Wednesday, January 9, 2013

Surat Anak Ibrahim Libya Kepada Ibunya dan Cikgu Non


Tahun 2011 saya pernah menulis di blog ini tentang bagaimana anak-anak yatim pejuang-pejuang Pas Memali sukar mendapatkan wang bagi membiayai pelajaran mereka, sedangkan dalam masa yang sama Pas kutip derma dari orang ramai atas nama Tabung Memali.

Anda lihatlah sendiri e mel yang dikirimkan oleh anak Ibrahim Libya kepada ibunya dan juga Cikgu Non(CN) yang saya sertakan di atas yang dipetik dari buku Air Mata Memali yang ditulis oleh Cikgu Non.

Dalam surat kepada ibunya , anak Ibrahim Libya berkata tak boleh ambil duit Terengganu sebab ianya adalah duit kerajaan BN yang memerintah. 

Tak mengapa itu kita faham....mereka dari keluarga penyokong totok Pas yang terpengaruh dengan Amanat Haji Hadi. Jadi kalau mereka tolak duit dari kerajaan BN kita pun faham....

Tetapi lihat pula surat darinya kepada Cikgu Non, yang mana kita dapat simpulkan beliau serik untuk berurusan dengan Harakah bagi mendapatkan wang untuk pengajiannya. Di mana dinyatakan ayat yang berbunyi "biarkan rakan sendiri yang mencalari kita asalkan kita tetap pendirian"

Perkataan rakan sendiri itu tidak lain tidak bukan ditujukan kepada Harakah....

Selanjutnya anda boleh rujuk balik tulisan saya tahun 2011 di sini...

11 comments:

Anonymous said...

Sedihnya...cuma nak tahu...adakah anak arwah Ibrahim Libya masih berada di Yaman atau sudah tamat belajar skrg?
Dan adakah mrk mangsa2 Memali masih memusuhi kjaan yg memerintah Malaysia ?

Sy pon datang dr keluarga pnyokong tegar PAS tapi itu dulu...stlh melalui dan melihat betapa jauhnya PAS melencong stlh bersekongkol dgn ANUwar dan DAP mmbuat kami kini tlh beralih arah...wlpon kami bkn ahli UMNO ttp sokongan kami lebih berat kpd UMNO krn KAMI SEMUA SAYANGKAN AGAMA dan NEGARA KAMI...InsyaAllah...

Anonymous said...

Alhamdulillah... semoga ramai lagi ahli2 PAS yg sedar. UMNO tidak pernah melupakan kan kewajipan utk menaikan syiar Islam di bumi ini. Lihat saja di shopping kompleks.. terdapat surau yg dibina khas utk org Islam. Kita bebas melakukan ibadah tanpa takut2 di Malaysia ini...

Anonymous said...

RBF,

PAS ni kata semua pemberian BN "haram", tapi mcm tu juga dia org bedal ambil, bukan kata wang ringgit ada juga yg bedal subsidi kjaan BN ambil kambing, lembu etc etc. Jiran rumah saya tu mcm kurang ajar anak beranak, tak beradap tak hormat sesama bangsa, harta wakaf pun bapa dia bedal kata hak dia, surau pun sama kata dia punya, mmg kelakar manusia jenama PAS ni. Bila air banjir dah melarah ke pintu rumah dia baru sedar betapa mahunya c bapak ni minta sejumlah wang bantuan dr BN juga minta buat longkang agar air tak bah, tp tu laa bila hati tu busuk dan khianat, doa doa orang terinaya tu dimakbul juga olah ALLAH. Kalau nak cerita panjang tp itulah PAS cakap mcm tin kosong, tp apa pun tarak.

Anonymous said...

kat mana ya nak beli buku air mata memali ni

Cencaluk said...

Salam,

RBF saya harap tuan dapat membantu saya untuk mendapatkan buku AIR MATA MEMALI DAN KAFIRKAH AKU?

HARAP TUAN BOLEH BERHUBUNG DENGAN SAYA DI nazwahab72@gmail.com.

Anonymous said...

Zaman Rasulullah SAW telah muncul nabi palsu bernama Musailamah al-Kazzab. Akhirnya dia mati dibunuh dalam peperangan menentang murtad.

Ulamak adalah pewaris nabi untuk meneruskan jihad menegakan Islam. 'Ulamak' yang menggunakan Islam untuk kepentingan diri sendiri dan kelompok mereka adalah ulamak palsu. Ulamak2 palsu dalam PAS adalah pewaris kepada Nabi palsu.

Kepada penyokong dan ahli2 PAS, sedarlah bahawa saudara2 telah dipesongkan oleh ulamak2 palsu. Maka kembalilah kepada aqidah Islam yang sebenar ketika masih ada kesempatan. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Yakin lah saudara2 ku sakalian. Parti yang didokong oleh Father Abdul Hadi dan Pope Nick Abdul Aziz tak akan menjadi kudis kepada masa depan melayu dan agama islam di negara ini sekiranya orang melayu sendiri tak undi Pas.

Kalau Father Abdul Hadi dan Pope Nick Abdul Aziz yakin dengan pertolongan Allah yang mereka kongsi sembah dengan penganut kristian, maka biarlah orang bukan melayu yang bukan islam saja undi Pas.

Sesungguhnya Allah kita orang2 Umno dan melayu yang tak sokong Pas adalah tak sama dengan Allah yang disembah oleh Father Abdul Hadi dan Pope Nick Abdul Aziz.

Hj Mansuh

Anonymous said...

Dah terlalu banyak penyelewangan dan keburukan yg dibongkar oleh ahli PAS sendiri tapi masih belum menyedarkan penyokongnya. Mereka bukan ahli biasa tapi orang yg terlibat secara langsung dgn banyak aktiviti PAS dan kenal benar akan semua pemimpin PAS itu secara dekat. Pembongkaran dibuat atas pengalaman sendiri yg sudah insaf dan sedar telah tersalah arah. Hasan Ali, Cikgu Non, Nakhaei Ahmad antara contoh mereka yg tersedar akan salahnya perjuangan PAS ini.

Anonymous said...

aku rasa lagi baik kalau kita tak payah amik tau pasai duit tabung memali tu. lagipun semua org dah tau pas kelepet duit tu.

yg jadi masalahnya puak2 memali yang jadi mangsa tu jenih tak sedar diri. dok cover tak habih2 walaupun dah jadi mangsa. wartawan kalau masuk area depa mampoih kena perambat keluar. tgk bawak kamera siap dah ada org ikut. nak tanya pendapat toksah harap la puak2 tu mau buka mulut. macam tu nak boleh buat kira ka?

pemikiran tak penahnya berubah. sbb pemikiran mcm tu la senang2 pas kelentong duit depa. buat apa kita nak amik tau sgt...buang masa ja..

Anonymous said...

Tu la bezanya orng BN dengn PR.... Rakyat tetap diberi sama rata tanpa kira aliran politik... Ada jugak anak orng PAS masuk universiti.. kerja kerajaan.. bantuan kebajikan dsbnya... Kalo di Selangor ni.. contoh kes air... ada ke suruh rakyat saman SYABAS.. senangnya kerja.. sepatutnya mereka ni jadi orng tengah membincangkan jalan penyelesaian...

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.