Thursday, January 17, 2013

Look ! Look ! Look ! Lihat Dua Video Ini Siapa Yang Lebih Celako...celako...celako...


Puak-puak PKR dan sekutu-kutunya nak suruh Sharifah Zohra minta maaf ya ?

Sharifah kurang ajar ya ?

Sharifah biadab ya ?

Nah....lihat kedua-kedua video di bawah ini dan anda nilailah sendiri siapa yang lebih kurang ajar dan lebih biadap ?

Video 1

Lihat bagaimana pemimpin PKR menengking pegawai JPN di Putrajaya.....



Video 2

Lihat bagaimana Sharifah Zohra berdepan dengan aktivis parti pembangkang yang berselindung atas nama mahasiswa.


Siapa lebih biadap ?

Siapa lebih kurang ajar ?

Siapa lebih celako....celako....celako.... ?

46 comments:

Joeyhady hady ismail said...

bukan saja pembangkang tapi pro bn pun kata sharifah zohra kurang ajar. sampai ada pulak kimma keluar kenyataan yang menentang sharifah zohra.

aku sendiri sokong dengan tindakan sharifah zohra. orang umno kena ada sifat yg berani macam nie. i might say orang umno tak baper senang dengan cara zohra. kerana mereka tak sehebat macam zohra.. hanya berani berhujah sesama sendiri menjatuh sesama sendiri. bergaduh pun dalam kandang atau kolam sendiri.
wake up lah umno. jangan terikut dengan komen2 pembangkang.

aku tetap sokong..sharifah zohra memang terbaik n aku nak jadi macam dia juga.

Anonymous said...

kan pakatan rakyat selalu ikut cara hutan?

so, kena orang kurang ajar, memang sesuai la balas kurang ajar jugak.

era lembik dan lemah lembut nampaknya sudah tidak relevan lagi..

Anonymous said...

Orang yang tak faham senario kejadian dan tak faham isu je akan salahkan Sharifah Zohra....

RBF Online said...

Anon 10.58

Bro, bila anda sebut ORANG ada dua jenis kategori orang dalam hal ini.

Kategori ORANG pertama: Mereka dari orang-orang PAS,PKR dan DAP. Mereka bukan tak faham. Mereka faham. Cuma mereka terkedu dan terkejut serta malu bila melihat aktivis tunduk kepada seorang yang pro BN dan akhirnya dia berundur. Mereka kalah. Lalu mereka spin cerita kononnya Sharifah kurang ajar, halang mahasiswa bersuara dan lain-lain tuduhan yang sewaktu dengannya. Sebab mereka dah malu.

Kategori ORANG kedua: Orang-orang Umno/BN yang turut sama menghentam Sharifah. Mereka-mereka ini jenis yang tidak berfikir panjang. Bila pembangkang kecoh kata Sharifah bla...bla...bla...maka mereka pun dengan mudah termakan dakyah pembangkang dan hentam Sharifah. Mereka sepatutnya bertenang dulu dan study sikit sebanyak. Bukannya serta merta ikut rentak pembangkang.

Anonymous said...

aku penjawat awam pbt selangor...dl khir toyo bagi penyapu kami dh ajar khir toyo...so skrg turn betina nie plak...so next pru nie aku pilih bn...abis cerita...sape xtau latipah koya nie...ahli majlis mbpj...

Anonymous said...

Bravo Sharifah Zohra keep up the spirit. gua caya lu.we want more people like her in UMNO/BN.

Anonymous said...

If of you have the talent like Sharifah dont waste time join UMNO/BN and serve the country.

Anonymous said...

Mungkin cara Sharifah tu agak 'sacarstic' sikit tapi kalo mngikut pada keadaan dan response dia pada saat itu mmgla sesuai dgn betina yg lagi BIADAP, KASAR , KURANG AJAR dan TERJERIT2 MCM ANJENG MENYALAK semasa mnyuarakn pendapat dia....

Ye la..spttnya Sharifah kalo dia dpt kontrol sikit ayat2 maupon nada suaranya juga dgn fakta2 kukuh masatuh mmg kantoi si 'buahni' tuh..

Apapon aq tetap SOKONG Sharifah ..dgn ketegasan dia..

Lgpon mmb puak pakatan melahirkn ramai ahli2 yg BIADAP, KURANG AJAR serta XRETI BAHASA juga SAMSENG..mcm si KOYAK, Adun TONG GAS..nga nga nga ngeh ngeh ngeh...

Anonymous said...

Kena tunjuk juga video Anwar Ibrahim yg melenting dan menghina wartawan apabila diajukan soalan. Tak bagi peluang langsung org nak bertanya. Ini lebih menunjukkan mentaliti PKR kerana Anwar adalah pemimpin mereka. Siapalah Sharifah Zohra ni untuk dikaitkan dgn UMNO dan BN dalam situasi yg terjadi di UUM itu.

rakab said...

Tingkah laku kurang ajar puak pakatan ni dah biasa kita lihat terutama ketika mereka berdemontrasi jalanan.

Bahkan mengganas di jalanraya pun sudah kita saksikan.

Mengapa kita sentiasa harus bersikap defensive ??....asyik nak beri muka kepada puak macam ni!

Maka tindakan berani Sharifah Zohra yang menyembur budak PSM itu secara berdepan sewajarnya di sokong oleh semua penentang puak Pakatan.

Jangan rasa bersalah kerana kita di pihak yang benar.

rakab said...

Aku tak setuju dengan cara si pudin ....bagi muka sangat pada puak macam tu.

atau sengaja nak cari masa depan dengan pakatan rakyat kot...

Anonymous said...

Saifudin Abdullah tak nak belanja Patrick Teoh minum teh tarik ker..??

Anonymous said...

kihkihkih...

india muslim dua2 nih..

sorry to say,mereka2 ini mmg slalu agak kasar.

kedai makan mamak(muslim) sebagai bukti.semakin ramai yg makin kurang ajar dgn pelanggan..

sampaikan pernah skali dulu,kaum india muslim jugak yang buat kek bentuk tahi bagi kt gomen penang.last2,diorg yang bawak balik.sendiri makan kot???

apo nak di kato...

Anonymous said...

Akak sokong Syarifah,

Gua caya lu lah, keep it up baby!!!!

Anonymous said...

Orang-orang UMNO seperti Saifudin Abdullah & Khairy ni memang bengap dan buta perut. Syarifah mempertahankan kerajaan tetapi mereka ni tibai kut belakang. Kick them out of UMNO. Saya sokong Syarifah & bersetuju dengan Joeyhadi dan semua anon.

Anonymous said...

saye menyokong tindakan sharifah..die tak meninggikan suara...tp jelas die amat tegas..

Wanita-wanita UMNO atau Puteri2 UMNO kena perlu belajar banyak perkara dgn skill dia nih

ini asyik nak melaram baju sapa paling lawa jer...

Bawang Pink

Anonymous said...

KOYA CELAKO

Anonymous said...

u dr media mane???berape umno bayar kt u???..ayat sape ek....soalan di jawab ngan soalan...biase la puak2 nie...

Anonymous said...

Wanita-wanita UMNO atau Puteri2 UMNO BELAJAR JD MACAM SYARIFAH. SEMUA ISSUE YANG PAKATAN BUAT SEMUA DIAM TAK BERANI BERSUARA, GO SYARIPAH GO!

Anonymous said...

sepatutnya UMNO melahirkan lebih ramai orang seperti sharifah utk menangani isu berbangkit,bukan menyimpan tukang beri amaran,

Anonymous said...

Bravo.. sharifah ..
Umno kena cari orang 2 yg bersifat berani n tegas .. latih n lahir generasi sebegini ..
Buang semua Spesis mengampu dari UMNO..

Anonymous said...

kihkihkihkihkih...
kes latefah koya kt JPN??

jeng jeng jeng...tu kes bela org india.

skang ni panas pasal RCI Sabah.
semakin banyak bukti dah didedahkan.

pendatang2 filipina dah ceritakan pada mahkamah,betapa senangnya dpat IC di sabah dulu.bekas ketua jabatan JPN Sabah pun dah dedahkan.ramainya dapat IC Biru zaman mahathir dulu.proses di buat di rumah SU Politik Tun M,Dato Aziz Samsuddin.kihkihkihkih.


patut la BN kuat kat sabah...kihkihkihkih.


panas panas panas..ada yg panas.kihkihkihkih.

details??
http://www.malaysiakini.com/news/219212

Anonymous said...

kihkihkihkihkih...
kes latefah koya kt JPN??

jeng jeng jeng...tu kes bela org india.

----------------------------------

salah tu... tu kes bela pendatang dari INDIA....

-300,000 kononnya takde IC
-3,000 datang serbu kat JPN putrajaya kononnya semua warganegara Malaysia cuma takde IC
-Tapi rupe-rupenye 297 memang rakyat Malaysia.... selebihnya INDIA mari...
-Tak heran la, modus operandi Al-Juburi kat sabah juga digunakan untuk tarik undi dari pendatang INDIA....

Anonymous said...

pendatang2 filipina dah ceritakan pada mahkamah,betapa senangnya dpat IC di sabah dulu.bekas ketua jabatan JPN Sabah pun dah dedahkan.ramainya dapat IC Biru zaman mahathir dulu.proses di buat di rumah SU Politik Tun M,Dato Aziz Samsuddin.kihkihkihkih.
___________________________________
kalo zaman tun mahathir maknenye zaman anwar gak la...so kalo nk siasat mahathir kene gak siasat anwar...hehehe... 2 pemimpin dh check mate...mahathir dh lamae berundur...anwar????

Anonymous said...

kihkihkihkih...

mari tgk siapa yg kena.

SPR pun x berani komen.

kihkihkihkih...

Sabah Fix Deposit BN..patut la.kihkihkihkih.menabung dari dulu.mmg la besar simpanan tuh.kihkihkihkih.

dedah habis-habisan.

**India xdak IC...pegi sabah la.semua boleh setel maaa.cepat dan pantas..kihkihkihkih

Anonymous said...

anon 5.00pm..

Aziz Samdudin SU Politik siapa?
kihkihkihkihkih..

anwar ka,mahathir ka...dulu semua xmengaku kes RCI nih.skang???nah!!!saksi2 dah dedahkan..kihkihkihkih..menjawab la.

patut la,filipino kuasai sabah.ada sebab.org filipina keja kat kl pun siap ada IC,cakap melayu--hancussss.kihkihkihkihkihkih..

pening pening pening Tun M nk jawab..kihkihkih

Anonymous said...

bole caye ke saksi pendatang filipina nie...aduh pening la puak2 pr nie...terus caye siasat la dl dol..

Anonymous said...

"Projek IC" mempertahankan Kemenangan BN? di Sabah
RCI Pati Sabah yang sedang berjalan banyak membicarakan "mempertahankan" kuasa BN pada tahun 1994? Keterangan itu sungguh bercanggah dengan fakta.

Bn Sabah tidak berkuasa di Sabah sejak tahun 1990, kerana PBS yang merupakan komponen Bn sejak tahun 1985 keluar daripada komponen itu pada tahun 1990.

Dakwaan dan pendedahan kononnya berlaku pertambahan pengundi islam antara 1990-1994 untuk mempertahankan kerajaan Bn adalah silap, kerana Bn Sabah tidak pernah menang pilihanraya baik pada PRU-1990 mahupun 1994.

Jika juga benar bahawa kerajaan Bn semasa Berjaya 1976-1985 berlaku pertambahan undi untuk menyokong Berjaya, ternyata silap juga, kerana pada PRN Sabah 1985, Parti Berjaya hanya mendapat 6 Kerusi, berbanding PBS 25.

Bn Sabah hanya menang pilihanraya tahun 1999 apabila berlaku pertambahan jumlah kerusi Dewan Undangan Negeri, daripada 48 kepada 60.

Ingat operasi menahan mereka yang terlibat dengan SKIM CEPAT KAYA mengeluarkan IC Biru Sabah berlaku pada tahun 1995. Pada masa itu ramai individu ditahan melalui ISA termasuk para pegawai JPN dan individu tertentu.

Kini, apabila mengikuti pendengaran RCI Pati Sabah di Mahkamah Kota Kinabalu, kebanyakan saksi hanya bercakap menggunakan kata-kata, tanpa disertai fakta. Mereka dengan bebas mengaitkan sesiapa termasuk yang telah mati, kerana mereka tahu individu itu tidak mampu mempertahankan diri.

Sebagai orang biasa, pendengaran RCI yang sedang berlangsung hanya sebagai medan balas dendam bagi individu yang terlibat, kerana kebanyakan mereka yang memberi keterangan adalah mereka yang pernah ditahan melalui ISA.

Pihak Pembangkang terutama Timbalan Presiden PKR Azmin Ali dengan cepat menuding jari kepada Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir sebagai pengkhianat, sedangkan RCI itu belumpun memutuskan apa-apa, apakah mengguna pakai kesaksian yang diberikan kerana saksi-saksi tidak mengunakan hujah yang disokong oleh fakta. Kebanyakan keterangan para saksi adalah "hearsay" dan mereka tidak menunjukkan "bukti" yang menyokong keterangan mereka.

RCI Pati Sabah masih berlangsung.

Anonymous said...

Kenapa 2 billion...bla..blaa...kita kasi hentam 10 billion..bla..bla..bla..campur itu campur ini cincai kira 20 billion...cakap mcm keling mabuk daaa...ko ingat ekonomi msia tu kira mcm campur tolak je kira setel kerr BAHLOL?!!! Mmg patut pun Pn Sharifah tu naik angin..tu pon kontrol2 lagi...kalau aku dah bagi pelempang sebab tahap BODOH dia melampau....buat malu UUM jer...

Anonymous said...

Kenapa 2 billion...bla..blaa...kita kasi hentam 10 billion..bla..bla..bla..campur itu campur ini cincai kira 20 billion...cakap mcm keling mabuk daaa...ko ingat ekonomi msia tu kira mcm campur tolak je kira setel kerr BAHLOL?!!! Mmg patut pun Pn Sharifah tu naik angin..tu pon kontrol2 lagi...kalau aku dah bagi pelempang sebab tahap BODOH dia melampau....buat malu UUM jer...

Anonymous said...

dah sampai masa pemimpin UMNO bersuara macam ni. Dulu kita ada azalina sekarang kita ada pemimpin gemok nak cakap pon tak keluar nafas

Anonymous said...

Aik anon 5:06pm, anda percaya ke dengan RCI ni?? Bukankah dulu ada RCI pasal Teoh Beng Hock bunuh diri, keputusannya RCI tu pun puak pencacai haprak tak percaya. Kenapa tiba-tiba pencacai haprak teruja pasal RCI kali ni pulak???

Anonymous said...

kihkihkihkih..

bukan isu percaya atau tidak.

saksi2 dah petik nama SU Politik Mahathir...bekas ketua jabatan JPN Sabah pun dah bersuara.

kihkihkihkih...

ini kes khianat negara.senang2 bagi kerakyatan pada org luar.sape pernah pegi sabah???baru anda tau.ramai warga sabah ada IC,tp cakap melayu langsung x paham.tergagap2..kihkihkihkih.blom kira yang dah berhijrah ke kl lagik.kihkihkihkihkih.

PBS ke,BN ke,pedulik apa aku.

yg penting,mari mari mari..IC Biru panas di pasaran.panas panas panas.
ada telinga yang dah panas....kihkihkihkih

Anonymous said...

saksi2 dah petik nama SU Politik Mahathir...bekas ketua jabatan JPN Sabah pun dah bersuara.
___________________________________
ape nk pelik nye...bekas kj jpn nie bole caye ke???nape br skrg nk dedah kn...saksi2 sume nye bole di bagi skrip utk wat cite...kire kes nie pn bole jd konspirasi fitnah terbaru dr pr...udah la wei...video seks anwar pn korg xcaye tp cite mcm nie ko caye plak...dh2 la wat fitnah...lbh baik senyap dr duk heboh2...

Anonymous said...

ramai warga sabah ada IC,tp cakap melayu langsung x paham
__________________________________
kt semenanjung nie cine yg duk bertahun2 pn xreti ckp melayu xde plak ko kisah...tu nicol david tu dato michelle yeoh tu penah ko dgr derang ckp melyu....cine perak n cine penang tu...

Anonymous said...

ramainya dapat IC Biru zaman mahathir dulu.proses di buat di rumah SU Politik Tun M,Dato Aziz Samsuddin.kihkihkihkih.
________________________________
nk tnye sket rumah aziz samsudin nie kt sabah ke????mcm mne bole di proses diumah????bape ramai yg dpt ic kt umah tu???nk tau gak mcm mne aziz samsuin bwk org2 filipina nie ke rumah die????prosdur nye nkd pt kn ic tu mcm mne???byk soklan akan di tnye pd saksi2 nie...mase tu br tau saki nie bole caye kex...jgn gembire sgt puak2 cai pr woi...rci nie masih panjang lg cerite nye...

Anonymous said...

ape proses ic kt umah????kihkihkih...nk tergelak aku...bape byk kapal terbang nk bwk pendatang2 nie ke umah aziz samsudin...adoi ai pening la layan puak cai pr nie...kot ye pn nk wat cite tu real letak la name pemimpin umno sabah...ini aziz samsudin...org semenanjung...

Anonymous said...

lepas nie kalo saksi2 tu petik name nuar berahim ko caye kex cai2 pr woi....bodo tol...

Anonymous said...

keling nk ic korg berdemo..tp muslim filipina n indon nk ic korg bantah...opss lupe kamu kn pjuang agenda kristian kn malaysia...

Anonymous said...

ini kes khianat negara.senang2 bagi kerakyatan pada org luar.sape pernah pegi sabah???baru anda tau.ramai warga sabah ada IC,tp cakap melayu langsung x paham.tergagap2..kihkihkihkih.blom kira yang dah berhijrah ke kl lagik.kihkihkihkihkih.

PBS ke,BN ke,pedulik apa aku.

yg penting,mari mari mari..IC Biru panas di pasaran.panas panas panas.
ada telinga yang dah panas....kihkihkihkih
January 17, 2013 at 5:47 PM
--------------------
Aikk dlm DAP & PKR berterabor yg xreti cakap Melayu..bole jadi wakil rakyat lagi....

Abis yg dulu masa baru merdeka kemain ramai kaum cina & india dpt kerakyatan xnak prtikaikan pulak...

Dah dpt kerakyatan Malaysia skrg mrk pula yg nak prtikaikn org len mnjadi rakyat Malaysia...kaduk naik junjung..ish ish ish..puak pembangang mana reti PERUMPAMAAN

Anonymous said...

wakil rakyat pr pn ramai ape dr singapore...tu mp ampang...saifudin nasution tu dr mne???..xnk lak kecoh..ustat badrol amin xnk siasatke??die kn sabahan..

Anonymous said...

Saya adalah pakar human development dan strategi korporat. Saya ucapkan tahniah kpd Sharifah kerana menjawab dengan baik dan tegas.

Tidak perlu minta maaf kerana ini adalah seni berpidato. Listen! Listen! Look! Look! dalam nada tegas dan tidak beremosi.

Kita perlukan mahasiswa pembina negara, berfikiran terbuka dan menghormati orang tua lagi berilmu. Kita boleh komen dan kritik dalam konteks dunia yang indah lagi besar bukan dunia yg sempit mengikut definisi sendiri.

Kita mahu lebih ramai mahasiswa Melayu yang mampu berhujah secara professional bukan didorong emosi atau menganggap orang lain serba tidak tahu. Others also have their rights!

Once again, Excellent Sharifah!

Anonymous said...

kah kah kah..

saksi2 yang ditangkap di bawah ISA sebab jual IC tu yang kau nak percaya? zaman tu pulak zaman PBS berkuasa..adoyai..

Anonymous said...

Koya keling

asri rashidi said...

Tahniah Sharifah kerana berjaya mengekang fahaman pembangkang yang negatif...

Anonymous said...

senang cakap macam ni la..kalau ikut sebelum merdeka kerajaan ada bagi sejuta IC kepada bukan melayu..tapi aku minta cek balik sapa boleh cakap melayu ke tidak?? kalau tak boleh..sila keluar Malaysia...