Wednesday, January 9, 2013

Kantoi ! Kantoi ! Kantoi ! Ikuti Pendedahan Pas Guna Dokumen Palsu Untuk Memfitnah


Minggu lepas Pas melalui laporan harakah daily kononnya membuat pendedahan yang menggemparkan bahawa kerajaan Jepun telah membayar pampasan kepada buruh paksa pembinaan landasan keretapi Thailand-Myanmar.

Dikatakan jumlah nilai pembayaran sebanyak RM 207 bilion diserahkan pada 1990 an. Laporan dari harakah boleh dilihat di sini

Semalam Kedutaan Jepun di Malaysia tampil menafikan laporan berkenaan. Lihat di sini

Pas tetap Pas.....bohong telah menjadi makanan ruji mereka. Kalau tak bohong mereka tak boleh hidup dan akan mampus dalam masa beberapa hari.

Walaupun Kedutaan Jepun telah menafikan tetapi mereka masih lagi hendak berbohong.....

Hari ini raja bohong Pas tampil mengadakan sidang media kononnya hendak mendedahkan beberapa dokumen penting yang menunjukkan kerajaan Malaysia memang telah menerima wang sebanyak RM207 bilion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada rakyat Malaysia yang terlibat dalam pembinaan landasan keretapi maut Jepun.

Laporan berkenaan boleh di lihat di sini

Sebagai seorang rakyat Malaysia yang mempelajari ilmu pengetahuan am, saya boleh simpulkan surat yang kononnya dokumen penting yang didedahkan oleh raja bohong Pas hari ini adalah palsu. 

Sekarang mari saya tunjukkan kepada anda satu persatu.....

Harakah mendakwa surat di atas adalah surat dari Kementerian Kewangan kepada persatuan.

Jelas kertas di atas bukanlah satu surat tetapi merupakan hanya satu MEMO. Dalam amalan kerajaan untuk dihantar kepada pihak luar mereka menggunakan surat. MEMO adalah untuk kegunaan dalaman sahaja. 

Rujuk kepada NO RUJUKAN MEMO- Tertera perkataan KKM/WP. Dalam urusan kerajaan KKM kebiasaannya dirujuk kepada KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA, manakala untuk KEMENTERIAN KEWANGAN menggunakan rujukan MOF. Jadi bagaimana mungkin surat daripada Kementerian Kewangan menggunakan nombor rujukan Kementerian Kesihatan Malaysia ? 

Rujuk kepada ruangan KEPADA - Tidak ada dinyatakan alamat penerima, sebaliknya hanya nama persatuan. Dalam amalan kerajaan sesuatu surat kebiasannya ditulis nama penerima dan alamat penuh yang kemudiannya surat itu dilipat dan nama dan alamat penerima akan berada di 'window' sampul surat berkenaan. 

Rujuk kepada ruangan DARIPADA - Dinyatakan dalam memo itu daripada KETUA SETIAUSAHA KEMENTERIAN KEWANGAN MALAYSIA. Dalam Kementerian Kewangan Malaysia tidak pernah terjadi seseorang KSU menggunakan perkataan itu. KSU kementerian berkenaan dirujuk sebagai KETUA SETIAUSAHA PERBENDAHARAAN. 

Rujuk kepada TAJUK MEMO atau PERKARA - Ejaan pertimbangan menjadi PERITMBANGAN. Logikkah surat dari seorang Ketua Setiausaha ejaan pun tak betul. 

Perkara nombor dua menyatakan telah DIANGKAT. Dalam amalan kerajaan perkataan diangkat biasanya akan mengatakan diangkat kepada kabinet atau KSN atau KSU. Kerajaan tak akan kata diangkat kepada kerajaan. 

Rujuk bahagian tandatangan di bahagian bawah - MEMO berkenaan menunjukkan ia ditandatangani oleh Datuk Hajah Zalekha Bt Hassan dari BAHAGIAN PENGELUARAN BAYARAN. Surat daripada KSU tetapi ditandatangan oleh orang lain. Dalam amalan kerajaan jika orang lain yang menandatangan surat ianya akan dinyatakan BAGI PIHAK (BP). Tetapi dalam memo diatas kenapa ianya tiada perkataan BAGI PIHAK ? 

Yang lebih melucukan apabila tandatangan Datuk Hajah Zalekha ada perkataan datuk. Rasanya tak pernah terjadi dalam Malaysia orang yang ada gelaran datuk, sampaikan tandatangan pun diletaknya datuk. 

Surat yang didakwa dari Pejabat Peguam Negara kepada persatuan

Sama seperti diatas, ianya bukan surat tetapi memo.....

Anda lihat kepala memo berkenaan - ejaan perkatan pun tak betul. Mana hilang huruf R. Adakah telah dicuri oleh geng-geng royalti minyak Husam di Kelantan ?

Ejaan PEGUAM NEGARA dalam bahasa inggeris adalah ATTORNEY GENERAL. 

Logikkah JABATAN PEGUAM NEGARA guna kepala surat yang ejaan tidak betul ? 

Mana tarikh dan nombor rujukan surat ? 

Mana alamat penerima ? 

Penggunaan bahasa bercampur aduk bukan amalan surat menyurat dalam kerajaan. Separuh Bahasa Malaysia dan separuh Bahasa Inggeris ? Itu amalan dalam DAP yang tak cekap guna BM sehingga ke hari ini. 

Sekarang rakyat Malaysia nilailah sendiri tahap pembohongan Pas. Dah sama taraf dengan iblis dan syaitan....

103 comments:

Anonymous said...

Tahniah atas pembongkaran saudara.

Nizar mmg bapak penipu!

headbomb said...

anak barua punya pas.. pui

Anonymous said...

Bravo rbf! Mcm ini punya sengal otak nizar meroyan patutlah dia jadi mb mcm lembu ditindik hidung. Ckp org pas pandai dlm bab agama tapi buat dosa fitnah macam biasa je tanpa rasa bersalah. Moga bala Allah tertimpa pd mereka Dan negara terus AMAN tanpa puak2 pakatan haram ni

Anonymous said...

Teruskan pendedahan ini Tuan,
Moga kita semua diberikan petunjuk bahawa manusia yang mengunakan level agama tidak semuanya baik malah mereka sedang memperdagangkan agama mereka.

tidak malukan Nizar kepada diri sendiri, jika dia tidak tahu menahu, apakah tiada usaha untuk menyelidik terlebih dahulu sebelum melakukan sebarang pendedahan. homework mana?

beginilah sikap gelojoh untuk telanjangkan kesalahan orang lain yang akhirnya diri mereka yang ditelanjangkan.

nantikan komen penyokong pas, antara lain pastinya ini rekayasa UMNO, ini semua dirangcang bagi menjahanam kan pas.

upppp satu lagi sebelum terlupa, lepas PAS setuju nama Allah ada dalam bibble. jangan terkejut nanti akan ada Gereja Jemaah Allah sebagaimana di Bandung, Gereja Jemaah Rasul juga akan mula ada.

selamat berpolitik wahai warga Pas!! anda sedang menjual agama demi kelansungan politik anda

Warga Shah Alam juga-

Anonymous said...

Kepala nizar tu pon da gila talak.Enginer tapi kepala dia lebih dari keldai.

Anonymous said...

RM207 bilion bukan sedikit..mana nak sorok duit banyak tu..Jepun pun takan berdiam diri kalau betul dah bagi duit banyak tu. Mesti ada keluar kenyataan dari Jepun kat mana media dalam atau luar negara. Try google tengok kalau ada pasal ini dalam internet..mana ada!!!!!Yang ada hanyalah cerita si Nizar yang dok sibuk canangkan konon dia tahu pasal duit ini.
Ingatlah zaman ini ramai org sanggup menjual nama Allah hanya untuk mendapat undi. Setakat menipu hal begini..tak jadi masalah buat Nizar kerana dia ahli PAS. Parti yg memperalatkan Islam untuk kepentingan politik.

Anonymous said...

Cukup besar kemaluan Nizar, tapi kotey kecik jer.

Anonymous said...

Aku cadangkan kat kepala pemfitnah ni belajar le bila nak menipu. Upahlah orang yang betul2 faham selok belok menulis surat ni. Tu lah, bila suruh tambahkan masa belajar BM kat sekolah, dibantah. Sekarang dah kantoi, surat dengan memo pun tak tahu. Ingat lagi aku masa dulu2, bapa aku akan mengupah penulis surat jalanan yang selalu ada kat sebelah kedai kopi mana2 kompleks kerajaan. Upah pun murah dan setiap patah perkataan akan disemak berkali2 supaya tiada kesalahan. Semua urusan surat menyurat orang kampong jadi mudah. Bodoh piang punya kaki fitnah...

Anonymous said...

Heran ya, tak serik-serik puak ini menipu, dari yang besar-besar kepada orang bawahan mereka. Agaknya sebab itu Allah sering bekakan tembelang mereka. Kalau mereka cakap benar, mereka tak jadi PAs....

Anonymous said...

Beza blogger pro Kerajaan dengan Blogger Pro Fuckatan Haramjadah Rakyat ..
Tabik spring bro RBF

Anonymous said...

ada x akta atau undang2 yg boleh di ambil pada si pemfitnah ni..klu ada harap pihak berkuasa ambil TINDAKAN.kasi ajar SI PEMFITNAH2 dalam PR ni PELAJARAN sb dgn FITNAH cam ni NEGARA BOLEH JADI KACAU BILAU

Anonymous said...

Masalah nak ambil tindakan undang2 surat 2 yang didakwa piang tu mesti la dirampas untuk bukti mahkamah.Kalu tak susah Lembu nizar takkan nak serahkan surat2 tu.Dia juga tau selagi surat/memo ditangan dia tindakan undang2 tak dapat dibuat.

Anonymous said...

Aku nak suggest sikit... sebelum Nijar berok tu nak menipu orang, pastikan dia belajar dulu tentang San Francisco Treaty. Setakat ni dibawah klausa 16 San Francisco Treaty tiada pun dinyatakan nama Malaysia sebagai penerima bayaran pampasan dari kerajaan Jepun, apatah lagi bayaran untuk buruh paksa pembinaan landasan keretapi Thailand-Myanmar juga tiada dicatatkan (bermakna memang tidak wujud tentang pampasan ini)...

Yang lebih menggelikan hati tentang penipuan Nijar berok ini ialah, jumlah pampasan yang kononnya kerajaan Malaysia 'terima' adalah RM207 billion, padahal negara yang terbanyak menerima pampasan dari kerajaan Jepun ialah Filipina sebanyak USD 550,000,000 (nilai ketika 1956) bersamaan USD 4.7 billion (nilai pada 2013)= RM14.1 billion. Jadi logik ke dakwaan Nijar berok tu bahawa kerajaan Malaysia dah dapat RM207 billion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan perang / buruh paksa????

Untuk maklumat lebih lanjut, boleh rujuk wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_war_crimes
(dibawah Compensation under the San Francisco Treaty)

Anonymous said...

Persoalanya Nizar tu tahu ker banyak mana 207Billion RM tu?

njah50 said...

Semoga Allah akan menjernikan hati orang yang cuba merosakkan sesama bangsa

Anonymous said...

Memo itu sebenarnya adalah dokumen palsu dicipta oleh manusia yang sebangsat dgn PAS untuk melakukan satu skim penipuan pada tahun 2011.

Memo itu digunakan utk mempengaruhi org kampung yang mempunyai waris terlibat dalam pembinaan landasan keretapi maut supaya membayar yuran utk membuka fail supaya pampasan boleh dibayar atas nama tertentu. Caj yg dikenakan memcecah RM 300.

Apa yg berlaku di kampung saya, setelah membayar yuran membuka fail dan memberi nombor IC, waris hendaklah membuka akaun di Bank Islam. Bank Islam digunakan kerana nama Islam semestinya akan menghilangkan segala kesangsian, pun nampaknya sama cara dgn PAS.

Apabila saya pulang beraya di kampung pada tahun 2011, cerita ini hangat diperkatakan. Satu kebodohan yg nyata apabila bilangan waris menuntut "pampasan" daripada mangsa yg sama mencecah sampai kpd 8 orang. Apa tidaknya, para penipu tak kisah berapa org janji masyuk.

Kini dokumen yg sama digunakan oleh Nizar utk memfitnah kerajaan, dokumen yg asalnya dicipta oleh manusia utk menipu org ramai.

Alhamdulillah, sedikit demi sedikit Allah telah membuka pekung dan kebodohan Nizar yg cukup nyata. Itulah padahnya apb sanggup menjadi hamba kpd golongan harbi, dan lagi hina Nizar hambakan diri kpd golongan harbi tetapi berselindung di sebalik nama Islam, Nauzubillah.

Anonymous said...

Satu *tembakan* yang sangat tepat pada sasaran.
In this particular case,actually nizar is showing his own stupidity.
My wish to him >>> try again next time...and good luck to him.

Anonymous said...

Ini lah dia Engineer Pas.

Anonymous said...

Memang Terbaik penjelasan dari RBF ...Tahniah kerana telah dapat membezakan taraf Blogger BN yang ada kredibiliti dengan Blogger PR yang sentiasa mencipta persepsi, fitnah dan penuh dengan pembohongan. Saya seorang jurutera... sebagai jurutera biasanya sudah terlatih agar berhati-hati atas setiap pekerjaan tetapi Nisar seorang jurutera yang semerkap ... betul ke dia ni jurutera?

Anonymous said...

hahaha.. Aku rasa ini karangan puak komunis. Ini org kemaluan besar atau jenis xde kemaluan

Anonymous said...

Tolonglah Jangan tayang muka niza pengkhianat ni.. aku boleh tengok muka pengkhianat ni...

Anonymous said...

Pengikut pas ni serupa ayam yang selalu kelaparan. pemimpin2 pas, ustaz2 pas,haramjadahdaily menabur fitnah seperti menabur nasi dan jagung ke tanah lalu merebut-rebut lah ayam2 (pengikut) menerkam makan fitnah-fitnah sambil menjaja fitnah merata-rata tempat. Kesian, hukum & balasan ALLAH pasal fitnah sangat terang dalam Quran....tak takut ker pengikut2, pemimpin2, ulama'2 pas???

Anonymous said...

kah kah kah...bodoh tul pencacai2 taik umngok ni..kena spin lg...mudah sgt percaya...umno bodoh..

Anonymous said...

sejak bila nizar ni bukan penipu?

ala..ni semua taktik nak alihkan isu tanah yg bangsat ngah dan ngeh dapat.

taktik nak alihkan dari hala soalan kepada niki ajih pasal tanah tu..

taktik juga nak tnya kat bang nuwar berahim jam omega mana...oppss....

Anonymous said...

anon January 10, 2013 1:01 AM ..

jadik btoi la pemimpin2 PR hang ni menipu, oo br aku paham cr nk jadik ahli2 PASsik,PuKiaR and DAPig nih... kena jadik bodo n lembam mcm lu la br ada klas dlm PR kan huahuahuahua... bai de wei nizar de murtad nih dpt taraf I.R pun ms koje ngan gomen gak, bknnya dia ikut standard procedure pun nk dpt I.R tuh, paham2 je la....

Anonymous said...

Jumlah pampasan RM207 bilion telah diserah oleh Jepun kepada Malaysia? Logik ke Nizar oi! Boleh bankrap Jepun jadinya. Aku kata dia bodoh marah pulak nanti. Tapi nak kata apa lagi kat orang yang tengkoraknya dipenuhi angin dan asap saja.

Anonymous said...

Nizar lilin dah jadi ninja plak..dulu kini dan selamanya meroyan. Musuh no 1 husam. Dio ni suko banggo dgn kojo2 bangang dio sobab tu abg dio kutuk dio. Sokolah tinggi tapi dungu.

Anonymous said...

he better keep quiet. the more he talks, the more (&%*%$^$&$*# he is

Anonymous said...

Ape nak diherankan dengan fuckatan ni... itu baru RM207 billion (Jepun pun boleh bangkrap kalau bagi). Yang undi 1800 pun boleh salah kira.. amacam pulak tu.??? Tak ke BODOW puak-puak fuckatan ni.... dah la BODOW tak mau mengaku pulak tu...

Anonymous said...

Nizar ni memng la dah mereng....

najib bini rosmah said...

isunye
ialah pampasan kepada buruh paksa hilang ke poket siapa?

Anonymous said...

BETUL...
INI BUKAN KAEDAH SURAT MENYURAT KERAJAAN..INI ADALAH MEMO PALSU!!!

Anonymous said...

pampasan? dah kedutaan jepun sendiri tak pernah keluarkan wang itu..so?

jangan2 dah masuk ke poket kepala bapak hang!

Anonymous said...

najib bini rosmah said...
isunye ialah pampasan kepada buruh paksa hilang ke poket siapa?

January 10, 2013 8:03 AM

---------------

Masuk pantat Ambiga kut?!!

Anonymous said...

Kalau aku jadi Nizar...dah lama aku lari ke Nigeria...malu nak mampus...

Banyak kesilapan ejaan...

Nampak isu ini sengaja dibangkit, waluapun bukti sengaja dicipta, tapi cukup untuk pecacai haprak PR turut sama melalak dan melolong disini untuk mempertahankan ketuanan bangsat mereka... tuihhh!!!

Anonymous said...

Nizar babi suke buat fitnah..tahukah engkau fitnah tu dosanya amat besar?tak takutkah di akhirat nnti bila berjumpa dgn yang Maha Esa?Parti PAS dah jauh terpesong dr landasan ISLAM.tak layak mewakili masyarakat Islam seluruhnya..

PRU13 tolak pakatan fitnah PASik-DAPigKomunis-PartiJuburSemalaysia..


-Rakyat Selangor

Anonymous said...

PAS sudah jauh tersesat. Kalau nama ALLAH pun mereka boleh permain2kan apalagi perbuatan menipu yang sudah menjadi budaya dan darah daging mereka.

Teruskan menipu wahai PAS. Semakin banyak kamu mmenipu semakin baik kerana ahli2 kamu sendiri pun sudah mula hilang kepercayaan keatas kamu.

mtk

Wanjah said...

cuba lagi nizar..hahaa..gilerkan putrajaya sampai benda tak ada nak dia ada2 kan..kahkahkahh gelak tukartiub

Anonymous said...

Anonymous said...
Nizar babi suke buat fitnah..tahukah engkau fitnah tu dosanya amat besar?tak takutkah di akhirat nnti bila berjumpa dgn yang Maha Esa?Parti PAS dah jauh terpesong dr landasan ISLAM.tak layak mewakili masyarakat Islam seluruhnya..

PRU13 tolak pakatan fitnah PASik-DAPigKomunis-PartiJuburSemalaysia..


-Rakyat Selangor

January 10, 2013 9:25 AM

-----------------------------------

Pemegang kunci sorga adalah ketua si fasik ni. Jadi dia nak takut ape buat FITNAH pun... sorga dah tentu milik dia dan penganut parti HARAM JADAH dia tu.... sorga PAS PIS PUS namanya....

Kah kah kah kah kah kah

Alifnajmi said...

Firman Allah SWT "Mahukah ku tunjukan tentang dosa yang paling besar? Iaitu syirik kepada Allah, derhaka kepada orang tua, ingatlah ucapan-ucapan dusta dan ingatlah saksi yang dusta dan nabi mengulang-ngulangi hingga kami (para sahabat berkata( dalam hati): ohh, bilakah beliau hendak diam" (hadis Riwayat Bukhari )

Tahir Jaafar said...

Thank you brader... memang gampang betul Nizar ni nak membodohkan orang.. Vavi!!

Anonymous said...

Nizar...dah la tuuu...duduk diam-diam sudah kat rumah..Cukup la jadi barua DAP yang sengaja jadikan diri hang nampak bodoh dan bengap !!
Lebih banyak hang bercakap, lebih menonjol kebodohan hang wahai si Nizar... ini yang DAP mahu ...

Anonymous said...

Nanti lepas ni Nijar berok akan ubahkan nilai pampasan tu pulak. RM207 billion tak munasabah kerana negara yang terbanyak dapat pampasan pun baru sekitar RM14.1 billion (mengikut kadar 2013). Mungkin dia akan downgrade jadi RM2.07 billion nanti......

Sama macam isu Scorpene, kejap rasuah Najib pada perimekar sebanyak EURO 114.96 juta (RM410.27 juta) kemudian berubah pula menjadi USD 1 bilion (RM3.8 billion). Siap mereka kata mahkamah Perancis nak sepina Najib kerana 'kes rasuah' tu. Akhirnya cong je... yang terlalu percaya benda-benda camni adalah golongan FUCKATAN YANG TAK PERNAH CERDIK-CERDIK sejak dulu.....

CIFUT said...

"lu ANGKAT wang manyak2, lepas tu lu ANGKAT ini keleta"
Fuh... kantoi! Cina yg buat surat palsu ni rupanya.

Anonymous said...

Blh ka org menipu guna surat Gomen. tak dak polis tangkap ka? apa polis buat kerja. esok setan ni buat surat lain pulak lg...

sudah la...tangkap sj setan-setan ni. menteri KDN pondan tak dak teloq.

CIFUT said...

Anon 8:03 AM.
Isunya... pampasan kpd Malaysia ni pernah wujud ke?

Ini contoh org bangang tak boleh diajar. Dah terang2 mat lambai tunjuk dokumen PALSU lagi nak bersuluh.

Nizar ni munafik bai!!

org johor said...

ATTONEY laaa...hahaha...Allah Maha Kaya beb...Kalau niat jahat, insyaallah Allah akan tunjuk...kesian kan...sibuk sgt memburukkan org..English pun tak sempat nak belajor...Dey...pegi daftar balik kat sekolah buta huruf kg pinanag sebatang la dey...

Anonymous said...

Maaf RBF. Keluar tajuk sikit. Tapi masih releven dengan isu semasa.

Saya ingin ucap sekalung tahniah dan setinggi penghargaan kepada Pas kerana telah berjaya menyatupadukan umat islam dan umat kristian seperti yang diusahakan oleh dua tokoh liberalsime Pas iaitu Father Abdul Hadi dan Pope Nick Abdul Aziz.

Pengunaan nama tuhan Allah dalam islam dan kristian adalah titik mula untuk perpaduan dan penyatuan islam-kristian. Sepatutnya perubahan ini mengembirakan kedua2 pihak, win-win situation.

Saya ingin meminta supaya kedua2 tokoh liberalisme ini tidak meninggalkan penganut Hindu dan Budhist dalam kesesatan dengan menyembah tuhan bukan ALLAH.

Selepas ini minta pengikut Pas jangan lagi memusuhi orang2 Umno kerana kami punyai tuhan yang serupa dengan kalian dan serupa dengan umat kristian iaitu ALLAH.

Anda tidak ada locus standi (asas) untuk memusuhi dan membenci kami dan Umno.

Hj Mansuh

tokgaru said...

berquildKalau orang melayu Pas masih mengatakan Pas berjuang untuk islam. Saya terkedu.

Kalau orang melayu Pas nak kata Hadi Awang dan Nik Aziz adalah pejuang islam. Izinkan saya untuk menambahkan senarai pejuang islam yang berjuang bersama Pas.

Mereka adalah Karpal Singh, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.

Pada masa yang sama saya nak tanya orang melayu Pas .... Najib, Muhyidin, Jamil Khair dan Fatul Bari mereka sebagai pejuang apa ?

Anonymous said...

muahahahahaha ! org yg JAHIL dan busuk hati sahaja yg nak percaya kt nizar meroyan nih! 207BILLION tuh ! muahahahaha ! 207BILLION !!!! hadoiii hahahaha ! adeh sakit perot aq duk gelak hahahaha ! 207BILLION oiiiii

Anonymous said...

Harakah dapat menipu sorang dua penyokong totok pas ok lah, jadi lah dari tak dapat tipu langsung.. tapi aku tengok dalam komen kat harakah, seorang je yang perasan ada kesilapan dan keraguan, yang lain telan bulat-bulat..

Kurangkan baca harakah atau berhenti terus dan jangan pergi terus dengar ceramah phakatan ni agar otak anda dapat berfungsi dengan baik

Kasihan...

Anonymous said...

Saya tak kata Umno tu perfect. Tapi kalau nak bandingkan dengan Pas, 10 kali lebih baik Umno lagi.

Kalau Umno tu jahat, dah lama tuhan hukum. Tapi dah 56 tahun tuhan beri kepercayaan kepada Umno untuk memajukan negara bangsa dan agama islam.

Kita tunggu saja lah hukuman tuhan terhadap Pas pada PRU13 nanti. Tuhan tentu murka kepada Pas kerana :

1. Berpakat dengan orang kafir untuk menjatuhkan pemerintahan orang islam sendiri.

2. Menipu tuhan kononnya bersembahyang hajat dan berdoa minta pertolongan tuhan untuk menubuhkan Negara Islam, tapi bila tuhan tolong menangkan pada PRU12 bagi tahu pengikut kononya Negara Islam tidak ada dalam quran.

3. Menipu tuhan kononnya nak laksanakan Hudud jika diberikan kemenangan, tapi bila tuhan beri kemenangan di Kelantan dan Kedah, kata nak kaji penerimaan rakyat dulu sebelum laksana Hudud.

4. Menipu tuhan kononnya nak jaga agama islam dan keagongan nama tuhan, tahu2 bersetuju agama yang menyekutukan tuhan iaitu Kristian untuk menggunakan nama tuhan " ALLAH " dalam gereja dan bible.

Insyallah tuhan akan bersama dengan Umno pada PRU13 nanti kerana tuhan tahu Umno bekerja untuk mempertahankan islam sedangkan Pas hanya bercakap saja tapi tak buat.

Anonymous said...

Kepala surat memang cantik dan tersusun. Tengok kepada suat kedua tu, jata negara terletak terkebawah dari alamat di sebelahnya. Sepatutnya ia selaras.

nampaknya yb. nizar tak mahir dalam penggunaan MS Word.

Basic Ms Word :

Susun gambar dan abjad tu boleh guna 'Text Wrapping' (gambar anjing dalam MS Word).

Kemudian guna 'Text Box' untuk taip perkataan atau alamat. pastikan kekotak 'Text box' di 'hide' kan.

Utk buat kepala surat, se-eloknya guna lah 'Header' (dalam toolbar 'Header & Footer'), sebab ia terletak di atas 'margin'

Wassalam..

Anonymous said...

Salam... Saya sebagai awam dengan ini mengesahkan butiran pendedahan RBF.. Sekian.

Anonymous said...

R u from DAP bro?just asking

Anonymous said...

Gua teringat Maharaja Lawak Kumpulan Sepah..." tk payah uji dengan akal, tengok muka pun tahu dia ni bodoh.."apalah nasib bangsa Melayu akan dtg klu sang kelembai ni masih berkuasa..bangsat2 UMNO yg sampah ni benci sgt tk der la benarkan lan**u sekor tu sebuk nk baca Al_Quran atas pentas, wei kelembai, lu punya keturunan pun salasilah berselirat, kasi betul dlu lu punya salasilah..nk menipu tp bengong!!!

Anonymous said...

Teringat Raja Lawak Kumpulan Sepah cakap..." tak payah payah uji dengan akal, tengok muka pun dh tau bodoh.."..wei Nizar, lu punya salasilah pun berselirat..

Anonymous said...

Dah kantoi mcm ni pun ada cai2 PAS yg percaya. Kesian.

SpermaKini said...

tahniah bro bongkar kejahatan yang bodoh oleh puak2 ni...semuanya nak diperbodohkan mereka ni termasuklah jabatan2 kerajaan untuk dijadikan mangsa.
tak hairanlah kalau orang awam pandang serong agensi2 kerajaan, ada kutu dok palit taik.

mohon dipautkan blog sy www.spermakini@blogspot.com ke blog tuan, t.kasih.


Anonymous said...

pohon pihak berkuasa saman RM 207 Billion...

Anonymous said...

dalam pas :

ada mahfuz launch..

skrg tambah lagi nizar attoney..

mmmmuuahahahahahaha

Pe Ni Pu said...

ECCENTRIC, BETUL KAH EJAAN INI ?

Pakteh said...

Pakteh menyedari satu perkara penting.

tujuan surat/memo ini ialah mempengaruhi orang kampung dan golongan yang amat-amat mudah terpedaya @ termakan hasutan.

Memo/Surat ini sengaja dibuat secara salah dan tidak tepat kerana sekiranya berlaku saman dari pihak kementerian terbabit, secara mudah puak2 penipu ini dapat melepaskan diri.

Mana mungkin boleh saman kerana kepala surat tidak sama, struktur penulisan resmi kementerian tidak sama, tandatangan tidak sama, dan macam-macam yang tidak sama. Semua ini sengaja diadakan untuk mengelakkan diri dari disaman.

Manusia yang bijak pandai tidak akan terpedaya dengan strategi sebegini tetapi kita perlu fikirkan berapa ramai yang bodoh sombong seperti beberapa manusia yang memberikan komen di atas. Sudah dinyatakan tidak ada isu tetap ditimbulkan wang pampasan pergi ke mana. cara tulis tidak penting yang penting kemana pergi wang pampasan....betul2 cerdiknya tidak ada...hehe.

Jika memo ini sekadar fitnah...apa perlunya ditanyakan soal wang pampasan.

Akhirnya...isu tanah ngeh, isu Kalimah Allah, isu balak...hilang...yang ada hanya isu Nizar tunjuk bukti palsu....hahaha....PR sekali lagi berjaya mengelakkan musibah lebih besar dengan menanggung sekadar luka kecil di jari kelingking.

Anonymous said...

Soal yang melibatkan urusan rasmi kerajaan terutamanya yang melibatkan kewangan dalam komunikasi secara bertulis bukan boleh buat secara sambil lewa. Jelas dan nyata banyak yang tak kena yang ditunjukkan di sini. Kalu aku la yang menyediakan surat tu, silap gaya kepala kena hempuk dengan fail. So Nizar apa lagi..tak teringin ke nak hempuk tukang karang "surat" tu? Kalau ngko sendiri yg karang..silakan hempuk kepala anda sendiri!

Anonymous said...

PR berjaya bodohkan orang-orang melayu noted!....

Nak mengaku hak melayu dikatanya rasis....

Melayu itu Islam..dilelongnya kalimah "Allah"....

Konon nak laksanakan hudud...dah hilang kemana dah...buku jigay pn tak sebut....

Apalah malangnya pengikut PR.

Dulu kata UMNO suku..suku....PAS teru

Warga Pulau Melaka said...

Penganut PR yg berbangsa Melayu .. seperti Keldai yang Terbang ..

DR KOMPUTER said...

Baguih hang ni. siap bg tutorial ms word kat nizar. aku bangga ngan hang

Anonymous said...

BUDAK2 PAS KALAU DAH MASUK P.K.R .... NI LA JADINYA.... YG HARAM DI TUKAR JADI HALAL... SEBAB POLITIK..
JAHIL SGT SAMPAI TAKSUB NK KEJAR DUNIAWI... KE KUBUR NANTI ENGKAU SEORANG JE....

SEDAR2 LA SIKIT... JGN DAH LA BODOH DITAMBAH BANGGANG...

KHINZIR PON ADA OTAK TAPI KITA NI MANUSIA YANG BERAKAL... NAK MENIPU AGAK2 LA...

DUA2 SAMA JA PERANGAI.... BIAR REALISTIK DARIPADA NAMPAK PLASTIK....

ninja said...

Kerajaan berbelanja berbilion untuk memajukan anak negara..
Apakah ini hasilnya..?
seoranmg Engineer?
Tapi bengang tahap gaban..
Yang lebih malang..
masih ramai spesis spesis macam Nizar ni di menara menara gading dalam dan luar negara..
kalau tak ada aral insaaAllah kita akan jumpa spesis spesis mi pada tanggal 12 Januari ini..
spesis beginikah yang negara nak harapkan..?
Speis beginikah yang rakyat nak beri kepercayaan?
Nauzubillah

Anonymous said...

pencacai pencacai fuckatan baru lepas kena ubat batok ke?

Anonymous said...

oooooooo.....

cabinet papers Information Management System

maksud dia

Kertaskerja Kabinet : Sistem Pengurusan Maklumat

huahahahahahahahahahahaha...jenuh aku mikiokan amende lah tajuk surat ATTONEY tu...kihkihkihkih

mohd ridzuan said...

Bro RBF,
Meluap darah saya bila baca penerangan saudara ni. Cuba la nizar ni jadi manusia baik sekejap, ni tidak, asyik menipu je kerjanya.

Anonymous said...

KAH KAH KAH

NIZAR ATTONEY. LAWAK JUGAK GELARAN BARU DIA NIH

GotYou! said...

Alaaa apa je yang si Nizar ni tau selain dari melambai?

GotYou! said...

Alaaa apa je yang si Nizar ni tau selain dari melambai?

Anonymous said...

Siapa kata Nizar ni engineer? Dia cuma engine near aja. Wakakaka.

Mohd Zairi said...

Dalam amalan pejabat kerajaan juga tuan, jika surat yang dirangka untuk ditandatangani Pengurusan Atasan, KSU khususnya, jika ada kesilapan ejaan, awal-awal dah kena bambu. tapisannya pula bukan sekali. kena melalui ketua penolong setiausaha bahagian, setiausaha bahagian, timbalan KSU dan akhir sekali baru KSU. Maaf cakap, ini satu lagi cubaan untuk memburukkan keraajaan oleh pembangkang. memalukan orang ini yang nak jadi kerajaan kelak. Nauzubillah.

Cheguman Waadat said...

Tahniah RBF. Lu mmg best.

Amat Contador said...

Engineer lebih2 lagi IR tak buat kerja cincai camni. Ini bukan engineer. Ini org tua bengong graduated dari School of Fitnah Engineering Goblog.

Anonymous said...

dulu ade 6MILLION DOLLAR MAN,
skg ade 207BILLION RINGGIT MAN

heronya NIZAR BAGERO MAJORS



KAHKAHKAHKAH

warga jiran Shah Alam

Anonymous said...

kantoi bodoh la lu nijar bintang tiga komunis...

Mampus PASik PRU13..Rata2 masyarakat sekeliling dah semakin menjauhi PASik yang kaki fitnah...PRU13 boleh jadi Puak Fuckatan akan kalah teruk di kerusi majoriti Melayu di selangor...

-Pengundi Shah Alam

aloya said...

Dah lama aku tau Nizar Lambai ni otak tak brape center sket. Menjadi2 plak sekarang ni. Harap sesapa belikan dia ubat psikiatrik nama Zyprexa 2 botol

Anonymous said...

Mane dia pencacai haprak haram jadah fuckatan.... sekor pun tak berani nak pertahankan bekas MB korang ni..... kesian la korang jadi pencacai, asyik kene kencing hidup-hidup je....

Kah kah kah kah kah kah...

Mulai hari ni aku nak panggil nijar berok ni jadi nijar 207b la.... tapi sori la, nilai sebenar nijar ni cuma kosong sen je.....!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

nizar ni kalau satu hari nanti negara ni darurat, dia la org yg mula mula aku cari.....

Anonymous said...

Korang cai cai umno ler yg bodoh. Kes nizar nie korang cepat cepat keluar itu ini (nie budak sekolah pun tau nie cerita tipu), yg lain punya kes, kes lembu ijat, kes deepak, bala, anak aziz dgn keter mewah tajaan cina, kes 40 juta kau nak cerita apalak cai.....

Anonymous said...

Anon 7.23 AM..kalau cerita yang macam ini pun pembangkang boleh reka cerita and spin sana sini, siap tunjuk memo kerajaan bagai (tapi palsu), ko ingat org nak percaya ke cerita-cerita yang korang dok jaja siang malam pasal pemimpin kerajaan? lain kali kalau nak buat cerita, bagilah logik sikit..siap buat sidang media, pastu kluar harakah lagi..tak ker itu fitnah namanya.

Anonymous said...

Ni Bukan Fitnah Lagi.. Tapi BANGANG paling tinggi degreenya .. awak tu engineer .. ehhh .. malulah negara boleh melahirkan engineer se
bangang ini.. tapi ..yelah.. mungkin tuhan nak tunjuk tahap level otak dorang ni... I dont respect u nizar , kepala mu boleh dipijak pijak kalau ini level kebolehan u...

Anonymous said...

surat yang dipegang oleh nizar tidak sama dengan surat yang dilampirkan disini..sila tengok betol2

Anonymous said...

Dah lah tu,.. rata2 kamu ni semua asyik mengutuk jer. Sudah2 lah. Kita tak tahu perkara yg sebenarnya yg berlaku.Kenapa Allah tak turunkan balak @ balasan yg segera bukan spt umat terdahulu,.. sbbnya ialah NABI DAH BERDOA KPD ALLAH AGAR DITANGGUHKAN BALASAN TERHADAP DOSA @ BENDA BURUK YG UMATNYA LAKUKAN.UMATNTA BERMAKNA BUKAN SETAKAT ORG ISLAM SHJ, MELINGKUNGI KESELURUHAN UMAT MANUSIA. Faham2 lah ya,.. sbg seorg islam layakkah anda mencemuh sesama islam,.. sdgkan kita sendiri yg mencemuh manusia tersebut yg sebenarnya ia adalah ciptaan ALLAH. Maka jgnlah menghina,mnfitnah @ mencemuh ciptaan Allah krn Allah MAHA MENGETAHUI segala yg ada didunia ini.Kita doakan agar dia, berubah demi Allah utk kebaikannya. Itu adlh lebih baik. WAllahua'lam

Anonymous said...

kalau nak baca kutukan yg lagi banyak sila ke blog pembangkang, kau post benda yg sama, kita tgk brapa byk maki hamun kau dapat..

Anonymous said...

Admin blog ni menipu korang hidup2... Bodo sapa yg percaya, bn ni memang kaki kencing, bila bercakap satu pun tak buleh percaya

Anonymous said...

Waris yg nak wang pampasan itu sila daftar nama dgn PAS dan bayar wang pengurusan sekali.

Anonymous said...

kah kah.. dah berbulan baru ak bagi statement.. kalau orang mati dah reput baru nak baca talkin.. macam ni punya perangai.. malaysia akan jadi negara paling last sekali maju.. aka mundur.. cepat la buat pilihan raya.. dah muak dah nih.. tak abih abih nak bodohkan rakyat.. berubahlah.. dalam Islam pun kena kena hijrtah.. kalau muhyiddin tak nak tukar hantar le dia kat artic ke suruh dia dgn gerombolan buat kerajaan kat sana.. mungkin penguin dan seal pun tak sudi nak berkerajaankan be ennd nih..

Anonymous said...

dan mcmana pulak utusek penyampai berita kerajaan korup yg dipimpin BN perompak nie boleh keluarkan statmen macam nie... adakah ianya pon palsu... http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0511&pub=utusan_malaysia&sec=Parlimen&pg=pa_05.htm

Matt said...

MEMO bukankah untuk internal sahaja kan?

Biasanya surat akan jawab secara rasmi, bukan melalui memo.

Kalau signee tu, biasanya kalau sign bagi pihak KSP bukannya TKSP, pegawai yang akan tandatangan.

Nak fitnah pun, biar laa perfect sikit, jangan laa sampai orang boleh pinpoint kesalahan kat mana.

Anonymous said...

anon 9.52- surat yang dipamerkan di blog ini diambil dari harakah.lihat sini
http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/15810-nizar-dedah-dokumen-rm207-bilion-

terimalah hakikat pas parti penipu.jangan cuba nak tegak benang basah.

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2007&dt=0511&pub=utusan_malaysia&sec=Parlimen&pg=pa_05.htm

pastu ni apa pulak? kata dah terima dan dah guna buat MISC?

Minta penjelasan admin.

Anonymous said...

http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/16003-duit-pampasan-utusan-kantoi-sah-bn-penipu

Anonymous said...

i have always been skeptical to their political struggles Islam is politicized...

Anonymous said...

Hahahahaha... Pencacai PAS ngan pemimpin dorang sama je tahap pemikiran...

Anonymous said...

haha.. cuba check balik degree engineer si nizar.. takut2 ada ejaan silap juga.. wakkaka

attoney.. hahhha.. letterhead pun salah.. haha

mana nizar dapat degree ni?.. beli ke?..

Anonymous said...

haha.. cuba check balik degree engineer si nizar.. takut2 ada ejaan silap juga.. wakkaka

attoney.. hahhha.. letterhead pun salah.. haha

mana nizar dapat degree ni?.. beli ke?..

Anonymous said...

haha.. cuba check balik degree engineer si nizar.. takut2 ada ejaan silap juga.. wakkaka

attoney.. hahhha.. letterhead pun salah.. haha

mana nizar dapat degree ni?.. beli ke?..