Tuesday, January 29, 2013

Nasha Ikut Najib Dihina,Dicaci dan Dipecat-Nik Aziz Sambut Hari Jadi Bersama Karpal Dipuja dan Dijulang


Semasa isu Amanat Hadi hangat dibincangkan, Datuk Seri Hadi Awang (DSHA) membuat kenyataan meminta hak membela diri di media utama selama sejam. Kenyataan DSHA disokong oleh Datuk Nik Aziz (DNA) yang memetik sumber syara' dengan kenyataan Islam mewajibkan seseorang diberi peluang membela diri dan memperjelaskan diri sebelum boleh dihukum.

Saya tidak menafikan Islam mewajibkan kita memberi peluang membela diri kepada mana-mana pihak dalam apa-apa perkara yang membabitkan dirinya, apatah lagi jika hukuman akan dikenakan. Malahan ini adalah nilai universal & hak asasi & fundamental kemanusiaan yang diterima oleh semua masyarakata bertamadun!

Sebab itu saya mempersoalkan tindakan PAS memecat Ust Nasharudin Mat Isa daripada kedudukannya sebagai Ahli Majlis Syura', badan tertinggi didalam PAS.

Bagaimana parti yang melabel diri mereka sebagai Islam tetapi mengambil tindakan yang langsung tidak Islamik.

Tindakan memecat Ust Nasha dibuat tanpa beliau diberi notis tunjuk sebab dan peluang membela diri!

Ini disahkan sendiri oleh Ust Nasha yang menyatakan beliau hanya tahu pemecatan beliau melalui media!

Ini bukan kali pertama PAS bertindak sedemikian. Dalam kes pemecatan tokoh pimpinan PAS Datuk Dr Hasan Ali, belaiu juga tidak diberi notis tunjuk sebab dan peluang membela diri.

Saya melihat isu pemecatan Ust Nasha ini sekadar membuktikan betapa tidak Islamiknya PAS dalam amalan dan tindak-tanduknya.

Apa yang lebih malang, ia memberi gambaran buruk kepada agama Islam itu sendiri kerana sudah tentu non-Muslim akan melihat tindakan PAS seolah-olah dibenarkan agama Islam kerana mereka melabelkan diri mereka sebagai parti Islam!

Apakah ini akan mendekatkan lagi non-Muslim kepada Islam, apabila mereka melihat seseorang boleh dipecat dan dibuang tanpa notis & peluang bela diri?

Berbeza sekali dengan UMNO yang walaupun tidak menjubahkan diri dengan label Islam, tetapi mengambil tindakan lebih Islamik.

Contohnya semasa Anwar Ibrahim hendak dikenakan tindakan disiplin atas masalah liwat & moral yang rendah, UMNO memberi peluang kepada beliau membela diri didalam mesyuarat Majlis Tertinggi.

Tun Mahathir memberi peluang seluas-luasnya kepada Anwar untuk memberi penjelasan & meyakinkan Majlis Tertinggi UMNO mengenai kedudukannya. Selepas mendengar penjelasan Anwar, dan mengambil pendapat semua ahli MT yang hadir, UMNO membuat keputusan memecat Anwar atas masalah moral beliau.
Samada keputusan itu betul atau tidak bukan persoalannya. Isunya ialah Anwar diberi notis & peluang membela diri.

Tetapi Datuk Dr Hasan Ali & Ust Nasha bukan sahaja tidak diberi notis, malah peluang membela diri dan membuat penjelasan juga tidak diberi.

Malah sehingga hari ini, Datuk Dr Hasan Ali tidak tahu apa kesalahan beliau sehingga dipecat! 

Zulkifli Nordin

............................................................................................................................

Terima kasih YB Zul diatas hujah yang mantap.....

Pas kata Nasha kena pecat 13 Januari lagi kerana tak hadir mesyuarat. Tapi yang peliknya pengumuman Nasha dipecat dibuat dua hari lepas iaitu selepas keluarnya gambar Nasha bersama PM di Palestin.....

Dah lebih dua minggu dipecat baru diumum....logik ?


Nasha bersama PM untuk membincangkan pasal umat islam di Palestin kena caci, kena hina, kena maki dan sampai kena pecat. Nik Aziz pergi potong kek sambut hari jadi yang bukan ikut amalan islam di rumah Karpal Singh dijulang..... 

Nasha orang memperjuangkan dan hendak memartabatkan islam disampahkan....

Karpal Singh orang yang menentang islam, orang yang suruh langkah mayatnya dulu jika hendak menubuhkan negara islam diraikan sampai sanggup pergi buat majlis hari jadi di rumahnya.....

Itulah dia Pas hasil keberkatan berkawan dengan syaitan....

Kononnya dia lah ulama pewaris Nabi.....

Ada Nabi pernah buat potong kek sambut hari jadi ?

30 comments:

Anonymous said...

Aku Hensem

FIRST
MATI LA KAU PAS

WokYoh Samad said...

Bila dalam jawatan, Ustaz Nasha diangkat dijulang. Tapi bila bagi kritik sikit dan tak selari dengan kepimpinan yang songsang, dihina dikeji pulak. Pemimpin lain pulak masih dimuliakan walaupun buat perkara mungkar. Biasalah tu...PAS(Parti Asobiyyah Sebenar)

Anonymous said...

Alhamdulillah ,.... Allah dah tunjukkan siapa MAHAFIRAUN didalam parti PAS...
PAS is dead...

Sudir said...

Mari kita buang masa teka apa ada di sebalik tirai belakang Nik Aziz tu agaknya?

Anonymous said...

Secara xlangsong PAS sedang menghina diri mrk sendri...sgl tudohan yg mrk lemparkn pada UMNO/BN kini dah berbalik pada mrk...

Dan dlm PAS mmprjuangkn akidah dan kesatuan umat Islam adalah perbuatan mungkar tapi bkrjasama dgn SYAITAN adalah MULIA....

Jadi ust Nasha...org dah xhendak ...terbangla ke tempat yg org tau menghargai anda...wlpon sarang biru xsempurna namun masih ada usaha utk mmprbaikinya...sarang hijau dah jatoh dalam lubang taik....dah xboleh nak selamatkn lagi...

Anonymous said...

Jika PAS tidak bersama anwar dan phakatannya, dia tidak akan dipecat dari memegang jawatan malah Nasha masih lagi memegang jawatan Tim Presiden. Malangnya, PAS sujud kepada anwar, dan sesiapa yang mengaibkan anwar, dia akan di pecat. Nasha bersama najib dilihat mengaibkan anwar.

Hassan ali dipecat kerana anwar, itu pun azmin ali yang arahkan. Alangkah bodohnya kepimpinan PAS yang dah tua-tua, tidak berani angkat kepala dan main Yes Bos aje.

mana maruah pas, azmin main tunjuk je.. azmin tu mursyid agong ke?

Anonymous said...

nasha umpama benih yang baik, dibuang ke laut menjadi pulau, dibuang ke hutan menjadi gunung.

Anwar benih yang bermasalah, dibuang ke selangor, berlubang selangor, menyapa PAS, terus kucar kacir pas. Hanya DAp yang masih tidak dapat anwar rosakkan.

Anonymous said...

Harap Maaf.
Fakta sebenar;- Sebelum di bawa kes perlakuan sex melampau Anwar ke Majlis Tertinggi UMNO, Tun telah beri dia peluang letak jawatan secara 'terhormat', dengan mengatakan perbezaan pendapat dengan PM, untuk menutup keaiban beliau.

Tun tiada pilihan lain dan terpaksa menggunakan alasan yang sebenar untuk memecat Timbalannya itu.
Tetapi Anwar enggan, sebaliknya menuduh pula Tun memfitnahnya.

RD

Anonymous said...

Sbb tu kalau pas dh terbuat salah,diorg xnk ngaku nnti akan kena pecat automatik...diorg akan syp smpai citer tu hilang sendiri..ada byk lg kes yg lebih teruk pun diorg x pecat,tang nasha ni cpt je..pelik btul undang2 pas ni...btul la nik aziz ni sesat...mcm ayah pin je..haha

Anonymous said...

DaPigs pun dah dirosakkan oleh aljuburi...... kira undi pun sampai tak reti dah.....rosak.....ROSAK!

Anonymous said...

RBF... gambag poton' kek tu rasanya
supeimpos tu... kah (200x)

Anonymous said...

Kemelut dalam PAS sendiri sudah cukup menggambarkan betapa teruknya kepimpinan yg diterajui oleh Nik Aziz dan kuncu-kuncunya.Yg berani bersuara untuk menegakkan Islam sebenar akan ditindas dan akhirnya disingkir. Tapi yg hairannya org diluar PAS yg tak tahu apa2 tidak sedikit pun terfikir bahawa PAS yg disangkakan Islamik itu sebenarnya adalah autokratik dan tidak demokratik.
Apa nak jadilah dgn Islam kalau hanya untuk menarik undi dan penyedap ceramah. Langsung tidak diamalkan dan dijadikan cara pimpinan. Cakap berdegar-degar kononnya berlandaskan Quran dan Sunnah tapi habuk pun tarak!!!!!

bro yul said...

x salah lg la klu pas nie d gelar parti anak syaitan sbb segala tindak tanduk pemimpin2 pas nie mmg mcm syaitan belum mendegar perjelasan sudah d pecat...orng yg bunuh orng pun mahkamah bg ruang dan pluang untuk menjelaskan inikah yg d katakan parti yg memperjuagkan islam?????????apabila salah seorang pemimpin nyer pergi misi kemanusia demi islam d pecat.....

Anonymous said...

Hanya ahli pas saja yg boleh mengajar pimpinan pas sekarang ni. Tolak mereka supaya mereka sedar .......

Anonymous said...

bekerja la dgn parti masing2.jgn patahkan semangat dlm parti.

Ku Li dulu folo program PAS pun,ramai pemimpin BN kelantan panas hati.tp disebabkan Ku Li perjuang royalti utk kelantan,najib pun x berani usik.

Nasha dah x fokus pada PAS,pada majlis Syura..lebih baik dia fokus sebagai ahli sahaja.kalau xnak jadi ahli pun xpe,boleh jadik sekutu kuat UMNO.baru meriah politik.

masa yang sama,jangan lupa..bakal MB selangor noh omar sambut besday sambil menari romantik dgn wife diiringi tiupan saksofon.apa??noh omar bukan ulama'??tp dia seorang islam.so???

Anonymous said...

ayat yang paling last tu sangat menikam jiwa dan raga

Wanjah said...

pasti akan ada ahli pakatan cakap gambar nik aziz tu super impose.kahkahkahh..

Anonymous said...

Imbasan kisah lama buat ahli UMNO a.k.a pembela agama dan bangsa:

"Kerajaan Selangor Pecat Mufti"
Walaupun sudah lebih lima tahun berlalu, bekas Mufti Selangor Dato' Ishak Baharom masih tidak melupakan bagaimana beliau boleh dipecat dari jawatan itu.

Ketika memberikan tazkirah Ramadhan di Madrasah As Siddiqin, Bandar Tasik Puteri malam tadi, Dato' Ishak masih menceritakan peristiwa hitam itu

"Saya dipecat hanya dengan satu surat dari Ibu Kota kepada kerajaan negeri Selangor yang berbunyi 'Singkirkan Ishak Baharom. Dia penghalang kemajuan'," ceritanya kepada para hadirin.

Ia berlaku berikutan peristiwa beliau mengarahkan pihak penguatkuasa agama negeri Selangor bertindak ke atas tiga peserta pertandingan ratu cantik yang terdiri dari kalangan orang Melayu yang beragama Islam."


kihkihkihkihkih..jgn anda lupa :)
mufti pun UMNO boleh pecat kalau lawan cakap bos..

Anonymous said...

biasa lah..habis madu sepah dibuang..

Anonymous said...

anon 10:51 so, umno makan taik, ko pun boleh ikut makan taik? mana bezanya? kata parti islam tapi 2x5.. lagipun itu hanya cerita sebelah pihak belum tentu betul.. piiiiirahhh...

Anonymous said...

anon 1.04pm..

crita sebelah pihak??
kaji la sejarah sikit.UMNO jek yg pernah buat mcm ni kat mufti.

dalam kes Ustaz Nasha,UMNO cuba jadik hero..konon2 bela ustaz nasha.

tgk masa PRU nnti..mana UMNO nk letak hassan ali,zul kulim dan nasha (kalo nasha quit PAS)..

sure ada ahli2 umno yg panassssss...

Anonymous said...

Parti itu parti politik totok, bukan parti berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara. Semua nak dipolitikkan. Nak kerusi dan kuasa tapi tak nak berkhidmat, tahunya jual air liur dengan ceramah mengkomplen orang lain. Bila dah dpt peluang memerintah, masih nak ceramah, negeri jadi apa pun belakang kira.. Huuu Syoknya jadi ahli politik macam ni... Ingat YB itu tanggungjawab yang akan ditanya Allah apakah betul pentadbiran kamuu, apakah kamu menciptakan perpaduan atau permusuhan, apakah kamu takut Allah atau kamu takut sesama manusia...??

Anonymous said...

crita sebelah pihak??
kaji la sejarah sikit.UMNO jek yg pernah buat mcm ni kat mufti.

dalam kes Ustaz Nasha,UMNO cuba jadik hero..konon2 bela ustaz nasha.

tgk masa PRU nnti..mana UMNO nk letak hassan ali,zul kulim dan nasha (kalo nasha quit PAS)..
___________________________________
ala pas pn bkn ikut ckp mufti kn...penah pemimpin n pengikut pas ckp mufti nie dibayar gaji oleh kerajaan...mcm mne plak ngan mufti perak...mcm2 puak2 pas hine n gelar die..xkn ko lupe kot???

Anonymous said...

mufti perak harussani digelar haramsani...sape yg gelar mufti mcm tu kalo bukan puak2 pas...udah2 la pas...

Anonymous said...

kihkihkih...

kerajaan BN/UMNO pelopor memecat mufti.mufti xnak pertandingan ratu cantik melibatkan orang melayu.org umno/BN mengamuk marah.tendang mufti keluar.

UMNO oh UMNO..nak kaitkan mufti harussani pulak dah.alahai.tgk skit pandangan dan point of view mufti tuh.Arwah Dato Ishak Baharom bertindak halang pertandingan ratu cantik,tp UMNO tendang dia..kihkihkihkih.mcm ni bela melayu islam???kihkihkihkih..

Anonymous said...

pas tendang hasan ali pasal banteras arak n murtad di selangor ko xnk komen ke???mcm nie pas nk bela org melayu...pirahhh.

Anonymous said...

At least Noh Omar sambut birthday dengan Wife...ini sambut. Irthday dengan orang yang cakap Langkah Mayat Saya Dulu kalau Mahu TubuhkanNegara Islam

Anonymous said...

Setuju

ninja said...

wahai totok pAS .. spin jangan tak spin .. aku yakin hang dah kehabisan modal.. maka dibuka cerita mufti selangor.. Maksud sdr oleh kerana Mufti Selangor dipecat, maka Ustaz Nasha juga layak dipecat?.. Oii sdr .. celik matalah .. bab memutar memang itu kepakaran PAS ... sifat pendendam juga kepakaran PAS ... memecat Mufti tak lah sehina mengata Nabi Muhammad SAW macam mamat kat kampung, sesat lagi menyesatkan totok PAS ni ...aku sedar sekarang, bukan otak sahaja hijau , tapi najis totok PAS juga turut berwarna hijau ...

Anonymous said...

Arwah Dato Ishak Baharom dipecat atas arahan ANWAR IBRAHIM.