Monday, February 11, 2013

Tentang Umno Dapat Pahala

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

32 comments:

Anonymous said...

kadang bangsat PAS ni saja memeningkan orang

dulu kan hadi bawang kata yg ada kebajikan je dalam Al-Quran

nijar pun cakap camtu.apa yang bising lagi pasal undang-undang Allah plak.

lagipun dalam buku jinggay kitab suci PR takde mention pn pasal undang-undang Allah.

apa yang dok meroyan lgi salahkan umno?

Anonymous said...

DAH LAMA TAK DAPAT BATANG....

Anonymous said...

Patutnya tukar tu.."MENCARI REDHA SYAITAN"...

Raim Musa said...

abby mencari reda allah father ke..allah son ke atau allah roh kudus..selayaknya abby ni bagi mat sabun tercekik bulu rubit dia saja..

Anonymous said...

Abby ni apa nak komen camtu? Tarik biji ******** dia baru dia sedar.

Anonymous said...

andai kata PAS perintahdari dulu dan sebelum sempat si Abby ni tukar chanel aku rasa dia nie lama dah kena sula dulu ...malas akak nak cakap banyak pasak kau Abby

Anonymous said...

adalah lebih molek jika hang diam je abby ooooi..memalukan..hang tu bukannya baik sgt puuuuun...

Tukang Karut said...

Abby ni kekal ABADI meroyan krn gila nak berlaki ..

Yang dia sebut 'Allah' tu Tuhan Trinity Kristian kot .. Entah2 dia pun dah keliru yg mana Allah org Islam .. 'Khalifah' pada Abby ni pasti dia kata Lim Guan Eng ..

Kesiaaaan dia ....

ninja said...

Masuk je PAS pasti sesat ...

Anonymous said...

minta pencerahan, apakah pendirian rasmi UMNO tentang kalimah Allah, sampai la ni belum jumpa lagi, harap dapt bantu untuk tujuan berhujah dgn puak pr.

Anonymous said...

Siapa yg kata dalam quran tak ada sebut negara islam???

kenapa hudud tak disebut dlm buku jinggay

kenapa di selangor, EXCO agama tak diberi kepada PAS?

Siapa yg kata, hudud tak perlu disegerakan sebab ianya hanyalah 0.001 % dari hukum islam??

Siapa yg mengkafirkan org islam lain sebab tak laksanak hudud dan negara islam, tapi sekarang org yg sama kata negara islam tak ada dlm quran dan hudud hanyalah 0.001 % aje...

siapa yg kata boleh bekerjsama dgn syaithan???

Siapa?? siapa?? siapa??

semuanya adalah ularmak dlm PAS
parti sesat lagi menyesatkan!!!

Minta maaf ye..

Anonymous said...

Masih ada lagi orang melayu yang pakai cakap Nik Aziz tu ? Nampak sangat orang melayu ni ketinggalan zaman. Sekarang dah zaman siber, kafir mafir siapa peduli, ulamak alamak ada siapa kisah kalau asyik duk cakap sokong parti tertentu masuk neraka ...

Cuma nak tanya saja. Apa kalau seseorang tu kafir maka dia akan hidup merempat, minta sedekah sana sini, tak maju dalam kehidupan ???

Patut lah aku tengok ramai orang cina di Malaysia yang merempat, minta sedekah tak kira tempat, ketinggalan dari segi ekonomi, ketinggalan serba serbi ... kerana mereka kafir.

Sedangkan orang melayu yang sokong Pas, hidup senang lenang, rumah besar, kereta mewah, bini banyak, menguasai pelbagai cabang ekonomi, maju dalam segenap bidang kehidupan ... kerana mereka tak kafir.

Manakala nasib melayu yang sokong Umno lebih kurang macam nasib orang cina saja ... kerana orang melayu Umno kafir.

Syor aku senang saja. Kalau takut hidup susah dan menderita, kalau tak mahu jadi kafir ... ikut cakap Nik Aziz. Kalau sanggup hidup susah dan menderita dan merempat macam orang cina, kalau tak takut jadi kafir ... sokong dan undi Umno.

Ketahui lah oleh mu wahai Nik Aziz. Walau aku terpaksa jadi kafir, walau aku terpaksa hidup merempat seperti orang2 cina ... sokongan dan undi aku sekeluarga tetap kepada Umno.

Tammat.



Anonymous said...

Abby Abadi tu baru belajar nak kenal islam. Nik Aziz tu macam tuhan bagi dia. Dia percaya orang tua tu lebih daripada percaya nabi.

Orang tua Nik Aziz tu kata Tentang Umno Dapat Pahala, sedangkan nabi pun tak kata macam tu. Tapi Abby Abadi percaya hangit ... mualaf yang baru masuk islam lah kata kan.

malayoo mudah lupa said...

Di kelantan semua tempat awam di asingkan antara lelaki dan perempuan , ya itu betol dari pandangan islam tapi kenapa perhimpunan berseh 1 - 3 boleh plak pompuan bergaul dgn lelaki....jgn .a buat agama islam ni ikut suka korang je bila kepentingan sendiri yg haram jadi halal

Anonymous said...

Abby Abadi@ ABDI. Kenapa tidak menggunakan nama sebenar? Masih gila glamour agaknya. Sebelum cuba2 nak perbetulkan orang lain, betulkan diri sendiri terlebih dahulu. Tudung bukan lambang muslimah sejati. Apalagi jika memakai tudumg itu bukan kerana Allah.

Pesananan saya kepada Abby Abadi: 1)Gunakan dan banggalah dengan nama yang ibu bapa anda bagi kepada anda.
2)Dalamailah ilmu Islam sebelum anda cuba bercakap soal syurga dan neraka, dosa dan pahala.
3) Sama ada anda sedar atau tidak, anda sebenarnya menjadi bahan jenaka bukan sahaja kepada orang2 yang mengenali anda tetapi juga dikalangan pemimpin2 Pas sendiri. Anda dijadi ABDI untuk kkepentingan mereka.
4) Belajar dari Shahnon Ahmad, Cikgu Mala dan ramai lagi 'tokoh' Pas yang lebih terkemuka jika dibandingkan dengan anda. Apa nasib yang sedang menimpa diri mereka hari ini.
5) Belajarlah dari peristiwa Mamali. Kaji susur galur rentetan peristiwa tersebut dan lihat apa yang terjadi.
6) Jangan syok sendiri dan suka merapu kerana ianya hanya memperlihatkan kebodohan anda sendiri.

Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Malayoo mudah lupa berkata

"Di kelantan semua tempat awam di asingkan antara lelaki dan perempuan , ya itu betol dari pandangan islam tapi kenapa perhimpunan berseh 1 - 3 boleh plak pompuan bergaul dgn lelaki"

Jangan kau tanya soalan seperti ini. Ini tak ada kena mengena dengan hukum islam Allah, hukum islam Allah sekali haram sampai bila2 tetap haram. Keadaan di kelantan itu adalah mengikut hukum islam Pas.

Hukum islam Pas, beza dengan hukum islam Allah kerana dia agak flexible sedangkan hukum islam Allah rigid giller.

Contoh hukum islam Pas adalah ..

1. Dulu kalau pakat dengan kafir, kita jatuh kafir. Tapi sekarang dah dipinda, dah boleh dah dan tak jatuh kafir.

2. Dulu orang pompuan haram masuk calon. Sekarang dah bersepah orang pompaun jadi calon Pas, dah tak haram dah.

3. Dulu orang pompuan haram masuk musabaqah quran, sekarang tak haram lagi sebab hukum itu telah dipinda.

.... dan banyak lagi yang dulu haram tapi sekarang dah jadi halal.

Ramalan aku, kalau Pas memerintah, banyak benda yang hukum islam Allah haramkan mereka akan halalkan.

Contoh dan berkemungkinan. Seorang artis wanita boleh menyanyi dan menari dikhalayak walau pun tidak menutup aurat (dedah rambut, dedah dada dan dedah betis) jika dia menyanyikan lagu nasyid yang berunsurkan dakwah.

Saudara jangan tertawakan saya, dengan hukum islam Pas segalanya boleh berubah ... dah banyak buktinya.

Contoh terbaru. Dulu Pas kata Allah hanya tuhan islam tapi hari ini baru kita tahu Allah juga tuhan kristian. Dulu mati2 kita percaya penubuhan negara islam dituntut dalam islam, alih2 Hadi kata dalam quran pun tak ada.

Aku tak tahu siapa sebenarnya yang bohong, adakah quran bohong, adakah Allah bohong, adakah Hadi bohong. Cari sendiri jawapannya ..

Anonymous said...

anon 8.22
sdr tertinggal bas ke?

Anonymous said...

Klu masuk PAS je,Pasti Akan Sesat nye.. Ntah ape la yg xpuas ati ngan org2 umno ni....mcm la geng2 pkr n dap tu btul sgt..

Anonymous said...

Cerita memali? Menarik tu. Sapa yg membunuh dn sapa yg terbunuh?
Apakah yg dilakukan org memali bertentangan dgn demokrasi?
siapa pm kita masa kejadian tu?
tolong kupas sedara.

Anonymous said...

Salam. Kata Ababi ini? Buat apa sahaja tentang Umno/ Bn dapat pahala. Nak tanya Ababi pula... Sokong dan buat apa sahaja untuk DAP yg terang3 tolak Islam dan kesungguhan mengguna Kalimah Allah dapat apa pulok ? Masuk Syurga/ pahala? ??? Ababi sila jawab.

Xpas said...

Surah Al Hujurat, memberikan banyak panduan hidup bermasyarakat. Elok abby juga kita semua baca, tadabbur dan ambil pengajaran utk panduan amalan sehari hari kita !!!

Xpas said...

Dlm berbeza pendpt saya mengagumi AA Gym dr Indonesia, dr segi keilmuan dan kewarakan saya meyakini Ust Zul Al Bakri . Elok kita ambil iktibar dr dua ilmuan ini.

Anonymous said...

Sejak bila Allah lantik kak Abby jadi malaikat yang bagi pahala kepada hambanya? Ulama istiharkan undi PAS adalah haram. Ulama ini rujuk pada 4 kitab. kak Abby rujuk kitab mana??

Anonymous said...

Asyik2 TGNA.blk2 TGNA. Apa sj org tua tu ckp dah dianggap mcm wahyu.

Klu mcm tu ababi woi kau kahwin je dgn TGNA idola kau tu.kot2 hilang sawan meroyan dan bodoh bangang kau tu.baru sekufu.

Anonymous said...

Aku tak setuju dengan pendapat "Tentang Umno Dapat Pahala" atau "Undi Pas Masuk Syurga" TETAPI aku akan bersetuju kalau "Undi Pas Dapat Abby Abadi".

Kalau Nik Aziz offer macam tu, gerenti aku lah orangnya yang wajib akan undi Pas. Ha ha ha .... masih angun masih cun la.

Anonymous said...

Cik Abby

Zaman sekarang soal pahala mala, dosa mosa, syurga murga, neraka murka ... orang dah tak heran dah cik ooiii.

Orang melayu yang bukan Pas, awak janji lah nak bagi 6666 bidadari kepada si lelaki, 3333 bidaduri kepada perempuan ... tak sekor pun yang teringin nak undi Pas.

Tapi kalau Nik Aziz kata undi Pas boleh kawin free dengan Cik Abby ... ha berebut2 mika nak undi Pas.

Anonymous said...

kah kah kah..komen yg bodoh dr pencacai2 taik umngok yg bodoh dungu dan baghal...kah kah kah..umno tu perasuah..kafir laknat..kah kah kah..mmg betul kata tun madey...yg tinggal dlm umngok..semua bodoh..pencacai2 taik lagi la bodoh...bodoh mcm umno...kah kah kah..

Anonymous said...

bodo macam bina berhala buddha kat kelantan ker

or pasai nuwar berahi kantoi main dgn cinadoll smpi anjing pr kata muka mcm anuwar tp bkn anuwar...

hiiii geli aku dgn aby tu.bergetah apanya padahal makeup je lebih

nampak sangat aby adabi lebih baik dari muslimah pas yg ikut tarbiyah pasai dia bole bagi ceramah sana sini.

on second time,nik ajiz nak pegang jawatan smpi mati ke utk jadi mahafiraun plak?

Anonymous said...

Cina babi yang tunjuk isyarat lucah kat Pemaisuri Agong kena denda 8 ribu dan penjara 1 bulan. Tak cukup. Patutnya dihukum gantung dan lepas tu bangkai dia dicampak ke tempat pembuangan sampah saja.

Macam tu punya keadaan pun orang Pas masih nak dengar seruan para Ulamak Mughallazah mereka supaya undi DAP pada PRU 13 nanti. Betul2 khinzir la para pengikut Pas ni.

Parlimen Sembrong said...

Salam tuan.

Mohon dipaut blog kami,
http://parlimensembrongp153.blogspot.com/

Terima kasih.

Anonymous said...

Aku suka abby abdy sebab klu aku dapat dia aku nak pepek dia yang tengah gersang ni, mabeles woi klu dpt pepek abby abady. Tetek nya walaupun lanjut tp boleh lg tu klu setakat beberapa kali pancut,,,mabeles mabeles

Anonymous said...

22 tahun perintah kelantan nk buat hukum hudud pun tak mampu...bila tak berjaya nk salah kan Tun M plak tak bg...demo bersih buleh buat demo nk buat hukum hudud tak nampak pun...ulamak takutkan Tun M lebih dari Allah swt..poraaahhhh