga bertindak mengkritik kerajaan Pulau Pinang di bawah kendalian Lim Guan Eng.


(Orang MCA marah sbb angka2 di atas.peruntukan utk agama islam naik 300% dalam pentadbiran kerajaan PR)...

Orang UMNO marah jugak ke???
mohon jawapan..

Anonymous said...

eleh pembohong jer
setakat tulih atas paper tpi tak pernah beri baik tak payah

celaka lim guan eng tutup jalan utk org cina meniaga takmau sebut ker?
tapi gerai melayu dia suruh roboh sbb mengganggu lalu lintas

sudah sudah la tu anjing pr

Anonymous said...

anon 12.01pm.

MCA yang sahkan kerajaan PR Penang bagi peruntukan agama islam naik 300% tahun lepas.

MCA dan UMNO panas hati tgk peruntukan agama Islam naik mendadak.

ada point bernas yg lain?

yg boleh lawan fakta??

bukan cakap mcm tin kosong..

Anonymous said...

Mmg la stiap tahun akan naik,kalau turun ape plak kata nye..nmpak sgt otak tu dh kene racun ngan duit2 cmni..nmpak btambah sket je,otak trus jdi kelabu..tu biasa la,sama jgk ngan brim..tiap tahun mesti btambah.. Yg tu ko x nmpak plak...,kata rasuah la ape la..bodoh! Mca saje wt cmtu,nk bg politik sket.. Pdhal diorg ni kt luar minum sama2 tu,janji cina yg dpt.. Ini sume poyo!

Anonymous said...

"Nik aziz ckp laki bini pun bercerai.." Ngan slumber jer dia ckp cmtu,dh mcm org2 tua xde keje lepak kt kdai minum smbil borak2 kosong..xde akal ker?..so dia ni dh galak kan mane2 org islam yg rs bini tu xbest,cerai kn jer..sng je kn,pdhal dh hidup bsama lama dh..adui,mana la dia blajar ni..bkn ke cerai tu Allah x suka...?? Benda2 cmni yg org suka kot,hmmm ntah la... Tu yg abby nk sgt msuk pas ni...haha

Anonymous said...

Tangan bagi duit banyak-banyak, tangan kiri mintak nama ALLAH dalam bible. Bagus la siapa yang sokong kahlifah Lim Guan Eng tu.... jadi manusia kufur... bukan aku cakap, Timb. Mursyidul Am PAS yang cakap...

Anonymous said...

anda marah tak PERUNTUKAN UNTUK HAL EHWAL ISLAM NAIK 300%???bukan Guan Eng yg kawal MAIPP.tp permohonan dari MAIPP,diluluskan oleh ketua menteri.akai ada???

dulu GERAKAN dgn UMNO buat apa kt Penang??

orang penang dulu senyap jak kena buli dgn BN.
tanah di bukit jelutong senang2 kena sapu..tanah di sungai ara,bayan lepas-senang2 kena ambik tanpa pembelaan sewajarnya.

skang bila isu timbul skit kat penang,UMNO jadik hero.dulu awat x jadik hero?awat dulu dok jadi balaci Gerakan??

bagi point jelas utk lawan fakta.

Anonymous said...

Betoi ke Anon January 31, 2013 at 11:40 AM.

Mana bukti... atau semua masuk kat poket PKR/PAS...kahkah

No evidence... sapa pun boleh tulis...

Anonymous said...

anon 2.31pm

kalo x betul,MCA tak menggelupur bantah kenaikan 300% dalam peruntukan hal ehwal islam.

ingat zaman umno ke??buat benda invoice cap ayam.yayasan selangor pun xpernah buat audit sejak 2004 bawah BN.hancussssss!!!!

Anonymous said...

amboi pencacai haprak fuckatan, seronok betul bila DAPig beri peruntukan banyak untuk hal ehwal agama Islam kat Penang tu. Bila pulak Lim Tokong nak laksanakan hudud?? Time ni la mintak khalifah yang 'BAIK HATI' dan 'SANJUNG' Islam tu laksanakan hudud pulak?? Takkan cakap pasal peruntukkan je?? Berani ke nak susurh kerajaan Penang DAPig buat???

Anonymous said...

Ala,sume sama jela.. Bn ke dap ke,sume masyuk kt diorg jgk..ko dpt ape? ala,stakat bg duit utk islam p.pinang pastu wt pasal lak nk guna khalimah allah utk 1 malaysia jdi huru hara..adil ke dol? Aku rs tu je point ko..

Anonymous said...

anon 2.49pm

panas hati nampak.dulu UMNO kuli gerakan.nasib melayu penang tak siapa layan.

skarang,bila kerajaan PR tingkatkan bajet utk orang islam,MCA panas hati,geng2 umno kat sini pun panas hati..sbb apa?boleh jelaskan?

takkan la bajet untuk hal ehwal islam naik pun nak marah sedara.

MAIPP tu orang Islam yang jaga,diorang yang pohon bajet.kerajaan PR xde masalah nk luluskan.

dulu Gerakan mcm mana?UMNO buat apa?

Anonymous said...

point biasa orang umno.gagah pertahan kalimah Allah.tapi suruh ikut hukum Allah,pikir 80 kali..yg basic--> suruh isteri dan anak tutup aurat pun fail.

Anonymous said...

wei pundek

LGE halau orang melayu dari meniaga tepi jalan tu kenapa tak tengok?

tapi orang cina dia siap tutup jalan lagi suruh kereta lalu jalan lain

fakta kepala butuh mat saburit ko apa lagi.

bagi duit sikit,mula di awang awangan berjasa.sebijik mcm org melayu zaman dulu.british bagi duit sikit mula dah ok tak melawan

yg nuwar berahi nama je pegang permatang pauh tapi sibuk kehulu kehilir luar negara bkn tengok kawasan pun.yg tau tibai cinadoll

Anonymous said...

yg BN dulu buat prasarana,tingkatkan pembangunan skola agama,masjid semua kat penang kenapa tak highlight?

ooo bila lim guan eng bagi duit terus nampak jasa dia...

kiranya kalau nak berjasa kena bagi duit.kalau tak bagi,kira tak berjasa la.padan la mahafiraun niki ajih bagi duit dulu time PRK kat kelantan

Anonymous said...

pencacai haprak fuckatan dah tak tau nak spin camner pasal isu kalimah Allah, mula la mereka gabra pergi mengarut pasal peruntukan pulak. Dasar manusia kufur...

Anonymous said...

hoi bodoh penyokong PR - Dap bagi semua tu kat orang Melayu pasal nak UNDI laaaa pastu suruh ORG MELayu Buat ITU ini untuk dia orang

Apa yang DAP bagi tu semua UMPAN la....

Anonymous said...

kahkahkah..abis UMNO bagi macam2 skang nih untuk apa?

baling beras bagi rakyat berebut kat sabak bernam,kesian rakyat.

ayat sapa nih?"You Help Me,I Help U"..

jawab dulu..apa Gerakan dan balaci UMNO buat jaga org melayu Islam kat Penang dulu???

skarang baru sibuk nak berjuang jaga melayu Penang??

rakyat penang ingat mcm mana Gerakan layan melayu dulu.takkan lupa sampai bila2.

MCA dan UMNO marah bila melayu islam dapat peruntukan.kesian kesian.sbb apa?kroni2 dah xdak projek...kahkahkahkah..

contoh mudah,tgk jambatan Penang sudah..satu2nya jambatan yg pancung dan cekik rakyat yang dijayakan oleh KERAJAAN MESRA RAKYAT BARISAN NASIONAL...kahkahkahkahkah..berpuluh tahun kenakan tol.pengendali tol dah dapat untung beratus kali ganda..kaya sampai cucu cicit.ni yang melayu UMNO Penang banggakan???

Anonymous said...

anon 11.34 Am, hang toksah nk muhonglah pasai penang. Aku duk di Penang ngok oiii.. propaganda palsu DAP Laknatullah tu ko percaya ka?
DAP harbi tkdak tolong apa, dia nk tolong kencing atas kepala org melayu mcm hang lah!

Anonymous said...

Ada sekor pencacai DAP kat sini yg sgt suka dgn air kencing lelehan LGE. Tidak ada apa2 pertambahan peruntukan melainkan manipulasi angka. Peruntukan KAFA utama ialah dr Kerajaan Persekutuan, cuma mana2 negeri nk Top-up itu hak masing2.

DAP kencing cai2 PAS yg maha bodoh ini utk percaya DAP kafir nk tolong Islam? Weii cai bodoh, ayat Al-Quran dh bgtau kafir takkan tolong Islam, hang bodoh bangang nk beriman dgn sapa? dgn DAP ke dgn Al-Quran??

PAS mmg bodoh dan lahanat!

Anonymous said...

RM341 juta peruntukan bantu KAFA Kerajaan Persekutuan

2012/06/11 - 05:25:03 AM Oleh Hanneeyzah Bariah Baharin Cetak
Emel Kawan

KUALA TERENGGANU: Kerajaan memperuntukkan RM341 juta untuk program Kelas Asas Fardu Ain (KAFA) di seluruh negara sepanjang tahun ini, sekali gus membuktikan keprihatinan terhadap keperluan Pendidikan Islam.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata daripada jumlah itu, RM3.6 juta digunakan untuk menyediakan latihan bagi penyelia dan guru KAFA, selain pembelian peralatan bahan bantu mengajar.
Katanya, peruntukan berkenaan disalurkan kepada kerajaan negeri melalui jabatan atau Majlis Agama Islam negeri.

Beliau berkata, bagi Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah, peruntukan disalurkan melalui jabatan atau Pejabat Pembangunan Persekutuan negeri masing-masing manakala bagi Terengganu, ia disalurkan melalui Yayasan Islam Terengganu.

“Peruntukan besar itu sejajar dengan usaha kerajaan untuk mentranformasi program KAFA dengan meningkatkan mutu pengajaran dan menggayakan teknik pengajaran sesuai dengan tuntutan semasa, menambah baik prasarana sekolah KAFA dan meningkatkan elaun guru KAFA,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Kursus Pengajaran Iqra' dan Majlis Penyerahan Bantuan Kerajaan Persekutuan kepada Kelas KAFA seluruh negara di sini, semalam.

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Khazan Che Mat dan Pesuruhjaya Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), Rozali Salleh.
Sementara itu, Jamil Khir meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) mengkaji untuk memperluaskan ke seluruh negara kaedah pengajaran dan pembelajaran al-Quran di Terengganu sehingga membolehkan kanak-kanak belum bersekolah khatam dan membaca al-Quran dengan baik.

Katanya, kaedah diguna pakai di negeri itu yang berupaya melahirkan barisan pelapis iaitu anak kecil berjaya khatam al-Quran amat berkesan dan wajar dicontohi serta diperluaskan ke seluruh negara.

“Kita lihat kaedah yang diguna pakai di Terengganu amat berkesan sehingga kanak-kanak yang belum masuk alam persekolahan sebenar (Tahun Satu) sudah khatam dan boleh membaca al-Quran dengan baik.

"Ini satu langkah baik kerana ia akan mempermudahkan kanak-kanak itu sendiri apabila melangkah ke alam persekolahan dan ia amat membantu apabila mereka masuk ke Kelas Asas Fardu Ain (KAFA).

"Sebab kalau Tahun Satu hingga Enam dia baru nak belajar mengaji, ia sedikit sebanyak akan merencatkan tumpuan terhadap kelas KAFA kerana perlu juga ke kelas mengaji,” katanya.

Jamil Khir berkata, kebolehan kanak-kanak yang belum bersekolah khatam al-Quran dan mengaji juga sebenarnya menjadi satu mercu tanda kejayaan di dalam pendidikan Islam dan pembelajaran lain.

Anonymous said...

Anjing DAP, woii, ko ni tk ubah spt mana talibarut penjajah masa zaman Jepun dan British dulu. Apa yg penjajah haram buat sikit je nk jilat mcm nk mampos.

Krjn BN beri peruntukan berbillion utk Islam ko nk bohong Tuhan ke anjing DAP oii?

Ko tahu ke brapa kos emolumen (GAJI) utk bayar ostad2 ostazah yg majoriti PASLEMBU bg program J-QAF dan Pendidikan Islam??
Peruntukan2 yg puak anjing mcm ko tknampak spt bina masjid, elaun2 iman, bilal, siak TAKMIR2 yg sama2 dikongsi oleh Persekutuan dan Negeri?

kalau jenis anjing, tetap anjing jugak, itulah pencacai Melayu PR.!

Gerakan perintah PP, tapi lebih banyak masjid2 dibina dr Kelantan yg diperintah Guru Syaitan tu! ko tahu tak??

Anonymous said...

sumbangan EHYA RAMADHAN di Pulau Pinang di zaman BN lah paling banyak dgn mencecah jutaan ringgit, Program Taddarus dan Khatam Al-Quran di setiap daerah semasa zaman BN dahulu akan ada majlis2 besar berbuka puasa dan sumbangan pakaian kpd peserta2 Taddarus yg ehya'kan Ramadhan sbg galakan utk terus hidupkan Ramadhan.

Tapi lepas LGE Lahanat perintah, semua itu sudha tiada, kononnya itu tk penting.

Wahai anjing DAP, kalau Yahudi Israel kasi 1 billion utk org Melayu jadi Israel kira bagus lah?? bagus dr UMNO BN? otak lu la bangkai PAS oii!

Anonymous said...

anon 2.55am..

aku berskolah di madrasah Mashoor di Penang dari 1995 hingga 1999.madrasah kami hanya 1 kilometer sahaja dari masjid negeri Pulau Pinang.

kami antara jemaah2 yang dkt dgn program masjid negeri.Sumbangan Ehya Ramadan???bagai melepas batuk di tangga.

nak jumpe pemimpin2 melayu UMNO masa tu pun susah.lagik2 kalo diorang nk setup program agama..datang rasmi,makan,dan cabut..

dan yang pasti,ada dua jenis melayu di penang.mamak melayu dan melayu.majoriti melayu mampu bergerak sendiri walaupun ditindas oleh kerajaan GERAKAN..tapi mamak melayu,anda paham2 sudah.cakap banyak dari bekerja.sbb tu UMNO penang ramai keturunan dari mamak melayu islam.nak panas hati??

itu lah realiti di Penang..



Anonymous said...

sesetengah pemimpin umno kat penang bagus.macam kat kawasan aku,paklah bagi komputer supaya kawasan luarbandar dapat celik it

tapi apa orang yg bertanggungjawab tu buat?buka cpu tu dan jual part by part dlm tu satu satu untuk dpt duit.tak ke haramjadah.orang kampung nak repot macam mana sangat sebab diorang pun tatau bab komputer.

lalu orang penang bagi swing dekat PR.tapi rupanya cibai PR lagi haramjadah tetambah anjing pas.tunggu la nanti korang....

cina,melayu,india dekat penang semua elok je hidup.yang jadi masalah orang politik sial BN dan PR ni suka menghasut

jangan ingat hang sorang je skola kat penang

Anonymous said...

ala...hukum ALlah plak dah...
hadi bawang kata hudud takde dalam Islam.yang ada kebajikan jer

apa yg anjing pas meroyan lgi