Saturday, April 27, 2013

Setiap Hari Pak-khatan Rakyat Hilang Enam Kerusi, BN Boleh Menang 2/3


Pada 10 April 2013 di Bandar Tun Razak KL, Khalid Ibrahim membuat kenyataan bahawa pak-khatan rakyat akan menang 215 kerusi parlimen dalam PRU kali daripada 222 kerusi yang dipertandingkan.
KUALA LUMPUR, April 10 – Tan Sri Khalid Ibrahim claimed tonight a survey conducted by “a few university groups” showed the federal opposition pact Pakatan Rakyat can win 215 federal seats in Election 2013.

The interim Selangor mentri besar, however, gave no details of the survey but said a study conducted in June, December and March this year indicated steady increase in support towards the opposition.

“I am happy because I received this email this morning from some university groups with no political interests which said their study shows PR can win 215 federal seats,” he told a crowd of 600 who braved the heavy rain and muddy ground to attend the party’s ceramah in Bandar Tun Razak here.

Malaysia Insider
Hari ini pula 27 April 2013 di Bandar Tun Razak juga, Khalid Ibrahim membuat kenyataan bahawa pak-khatan rakyat akan menang 115 kerusi pula.
KUALA LUMPUR - Pakatan Rakyat (PR) yakin akan memperolehi 115 kerusi parlimen dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) sekali gus membentuk kerajaan pusat, demikian menurut Pengarah Pilihan Raya PR Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Katanya, keyakinan itu dizahirkan berikutan hasrat rakyat yang inginkan perubahan.

"Kajian menunjukkan dalam keadaan sekarang penerimaan rakyat begitu hebat. Kita akan dapat (menang) sekurang-kurangnya 115 kerusi parlimen.

"Sebab itu ramai yang sudah takut, angka itu menunjukkan rakyat mahu ubah (kerajaan)," katanya ketika berucap di Bilik Gerakan JDM Sri Sabah, Bandar Tun Razak malam tadi.

Sinar Online

Daripada 215 jatuh menjunam ke 115. Sebanyak 100 kerusi mereka hilang dalam masa 17 hari. Purata setiap hari mereka hilang 6 kerusi. Memandangkan hari berkempen yang tinggal 7 hari lagi, nampaknya mereka akan hilang 42 kerusi lagi. Tinggal lagi 73 kerusi untuk mereka. Maknanya BN boleh menang 149 kerusi, dan dapat 2/3.

21 comments:

Anonymous said...

PR kena terima hakikat..sedangkan undi protes terhadap BN pun PR masih tak mampu bentuk kerajaan.inikan pulak tanpa undi protes terhadap BN.

amat ramai yang balik semula kepada BN termasuk kami sekeluarga. PR kena ambilkira itu semua.

apatah lagi khalid sendiri yang kata MANIFESTO BUKAN JANJI. tunggu saja hukuman dari kami.kali ini PR yang terima undi protes dari kami.

Dalcha said...

Kehkehkehkeh...

Anonymous said...

Anda betul sy setuju

Anonymous said...

Khalid khalid

Anonymous said...

selalu nya org yg sudah tiada harapan lagi selalu jawabnya semacam gitu.doktor pun selalu bagi tahu pesakit nya tak ada apa apa 2/3 hari baik lah pada hakikat dokotor saja tahu penyakit nya sudah parah semacam kahlid gagap kata pr akan menang besar pada hakikat nya kalah teruk dan bungkus.BN akan memanag besar dan mengurangkan mejority pembakang di dewan rakyat itu ada hakikat nya.

Anonymous said...

pakatan lupa agaknya. yg menangkan dia dulu org mcm aku lah. yg undi pas sbb pas xde pun bergabung dgn dap. skrg dia ingat aku nak undi dia lagi ke? sorry!

Anonymous said...

Insya-Allah Allah sedang membantu BN

Xcaliber said...

Org yg undi PAS pada 2008 dulu kembalilah ke pangkal jalan, jangan kena tarik hidung macam lembu dgn DAP

Anonymous said...

Sebenarnya pakar pakar tersebut ada menambah lagi dalam kajiannya yang akan saya dedahkn di sini iaitu dari 115 kerusi yg diyakini itu ....55 kerusi adalah kerusi rotan...45 kerusi adalah kerusi kayu manakala 14 lagi adalah kerusi plastik....hanya 1 kerusi sahaja adalah kerusi parlimen

Anonymous said...

di selangor insyaallah BN akan dapat balik, pakatan rakyat manifesto bukan janji, tapi di perak masih samar2, rakyat perak makin kuat menyokong pr, apatah lagi peti undi saluran 2 dan 3 yang mana generi muda telah ditanam doktrin menyokong pas dan pkr sejak dari kanak2 lagi..pening kepala dengan bebudak muda yang baru nak kenal dunia ni .diharapkan perak kekal dengan kerajaan barisan nasional dan batu kurau tetap jadi kubu kuat BN

Anonymous said...

pakatan ank haram ni ada k0te bengkok di sebalik spende..ada agenda nk buat huru hara..buat research nk beri pengik0t2 bodoh percaya...bila dah kalah nnti mudah la nk merasuk..katanya spr dan kerajaan bn menipu...nmpak x skrip dia org.

el halim said...

Betul lah tu..

Anonymous said...

SAYA PENGUNDI SALURAN 4 AKAN MENGUNDI BN IN SYA ALLAH..

Anonymous said...

Kalau pembangkang menang kerusi 115 dan berjaya membentuk kerajaan, kerajaan pada masa itu boleh menggunakan perkara 2 dalam perlembagaan iaitu lebih kurang berbunyi mana-mana wilayah yang mahu menyertai Malaysia, kerajaan pada masa itu boleh terima wilayah2 tersebut. Apa yang saya khuatiri, jika anwar jadi PM, dia akan terima Singapura kedalam malaysia seperti kata mentor PAP di Penang dulu, 'tidak mustahil singapura akan menyertai malaysia semula'. Untuk makluman, jika singapura masuk ke malaysia, ia tidak masuk negeri yg kecil sahaja, tetapi ia akan masuk bersama dengan 99 parlimen-nya sekali. Jika 99 + 115 bergabung, di mana lagi kita sebagai orang melayu, raja2 serta Islam sebagai ugama rasmi negara!.

Minta Allah jauhkan.

Pok Din

Jokiden NS said...

Jokiden masih dengan angka lama, PKR 5, PAS 9, DAP 36, BN 171.

bzz said...

Ini salah Microsoft. Excel la yg banyak bugs nih...

Anonymous said...

alhamdulillah ... amin

Anonymous said...

Ya la....Microsoft Excel ada bnyk kesalahan la. X boleh pecaya. Hahahaha.... itu yg sebenarnya Allah nk tunjukkn. Berkempen BERSIH bkn main...tanpa pedulikn org lain. X kesian peniaga2 kt kws terbabit. Dierg pn ade hak juga. Skrg ni tukang kempen BERSIH dpt CASH balik. Dlm pemilihan DAP ada bersih ka? Fikir2 balik. Dulu aku pn sama...ngundi PR masa PRU12. Tapi kali ni aku dh x sabar nk ngundi BN. Pegi jahanam PR.

Anonymous said...


minta umat islam bersatu menentang

kekufuran kebatilan dan kemungkaran

yg dibawa oleh pakatan rakyat dan mengundi pr hukumnya haram haram haram

Anonymous said...

Aku sudah kembali ke BN

Anonymous said...

Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN, LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?

Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.

Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT PAS GOMBAK