Sunday, April 14, 2013

Pelihara Kambing Pun Gagal, Lagi Nak Bercakap Besar


Berikut adalah janji manis calon Putrajaya,

Klik sini

Kah....kah....kah....kah....kah.....kah....

Di Putrajaya belum tentu dia menang. Dan kalau menang pun belum tentu dia jadi kerajaan. Tapi dia punya janji macam dia boleh buat segalanya....

Di Kelantan dia sebuah kerajaan. Dia orang yang ada kuasa dalam kerajaan. Dia jaga kewangan negeri. Bukan setahun, bukan 2 tahun, tapi hampir 10 tahun dia sebagai orang kanan dalam pentadbiran negeri Kelantan.

Jika di Kelantan yang dia mempunyai kuasa begitu besar pun dia gagal menyelesaikan masalah air, masalah perumahan rakyat Kelantan dan seribu satu masalah lain, anda percaya dia boleh selesaikan masalah di tempat yang belum tentu dia berkuasa ?

Kah....kah....kah....kah....kah.,....kah.....kah....kah....

Di Kelantan sekarang, dia ni dah jadi bahan gelak ketawa orang. Janji itu janji ini , tapi hakikatnya projek pelihara kambing jamnapari pun dia gagal.

Kalau benda yang semudah pelihara kambing pun dia gagal, bagaimana kita boleh percaya dia nak urus dan jaga Putrajaya ?

23 comments:

Anonymous said...

PEMIMPIN FUCKATAN RANJANG NI CUMA MAMPU DAN BERKEBOLEHAN MENTADBIR DUBUR DAN NONOK HARAM JER!!

Anonymous said...

Hahahahahaaaaa....huhuhuhusamm.

Puak PR cuba bgtau apa dia sumbangan besar si calon PAS Putrajaya ni?

Anonymous said...

Apa masalah anda RBF! saya yakin saudara husam mampu menternak kambing jahanampari di sekitar pelusuk presint sehingga boulevard Putrajaya jika beliau menang
hidup Husam dengan jahanamparinya!!!

Ikhlas dari seluruh warga kompleks kejiranan

Anonymous said...

Dan kawe merasakan dia akan menggantikan pokok2 bunga dan pokok hiasan dengan pokok depu / gerharu. Kemudian dia akan mengumumkan ada telaga minyak di bawah putrajaya beberapa hari sebelum mengundi. Di putrajaya akan ada sebuah stadium bermasjid dan akan dibina sebuah landasan keretapi laju/bullet train dari KB ke Putrajaya. Perghh, kalau nak ikut si muka pecah tanah ini, banyak ooooo ide nya. dan bila dia jadi Menteri nanti, dia akan pegang portfolio Menteri Cadangan Dalam Negeri.

tokgaru said...

Dah tak minat nak komen panjang2 lagi dah. Makin mengarut, makin merapu. Malu dekat orang bukan melayu bukan islam. Mereka berpolitik cara gentlement... fikir nak jaga kepentingan mereka. Kita berpolitik, islam lah, melayu lah, hapah pun tarak ... last2 yang keluar gambar tak senonoh. Pastu tak ngaku pulak, kalau buat kata la buat, kalau tak buat kata la tak buat. Pi angkat sumpah dalam mesjid. Pi report polis bagi polis siasat. Bab orang nak percaya ke tidak, itu cerita lain. Cuma jangan duk tuduh ini Umno punya kerja, ini PKR punya kerja, ini DAP punya kerja .. takut last2 dapat tahu orang sendiri yang punya kerja saja, bukan mustahil dan tak pelik.

Ingat kata omputih " Politic is the art of possible " ... macam2 boleh terjadi kerana orang mengejar cita2 politik.

Yang ulamak Pas pi kata " orang kristian boleh guna kalimah Allah " ... itu kerana nak mengejar cita2 politik la tu. Confirmmmmm ..

Anonymous said...

Penduduk Putrajaya tentunya lebih bijak dari Husam. Barang tak laku di Kelantan; takkan tiba2 boleh jadi 'star' di Putrajaya...

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

bonggok punya umporno...

Anonymous said...

anon,12;53,

Begitu saja yg kau boleh komen,tak ada idea dah?alahaii .Jawablah komen penyokong umporno tu secara bernas,kalau tidak macam mana org atas pagar macam aku ni nak sokong PR.Setakat ni aku tengok artikel ni agak boleh diterima akal dan komen penyokongnya pun ok,so undi aku masih utk BN.

Anonymous said...

Sebab apa dia ternak kambing xjadi...sbb dia dah terikut perangai kambing tu lalu kambing itu rasa terlalu takut akan spesis yg menyerupainya hingga pada suatu hari kambing spt dlm gambar itupn memberanikn diri bertanya...hei kau ni kambingkah...yelah aku kan kambing sama mcam kau cuma spesis kita berlainan....balas orang itu...lihatlah janggutku ini lebih cantik dan kemas berbanding kau tambahnya dgn agak bongkak...kambing itu bertanya lagi...aku spesis jamnapari kau spesis apa...sambil tersenyum orang itu menjawab aku spesis jahanampari dan tempatku paling sesuai di putrajaya yang dikelilingi tasik2 yang banyak sumber air....ooohhhhh begitu balas kambing tersebut seraya menampakkan giginyana yg kotor kekuningan itu sambil berlalu pergi dari situ.........sekian cerita rakyat untuk kali ini....selepas membaca cerita ini bolehkah adik2 nyatakan apalah2 nilai2 murni yg terdapat dalam cerita rakyat itu?.....jumpa lagi

Anonymous said...

dalam pautan link tu sebut pasal rumah utk kakitangan awam etc.... bukan ke kakitangan awam kalau nak beli rumah di putrajaya dapat diskaun 25%? banyak tu! berbanding bukan kakitangan kerajaan kena beli harga penuh!

Anonymous said...

btw, bersepah iklan ubat xxx dekat website parti aslam semalaysia tu yer...

Anonymous said...

Dia berani buang air liur sbb majoriti putrajayas kelantanese....so lepas ni kenalah tapis2 sikit bawa orang johor ke melaka ke masuk putrajaya.....mereka dah susun strategi ni lama dah sejak mereka buat statement nak lelong putrajaya zaman Allahyarham fadzil noor dulu

Anonymous said...

Pemimpin2 Melayu khususnya yang berpartai PKR dan PAS, aku memang selalu berdepan dengan pengikut2 tegar kamu, bila aku kemukakan soalan dahulu zaman Tun M 'kalau ko orang tak setuju dengan Tun M pegang jawatan PM sebagai seorang peminpin Melayu Islam yang begitu baik, berkarisma, bijak, dsb.. sehingga boleh menjulang nama Negara dimata dunia sebagai sebuah Negara Islam yang berjaya memertabatkan agama, bangsa dan negara ditahap begitu tinggi...apa jawab mereka.... ramai lagi dikalangan pemimpin2 mereka yang sama bakat dengan Tun M....sebenarnya mereka ni bercakap pakai otak lutut ke ape agaknya???...
Cermin2lah dirilah kawan!!!
Takkan tak boleh ukur kredibiliti Nik Aziz perintah Kelantan dalam keadaan tak banyak berubah tu???
dan la ni, takkan tak boleh tenguk bagaimana Khalid Ibrahim memerintah Selangor???
FAILED!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Boo La Weei Huse dah habis tanah kat kelate demo nak pecah tanah kat Putra Jaya pulak...hee...hee

Anonymous said...

Orang Kelantan eloklah duduk je Kelantan, belek dan jaga Kelantan..

Tak naklah 'pawn-star' tak laku dari Kelantan di Putra Jaya..

tokgaru said...

Alhamdulillah. Hari ni kita bole nampak rata2 melayu dah sedar. Yang tak mahu sedar2 lagi hanya lah mereka yang pekat berserban dan berkopiah putih. Tak berapa kerat pun yang tinggal. Tua2 belaka macam pengganas sulu yang menceroboh Sabah baru2 ni jer.

Tak percaya cuba lah singgah ke pondok2 gantung bendera Pas ditempat anda. Yang bertugas dalam pondok tu tua2 belaka umur 50 keatas yang pakai kain pelikat, baju telok belanga (baju melayu), berserban dan berkopiah putih. Gantung bendera Pas pun sama, tak nampak anak2 muda.

Bila Pas kata mereka dapat sokongan daripada orang cina dan india. Saya nak tergelak, geliiiii sangat. Sekali lagi saya minta anda pi lah berkunjung ke pondok gantung bendera Pas. Kalau ada jumpa sorang cina atau india, tolong report balik dalam blog ini.

Anonymous said...

Dulu zaman Tun memang diberi peluang orng2 kelantan untuk menaik taraf ekonomi mereka... lihat je di ipta2.. polis.. jab kerajaan.. tapi kebanykan mereka tidak melihat... tapi hasilnya Tun di maki hina....

Anonymous said...

Dulu nk lelong putrajaya... Skang terhegeh hegeh nk ke putrajaya.... Tong kosong !! Puii

tokgaru said...

Satu waktu dulu Pas boleh tipu orang melayu bahawa mereka adalah pejuang islam bila melihat cara pemimpin dan ahli Pas berpakaian .. kain pelikat, baju melayu, jubah, serban dan kopiah putih.

Tapi hari ini bila Pas sanggup bersahabat dengan DAP kononnya untuk menegakkan pemerintahan islam di negara ini, sanggup menyokong puak kristian menggunakan kalimah Allah kononnya untuk mendekatkan penganut agama lain kepada Allah.

Walau pun masih berpakaian semacam dulu2 juga, tapi aura islam sudah tidak terpancar lagi pada wajah2 mereka. Kalau tak percaya tanya lah kepada kenalan anda yang tidak menjadi ahli Pas tetapi diam2 menyokong Pas.

Saya ada ramai kenalan yang bila bercakap masih membela Pas sedangkan saya tahu sangat mereka bukan ahli Pas, itu dulu, tapi hari ini bila ditanya " macam mana peluang Pas ". Jawabya sepontan " rosak habis bila Pas besahabat dengan DAP, lintang pukang bila Hadi Awang sokong kristian guna kalimah Allah ".

Maknanya 2 isu besar itu jelas telah memberikan kesan negatif kepada melayu atas pagar yang selama ini menyokong Pas. Itu juga menjelaskan kepada kita bahawa isu Fatwa Nik Aziz " Umno Kafir ", " Sokong Pas Masuk Syurga ", " Sokong DAP Dapat Pahala " dan " Orang Umno Sembahyang Tak Dapat Pahala " sedikit pun tidak memberikan input positif kepada Pas.

Saya meramalkan, andai kata Pas kalah teruk pada PRU13 ini puncanya adalah (1) Pas menerima DAP sebagai sahabat (2) Pas menyokong penganut kristian menggunakan kalimah Allah. Lain2 isu seperti YB Pas ditangkap khalwat dalam koch keretapi, isu video seks Mustafa Ahli, isu pajak tanah 99 tahun kepada wakil rakyat cina DAP Perak, isu air dan lain2 isu adalah merupakan tambah nilai negatif kepada penerimaan orang melayu terhadap perjuangan islam yang dibawa oleh Pas.

Hari ini orang melayu (Umno dan atas agar) sudah boleh menerima " jika Umno dikatakan Kafir maka Pas juga kafir sekafir nya Umno kerana bersahabat dengan DAP, malah mungkin Pas lebih kafir daripada Umno bila Pas menyokong kalimah Allah digunakan oleh penganut kristian sedangkan Umno mempertahankan kalimah Allah ".

Walau apa pun 5hb Mei 2013 adalah hari yang akan menentukan apakah Pas masih melekat dihati orang melayu seperti sebelum itu atau 5hb Mei 2013 adalah hari dimana orang melayu akan menzahirkan bahasa isyarat kepada Pas bahawa " Umno buat baik untuk islam lebih daripada yang Pas pernah buat untuk islam ".

Selamat mengundi.

Anonymous said...

habislah pokok2 bunga putrajaya togel dikejakan oleh kambing jamnapuri...

mohd nasir said...

Pnuh lah batu asas di putrajaya nanti...

ninja said...

Dia tak ada niat nak urus, dia cuma berniat nak merompak khazanah negara..