Friday, March 15, 2013

Dua Hari Lepas Cakap Besar Hari Ini Sudah Meninggal


Kenyataan mendiang Bala dua hari lepas....


Altantuya tak izin saya mati dulu

Campur tangan Ilahi dan malaikat pelindung telah menyelamatkannya daripada kematian yang dekat.

Begitu bekas penyiasat persendirian kontroversi P Balasubramaniam menyifatkan kejadian pada 3 Mac lalu di wad jantung di sebuah hospital swasta selepas dia disahkan mempunyai penyakit saluran koronori tersumbat.

Balasubramaniam, 53, percaya beliau boleh mati akibat serangan jantung pada bila-bila masa selepas meninggalkan India untuk pulang ke kampung halaman, justeru terlibat dalam kempen Pakatan Rakyat dan pelbagai program pertemuan dengan orang ramai.

Lebih dikenali sebagai PI Bala, kepercayaannya kuat untuk menyakini bahawa "pihak di atas" dan semangat wanita Mongolia yang terbunuh Altantuya Shaariibuu masih memerlukan dia dan perjuangannya.

"Tiap tahun, pada 19 Oktober, saya bersembahyang untuk dia (Altantuya). Saya harap suatu hari keadilan akan ditegakkan," kata Bala kepada Malaysiakini dalam wawancara eksklusif pada Isnin lalu. 

53 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya hantu altantuya yang cekik dia

Anonymous said...

benarkah berita ini?adakah ini kesan dia bersumpah tempoh hari? sumpah yang menunjukkan dia menjunjung kitab agama dia tu?
yang puak2 pas percaya sungguh sumpah dia. sedangkan saudara seagama yang bermubahalah pula dikeji dan dicerca..

Anonymous said...

Dia ingat altantuya yang jaga nyawa dia.Tuhan bayar tunai kepada orang yang cakap besar dan cakap bohong.

Anonymous said...

jgn ckp ni najib punya konspirasi lak nanti..BALA oh Bala mmg datang bala la engkau ni

Anonymous said...

err,, ni salah UMNO ke?

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... BALA buat sumpah laknat ke?? Akhirnya mampus termakan sumpah eh... patut la Al-Juburi pun takut nak bersumpah laknat, takut mampus tak sempat nak merasa duduk kat kerusi empuk PM..

Anonymous said...

akhirnya doa KO oleh pas telah meng-KO-kan rakan dia sendiri. masih nak berdoa seumpama itu wahai pas?

Anonymous said...

yg membela adalah org kafir.yang mati dibunuh adalah org kafir juga dan difitnah adalah org islam.
senang jek point nie...Allah sentiasa bersama hamba2nya yg sabar dan benar.dan yg paling penting Allah akan menolong org2 islam yg meminta pertolongannya.
Adakah Allah akan menolong org kafir?....
Allah juga ada berfirman...agama mu adalah agamamu dan agama ku adalah agama ku.JELAS!!!!.....

Anonymous said...

kompem salah umno la nie...jln nak gi spital jem...tu yg ontheway ke spital mati kot....apepun moga jd iktibar wat kita yg hidup....x sabo nk lihat alasan pihak2 sbelah sane...

Anonymous said...

Ini semua salah UMNO hahaha sekarang lu tau la itu kehidupan dialam sana

Nuwat Berahi said...

Nanti Tian Chua a.k.a. Mulut Cibai keluar statement kata kematian Bala hanyalah satu lagi konspirasi terbaru kerajaan UMNO menakut-nakutkan rakyat.

Anonymous said...

Tp bagainama pula jika pencacai2 yg buat fitnah tu mati tak sempat bertaubat dan minta maaf pada org yg difitnah??
Ini pengajaran bagi yg masih hidup dan masih sempat bertaubat.
Tag line " ANDA MESTI BERTAUBAT"

Anonymous said...

SETAHU AKU, TAGLINE YANG PALING PANAS ADALAH 'ANVAR MESTI BERTAUBAT'

YANG DIPOPULARKAN OLEH ENCIK KAPAL..

HEHEHE

Anonymous said...

Harap Kematian Bala bukan SANDIWARA.Kalau Wira Negara kata Wag The dog ....WHADSAY YA ABOUT THIS DEMISE OF BALA MR. TIAN CHUAH.

Anonymous said...

Bala tu bkn tuhan. Dah smpai masa pi ler dia. Hrp2 Jgn le puak2 PR buat knytaan Bala mati syahid dah ler.

Anonymous said...

Sapa le salah doa KO BALA ni? KO BN le...kan dah mampos geng sendiri

Anonymous said...

Anwar terpaksa korbankan Balak ni utk tutup kes lahad datu..lepas ni dia spin citer lg..

Anonymous said...

Tak sempat BALA ni serah borang masuk PKR dan puji melambong ANUgerah tuhan mcm bapak saiful.

Harimau Kumbang said...

Boleh lah mendiang daftar jadik pengundi hantu...

Anonymous said...

TANYA SAMA ANVAR APA PASAL GOYANG.
NANTI ANVAR CAKAP BALA DAH PULANG!

Anonymous said...

Lepas ni azlan pulak.cepat taubattttt! Ampunnn!

Anonymous said...

erkk..!! Dah mampos ke ..?

Anonymous said...

Tian Chua akan menjerit2... ini semua poyo...

Anonymous said...

alamak mampuih pulak da. camne nih ish ish salah UMNO jgk ke? alaaaaaa balaaaaa balaaa

Anonymous said...

Nanti ramai la orang PAS dan PKR buat majlis tahlil untuk PI Bala.hahaha

Anonymous said...

Memanglah tiap tiap tahun ko sembahyang untuk dia, nak tebus dosa..orang yang rasa bersalah akan sentiasa stress dan membawa maut..jgn jadi kes Beng Hock suda..

Anonymous said...

Nandre...

Anonymous said...

akan keluar kenyataan pakatan haram..."umno telah membunuh bala kerana bimbang rahsia terbongkar"

Anonymous said...

Tingat pulak dialog Director Ahmad Nesfu dalam citer 'Seniman Bujang Lapok'. :-

"Kecik-kecik tak nak mampos..! Dah besar menyusahkan orang..!"

Anonymous said...

Dia sesak napas sebab janji tak ditepati...duit tak dapat..ini baru nama..mati katak... apataknya..majikannya pembohong besar.. Apa boley buat..susu dah jadi tairu masam..
Nasib baik RPK smart..kalau tidak ...tentu senasib bala yg penuh bala..

malayoo mudah lupa said...

Kematin PI bala ada lah satu kehilangan besar buat negara kerana kehilang seorang Raja penipu yg tiada galang ganti nya....korang simpati la sikit sbb suma pemimpin pembangang tengh bersedeh tu

usin said...

elok2 duduk kt negara nenek moyang dia, gatal pulak nk datang malaysia. tak pasal2 pulak diracun oleh umno sampai saluran jantung tersumbat. tu la, jgn cakap besar sangat, konon tak boleh mati. 2 hari lepas ckp besar, terus mati. entah2 konspirasi pkr untuk matikan bala kot. bukan apa, bala ni boleh membawa bala besar kpd pkr jika bala membuat akuan bersumpah ke 3. "seb baik bala mati, lepas bala aku"...kata anuver

Anonymous said...

Huk alohh... mapuih la pulok.. PR baru nak guna untuk bahan kempen jelajah pilahanraya..ni semua salah Najib sbb lambat umum PRU13..dah modal kempen PR mapuih dulu..hahahaha...

satu budak itam..
suka main sumpah2..
sumpah sudah makan diri..
kojol kini dah x bererti..
Adusss..
Tinggal lagi berape budak itam??? main lagi sumpah2...haaaa...

Anonymous said...

You ulang! I saman you !!

Pemerhati said...

Ptt la tak mo bersumpah...takut ooo..rs nya diorg tu msh ada rs tkt kt Allah..bajet2 nk tobat sminggu sblm mati. Klau sumpah2..tkt kena baya cash..x smpt la shopping 1 juta..yg tuannya plak x smpt nak rasa kerusi putrajaya tu..

Anonymous said...

hE HE HE ....CORETAN CORETAN MELUCUKAN..SERONOK GAK PETANG PETANG NI...KATA M.ZAIN ..bala..bala...mampus

Anonymous said...

Maka Berduka citalah Anwar the Kaput..

Haron Din pun tak sempat jampikan air untuk Bala atau buatkan dia air tolak Bala...

Berkabunglah mereka semua, Hancur SATU MODAL FITNAH..

Aman sikit Malaysia...

Anonymous said...

MULA LAHAD DATU. NAK KALIH DIA GUNA AZLAN. BELUM NAK JALAN. TENTERA SYAHID PULAK DI LAHAD DATU. ORANG LUPA BAPA SAIFUL. TUP-TUP PEGUAM ANWAR PULA MUNCUL DENGAN CERITA BALIK TABIR LIWAT. TUP-TUP HARI INI. BALA PULAK. SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA BERKUASA.

Anonymous said...

Salah BN sebab jalan selalu jam.........kalau jalan tak jam Bala sempat sampai ke hospital utk menerima rawatan emergency.

Anonymous said...

lepas ni bole la tengok geng PR pakat pegang lilin reramai sambil tunduk hormat kat mayat Bala ni....

yang perwira negara takde pun buat camtu...

Anonymous said...

9 budak itam main sumpah sumpah..seorang kena sumpah jadi sesumpah...8 budak itam main sumpah2..seorang kena batu tanggang makan aiskrim dlm jamban...7 budak itam main sumpah2..kena tindakan mahkamah terus bawa samseng..6 budak itam main sumpah..seorang u turn seluar dalam ..nanti mati tak brrtaubat

bro yul said...

inilah d namakan sumpah makan tuan....tu pasal la anwar sampai skrng pun takut nak bersumpah..

Anonymous said...

Buat suspen jelah Bala ni. Baru ingat nak jadikan senjata PR, tup tup mati pulak dah...

Anonymous said...

bro yul bodoh bangang piang.bila masa bala bersumpah? orang dah mati pun kau buat fitnah.itu lah hasil makan taik umno

hangkedee said...

Pecacai cacai ajuburi amat bersedia memegang lilin sembah p Bala

bro yul said...

kepada anon 9:42pm...SEPANG: P Balasubramanian (PI Bala) tiba di KLIA malam ini dari luar negara dan bersumpah bahawa Akuan Bersumpah beliau yang pertama adalah benar.

Sambil memegang kitab suci agama Hindu, Bhagawad Gita, PI Bala bersumpah, Akuan Bersumpah Kedua (SD2) yang beliau buat untuk memansuhkan SD1 adalah palsu.

"Saya bersumpah di atas buku suci ini bahawa SD1 adalah benar tidak ada yang tidak benar melainkan benar belaka. Saya memohon maaf kepada semua bahawa SD kedua adalah palsu," kata PI Bala dalam sidang medianya....
BM-Premium A IP
BM-Premium B IP
BM-Premium C IP
BM-Premium D IP

| Print |
PI Bala pulang, bersumpah SD2 palsu

Harakahdaily, 24 Feb 2013



(PI Bala dalam sidang medianya di KLIA sambil memegang kitab suci agama Hindu)....nie bukti nyer..klu aku ckp pencacai2 pakatan harami nie tahap pemikiran nyer rendah ko x leh terima tp mmg hakikat pencacai mcm ko nie tahap pemikiran nyer lemah...orng nk berhujah ko nk berhujah tp berhujah pakai kepala lutut bukan nyer pakai otak...kesian kat pencacai pakatan harami nie...muahahahahha.....

Anonymous said...

Aku mmg nk sgt tgk org2 yg cmni mati..bkn ape,nk tgk ape pr kata klu geng2 dia mati sbb biler polis mati mcm2 diorg kata...nk ziarah polis2 yg meninggal tu xde plak,so esok korg tgk la diorg akan tunduk hormat plak ngan org2 cmni..kn pelik tu....

Anonymous said...

Bro Yul.. ko tenyeh je berok mat yeh tu.. budak sengal setenagh masak.. terlebih kunyit.. tu yang hangit ..

Anonymous said...

Ikut kata peguamnya dan ahli keluarga Bala dia telah diserang sakit jantung dan tidak sedarkan diri semasa dlm perjalanan ke hospital. Tapi Tian Chuak mesti tak percaye dow. Dia akan kata Bala tak mati ini semua sandiwara UMNO.... Hahaha.

DON MELAYU said...

nampaknya kisah Altantuya sudah sampai kepada kesudahannya dengan kematian Bala yg knonya dakwa PR individu yg paling TAHU tentang kematian altantuya..jika kita lihat sebelum ini Deepak pada mulanya bertindak bagus dan memainkan peranannya dengan betul namun di pertengahan jalan deepak mula hilang konsentrasi dengan membuat kenyataan berbelit2,Anwar terus gelisah...Pencerobohan di Lahad Datu amat mengejutkan kita semua rakyat Malaysia dan lebih mengejutkan lagi apabila laporan perisik Filipina yg mengaitkan Anwar dan gambar2 pertemuan anwar dengan Nur Misuari yg telah terdedah..rakyat mula membuka mata dan dapat melihat kejahatan yg tersembunyi di balik perwatakan baik anwar yg knonya manusia zuhud..sterusnya kepulangan Bala yg mengejutkan ramai pihak kononya hendak mendedahkan kematian Altantuya dan bersumpah sambil memegang kitab agama hindhu..akhirnya kepulangan Bala menjadi BALA kepada diri sendiri apabila sumpah dia mula memakan dirinya sendiri..Anwar sudah tidak mempunyai apa2 sekarang ini dan seperti biasa selepas kehilangan watak2 penting dia nama Rosmah akn mncul kembali utk menjadi senjata utama ataupun meriam PR utk meledak BN....semestinya mereka akan menggunakan isu2 lama utk memfitnah rosmah...jika kita lihat kepada kronologi2 kejadian yg berlaku semuanya mengikut plan dan amat terancang sekali...deepak,bala dan lahad datu..dan kalau sesiapa yg masih ingat sebelum terjadinya kes di Lahad Datu pihak pembangkang ada mempersoalkan tindakan Tun M yg memberi Ic kpd warga asing di sabah yg knonya dakwa PR sbgai semberono dan untk meraih undi...pada aku PR terutama sekali Anwar sanggup melakukan apa sahaja demi memenuhi nafsu politik dia hinggakan sanggup menggadaikan agama,negara dan bangsa....agama-isu kalimah Allah,Bangsa-TPM dari kaum cina(kalau PR menang),negara-pencerobohan di Lahad Datu...kita semua generasi IT,kalau korang boleh mengeluarkan pendapat2 yg bernas di ruangan Blog ini semestinya korang semua jugak boleh pikir apa yg cuba aku sampaikan di sini..jangan ikut nafsu politik,tapi ikut pemahaman dan logik akal korang sendiri....

Anonymous said...

"They Nuar,u beli kan beer 1 peti ar,arini I mau mabuk smpai mampos" skrip dlm gmbr di atas.....hihi

Anonymous said...

suda mati mcmana nie..adoii.. fitnah banyk mau kasi tau lg.. bala..bala.. jgn mati..u mati i saman u.. oopss..dia tadak mati..itu konspirasi umno dan kerajaan..yg mati itu bkn bala tp balu.. bala ada lg..dia lari blik afrika pula... - itulah dialog yg akn diputarkn nanti.. jgn lps nie puak2 bangang x sedar lg.. x pyh nk peralatkn agama islam... patutnya berdoa mintak hidayah dri Allah bkn nk pelingkop bangsa sndiri... Anu...apa lg..klaw bnar jujur..sumpah lh biar rakyt puas hti. jujur yeee bkn juburrr...

Anonymous said...

Kalau org Umno buat lapuran polis pasal Azlan Lazim fitnah Umno buat konspirasi Saiful,Azlan mungkin bolhe ikut jejak Bala.