Friday, February 1, 2013

Menjelang PRU 13: Parti Kawan Syaitan Berfatwa Lagi - Haram Undi Umno

KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gaal dari PAS, Datuk Dr Nik Mazian Nik Mohamad menggesa PKR meletakkan calon Islam sekiranya menentang Umno pada pilihan raya umum ke 13.

Beliau berkata jika PKR bertegas meletakkan calon bukan Islam, maka pengundi harus memilih calon Umno.

"Jika calon PKR bukan Islam, adalah baik untuk pengundi mengundi calon Umno bagi menjaga kepentingan Islam," katanya kepada Antarapos.

Nik Mazlan mendakwa sebuah portal berita memutarbelitkan kenyatannya bersabit isu itu.

Beliau menegaskan apa yang disebutnya ialah mendesak PKR meletakkan calon Islam jika berhadapan dengan calon Umno.

Tambah Dr Nik Mazian, dalam apa jua keadaan haram bagi pengundi Islam memilih calon Umno sekiranya lawannya adalah calon PAS.

Merujuk kepada laporan The Mole, Nik Mazlan berkata :"Apa soalan sebenarnya kepada saya ? Soalannya adakah haram undi calon Umno, saya jawab haram kalau calon PAS lawan calon Umno sebab kita orang Islam kena pilih PAS sebab parti Islam...Islam lawan sekular, jadi Islam kena pilih PAS.

"Kalau calon Umno lawan calon PKR yang bukan beragama Islam, ia akan memberi perasaan dilema kepada pengundi Islam...kita sebagai orang Islam perlu pilih pemimpin Islam, kita perlu pegang pegangan ini," katanya kepada Antarapos.

Justeru Dr Nik Mazian mencadangkan semua parti Pakatan Rakyat agar meletakkan calon beragama Islam di kawasan-kawasan yang majoritinya pengundi Islam.

"...yang mana perlu dipertahankan? Ada calon PKR bukan Islam lawan calon Umno...sebab itu kalau boleh biar calon Islam lawan calon Islam dan calon bukan Islam lawan calon bukan Islam. Kita perlu buat pilihan, pilihan calon ikut majoriti pengundi di kawasan bertanding.

"Mudah...tapi kalau PAS lawan Umno, haram pilih Umno...pilih PAS sebab kita perjuang Islam," katanya.

Dr Nik Mazian yang dipetik portal Mole.my sebagai berkata bahawa adalah lebih baik mengundi calon beragama Islam bagi memastikan prinsip Islam dipertahankan.

"Dalam memilih antara calon Umno beragama Islam dan calon PKR, pengundi mesti menilai calon mana adalah lebih baik.

"Jika calon PKR bukan Islam, adalah baik untuk pengundi mengundi calon Umno bagi menjaga kepentingan Islam," katanya.

Selain itu katanya umat Islam di Malaysia mempunyai dua pilihan kepimpinan iaitu tadbir urus secara Islam dan bukan Islam.

Namun jelas beliau adalah penting bagi mereka untuk memilih parti yang berjuang untuk Islam.

Bagaimanapun Dr Nik Mazian menegaskan bahawa antara calon Umno dan PAS, adalah wajib bagi pengundi muslim untuk mengundi PAS.

"Umat Islam di negara ini mempunyai pilihan yang lebih baik bagi kerajaan yang berpegang kepada prinsip Islam.

"Hanya PAS yang menegakkan Islam dalam perjuangan, tidak seperti Umno dan Barisan Nasional. Ia adalah pilihan yang jelas bagi umat Islam," katanya.
 
Sumber: Antarapos.com

30 comments:

Anonymous said...

Setelah menjual kalimah ALLAH pas masih menyatakan pas parti islam?boleh blahlah....pas katalah apa pun, pilihan saya tetap umno/bn

Anonymous said...

PKR tu pun parti sosialis...yang tidak islamik?? sebab apa?? PAS telah ubah dasar Negara Islam kerana PKR...oleh itu jika PKR pun Islam lawan UMNO..kenapa perlu pilih PKR???

Anonymous said...

PAS tegakkan Islam apa? Syiah? Khawarij? fahaman pluralisme? Aku tengok, asyik tuduh orang lain sekular, cakap haram undi UMNO, tapi entah apa jenis Islam yang nak ditegakkan oleh PAS pun tak jelas. Tak ada gerenti pun Islam sebenar akan tertegak di bawah pemerintahan PAS.

Anonymous said...

undi pas hukumnya kafir..kerana pas telah jadi parti kafir....nik aziz dan hadi sudah jadi kafir kerana mengkristiankan allah demi dap dan anwar juga ibrahim memang tidak beragama dan awal2 sudah kafir...sesiapa yang undi pas maka KAFIRLAH HUKUMNYA kerana bersekongkol dengan dap kafir harbi musuh islam yang nyata dan menjadi proksi yahudi

Anonymous said...

Bodoh punya makhluk,dia sangka rakyat Malaysia semuanya bodoh macam dia dan penyokong totok Pas yg lain.Tang mana lagi yg dia nak kata Pas memperjuangkan Islam.Bersekutu dgn kafir harbi,membenci sesama muslim,menyokong penjenayah seks,bersekutu dgn org yg berfahaman pluralisma,memecata ahli yg tegas memperjuangkan prinsip,itu semua memperjuangkan Islam ke?.Dia ni menghina Islam sebenarnya,jika dia mengatakan Pas memperjuangkan Islam.

Anonymous said...

Agak2 datok nenek moyang ustaz2 PAS nie undi apa sebelum adanya PAS. Mana ada dalam rukun Islam ke atau rukun Iman ke yang sebut pasal PAS? Kalau ada sekarang ni aku masuk PAS.

Agak2 lah kalau nak kelentong bab Islam. Dengan lembu2 PAS bolehlah.

Anonymous said...

Kalau ikut amanat Hj Hadi Pas pun dah dikira kafir,kerana mahu mempertahankan perlembagaan sekular bersama DAP dan PKR.Buku jingga anutan PAS ,DAP dan PKR pun tak ada sebut memperjuangkan Islam.

Anonymous said...


"Jika calon PKR bukan Islam, adalah baik untuk pengundi mengundi calon Umno bagi menjaga kepentingan Islam," katanya kepada Antarapos.
Calun PAS lawan Calun UMNO wajib pilih PAS??? hello PAS hentikan dengan fatwa songsang kau bila tiba PRU.
PAS singkatan Parti Angkatan Syaitan. Jadi Syaitan mana ada Islam?? Ngaji setakat tahap satu jangan suka putar belit agama Pemimpin PAS BANGANG!!

Anonymous said...

Ikut Amanat Hadi Awang ramai Pemimpin dan Pengikut PAS melahirkan Luar Nikah. Sebab :-
1. Emak bapak dia bernikah dinikahkan oleh Imam Kerajaan UMNO/BN. Sebelum dinikahkan semula oleh Imam PAS, pasti mereka telah bersetubuh di malam hari.
2. Pengikut Baru PAS lagilah sah melahirkan anak luar nikah jika diikut Amanat Hadi Awang yang songsang.
3. Mana-mana Pemimpin dan Pengikut PAS yang bernikah diluar negara lebih lagi pernikahan mereka tidak sah jika mengikut Amanat Songsang Hadi Awang sebab PAS hanya ada di Malaysia sahaja.
Hukum yang Allah s.w.t. buat adalah benar dan terbaik untuk umat Islam tetapi hanya mereka-meraka yang dangkal sahaja mengubah hukum jadi songsang. Sendiri fikir wahai orang-orang PAS. Orang PAS nak marah-marahlah tapi kena fikir apa yang menyesatkan dengan pegangan Amanat Hadi Awang sehingga kini.

Anonymous said...

undi pas = undi dap. so pilihlah umno

Anonymous said...

Tak habis-habis mengeluarkan fatwa songsang. Sokong PAS bermakna menyokong DAP/PKR yang terang-terang tidak menjaga kalimah Allah danI menggalakkan pluralisma dan liberalisma. So yang mana lebih haram. FIKIR-FIKIRLAH SECARA MENDALAM DAN LOGIK.

Simulation12 said...

Punya laknatullah pemimpin parti PAS ni. Puas2 hina Nabi, jual Allah, liberalkan kes Murtad, tiba2 muka serupa najis mau mengaku mulia sbg pejuang Islam.

Wahai Dr Nik Berok, ko ckp begitu angkuh ujub!! siapa yg tabalkan puak sesat ko sbg pejuang Islam? sbg parti Islam?? ntah2 berapa ramai sudah jd kufur siapa yg tahu asyik sokong dasar kafir!!

Wahai Nik Berok, semoga Tuhan balikkan tududhan ko pd pasti ko dan seluruh jentera PAS!!

Siapkah ko yg nk haramkan UMNO, letak UMNO sekular. PKR itu bapak sekular, DAP itu kafir HARBI

Wahai Nik Anjing, jgn ko tempah neraka sblm mati.. jgn ko haramkan benda yg diharuskan

Aku takut hukum sbrnya ialah HARAM undi parti setan PAS!!

Aku doakan PAS akan hancur lebur dr berkuasa atas negara ini!..AMINN!!

Anonymous said...

"Tak ada masalah saya nak beri kerjasama. Saya dapat surat. Orang yang pos ke rumah saya. Jadi orang pejabat pos pun kena bekerjasama dengan mereka (polis)," kata Mahfuz

Hahahahah statement bangang....

Anonymous said...

aik..aku tak paham
dia kata hanya pas yang menegakkan Islam

bkn ke aritu nijar kambing kata hudud takde dalam Quran...

hadi bawang lak kata kebajikan je ada

apabenda yg ahlipas bangsat merapu lagi pasal menegakkan Islam ni

ninja said...

Sepandai mana pun orang melayu, Ir, Dr, Prof, ..bila masuk PAS je jadi bangang ...... jadi sesat ...jadi kufur nikmat .....jadi hati hitam ... jalangohead gostan ... jadi sewel ...

Nak dapat undi menipu .. x dosa ke tu .. Islam ke tu?

Jawapan aku pada Nik ni ..."KEPALA BAPAK LU"

ninja said...

Sepandai mana pun orang melayu, Ir, Dr, Prof, ..bila masuk PAS je jadi bangang ...... jadi sesat ...jadi kufur nikmat .....jadi hati hitam ... jalangohead gostan ... jadi sewel ...

Nak dapat undi menipu .. x dosa ke tu .. Islam ke tu?

Jawapan aku pada Nik ni ..."KEPALA BAPAK LU"

Anonymous said...

Wahai Nik Aziz wahai Hadi Awang - YOU ASKED FOR IT !!!

Anonymous said...

Sokong Anon 9:07 PM -
Apa jasa Pas selama memperjuangkan Islam , melainkan melakukan perpecahan di kalangan umat Islam dan kafirkan orang yang tidak sehaluan dengan mereka.

Kalau sesi memaki dan mengutuk kerajaan digantikan dengan sesi menadah kitab, mungkin dah selori kitab ilmu yang dah katam dan ramai dah alim!

Anonymous said...

PAS akan mengisi lompang-lompang yg UMNO tak buat dlm membina negara bercirikan Islam. UMNO walaupun jadi big brother dlm BN, tapi masih takut-takut dlm mengangkat martabat negara yg berpaksikan Islam. Sepatutnya boleh menegakkan negara Islam dan Hukum Hudud kerana didlm perlembagaan Malaysia telah meletakkan Agama Islam adalah agama rasmi persekutuan.

abd hamid abdullah said...

sampai sekarang saya tercari cari dimanakah pas menegakan islam. islam itu amat indah.tp pas yg telah merosakan islam itu sendiri. berpuluh tahun lamanya hanya yg kita dpt caci hamun pas kpd seteru politiknya. tiada akhlak dan adab sekali pun bila berpolitik.sedeh melihat perpecahan umat islam kerana politik kotor pas ini.saya tercari apakah alternatif atau resolusi pas andai dpt memerintah malaysia nanti, bagaimana ekonomi akan dibangunkan. adakah perlembagaan penjajah itu akn dihumbankan. adakah pas akn menuntut kerusi keramat perdana menteri itu. atau akn cuma menjadi pak kaduk nanti . menang soarak kampong tergadai.. pas oh pas jgn kamu hanyut.

Anonymous said...

Islam kah?
Isle tu,
Ahli pas yang menggagalkan cubaan kristian memurtadkan ummat Islam kena buang, malah di aibkan juga.

Umno buat Hudud?
Tanya Azizan Razak MB Kedah, "Kedah takkan laksana Hudud kerana realiti politik perkongsian kuasa", kedah ada satu je kerusi DAP.

PAS ingat ini zaman 90-an ke? Nak tipu rakyat laagi.

Mukminin said...

PAS hanya sebuah parti politik yang dipimpin oleh makhluk-makhluk yang amat celaru.

Makin tua makin kusut kepala. Apa yang mereka doakan timpa balik keatas kepala mereka.

Mereka tidak layak pun menmgaku sebagai seorang Muslim.

Mereka lebih kafir daripada kafir. Selama ini tidak pernah pun dengar orang kaqfir mengkafirkan ahli UMNO.

Pemimpin PAS pasti akan ditolak oleh rakyat. Mereka telah hilang segalanya.

Insyaallah amin.

Anonymous said...

Sepandai mana pun orang melayu, Ir, Dr, Prof, ..bila masuk PAS je jadi bangang ...... jadi sesat ...jadi kufur nikmat .....jadi hati hitam ... jalangohead gostan ... jadi sewel ...

Nak dapat undi menipu .. x dosa ke tu .. Islam ke tu?

Jawapan aku pada Nik ni ..."KEPALA BAPAK LU"

February 2, 2013 at 8:05 AM

TERRRBAIKKK.....

Anonymous said...

laa..tak tahu lagi..PAS dah memang KUFUR..kalau mengikut fatwa, majlis Fatwa dan utz Harun Din..itu sebab mereka MENGHALAL KAN yang HARAM.....exPAS 2009

Anonymous said...

haram undi PAS kerana tok guru nok ajis ckp Nabi Muhammad SAW mcm mamat2 kampong....ularmak2 PAS pulak tkde yg nk menegur.....PAS pembawa agama baru yg menyesatkan..

Anonymous said...

Tak kan ada orang melayu yang masih percaya lagi dengan benda karut macam ni.

Agaknya puak sesat tu nak suruh orang melayu semua pakat undi DAP kut dan jangan undi Umno.

Tak habis2 nak menyesatkan orang. Setan memang setan sungguh puak2 ni.

Hanya melayu bengap saja yang percaya dengan puak sesat ni.

Anonymous said...

Kepala BUUH lah ostad PAS ni...kau kata PAS perjuang ISLAM....jangan merapu lah, jangan nak bodohkan rakyat lah..ISLAM apa yang PAS nak perjuang. Lagak macam hero, macam lah PAS ada kuasa dalam Pakatan Haram...tak sedar diri jadi PENCACAI, HAMBA ABDI DAP dan PGAY"R". PAS ni lebih tang tabur fitnah dan pasang bendera aje...pukimak punya PKR...

YB Raz said...

kalau pkr letak calon islam, adakah pkr itu sudah jadi parti islam?

kalau dap letak calon islam, adakah dap itu sudah menjadi parti islam?

kalau bukan parti islam, mengapa harus diundi juga calon islam kedua parti ini?

pas tegakkan islam dengan menggadai kesucian agama islam..hebat pegangan islam pas!

Lebai Malang said...

...PAS tu nama nama saja parti Islam tapi sudah tukar perjuangan Negara Islam kepada Negara Berkebajikan untuk bersama DAP dan PKR. Dalam manisfesto bukan perjanjian mereka pun tidak ada ajenda Negara Islam dan hudud yg selama ini kononnya menjadi asas perjuangan PAS. Mengaku parti Islam tapi Timb Presiden pernah ditangkap berkhalwat dgn bini kawan baik sendiri. Kini SU Agong PAS pula dirakam video sedang bergelut dgn seorang perempuan dalam bilik hotel....parti Islam ???

Anonymous said...

PAS parti Islam ????? kini PAS ialah Parti Ajaran Sesat atau Parti Ada Spender...perjuangan parti mereka gadai kepada DAP dan PKR, nama tuhan pun mereka boleh gadai kepada Lim Guan Eng DAP.......

Spender Besar