Wednesday, July 31, 2013

Bible dan Tujuh Ekor Anjing Dalam Rumah Wanita Yang Sambut Raya Bersama Anjing


Video klip di bawah ini memaparkan perempuan melayu tersebut mengambil wudhu untuk dirinya dan juga berwudhu untuk anjingnya pada pagi hari raya.

Perkara ini telah menimbulkan kemarahan orang-orang islam dan polis telah pun menangkap perempuan tersebut petang ini. 



Difahamkan beliau ditangkap di rumahnya di Hulu Selangor petang ini. Beliau tinggal bersama tujuh ekor anjing dalam rumahnya. Dikhabarkan juga di dalam rumahnya terdapat bible. 

Tidak kira siapa atau apa fahaman politik kita, selagi kita beragama islam kita tidak boleh atau tidak wajar menerima apa yang dilakukan oleh perempuan itu. 

Tetapi seperti biasalah, PKR sebuah parti yang dipenuhi oleh ahli-ahli sampah yang sudah tidak mengenal hukum hakam agama bermatian-matian mempertahankan perempuan itu. 

Lihat dibawah tweet oleh Lathefah Koya yang bertindak sebagai peguam kepada perempuan itu mempertikaikan tindakan yang diambil oleh polis. 


Dah terang lagi bersuluh apa yang dilakukan oleh PKR, tetapi masih ada lagi orang melayu yang tak sedar yang masih nak menyokong PKR. Hangpa takde agama ke ? 

Kalau aku jadi peguam pun aku malulah nak jadi peguam untuk pertahankan tindakan perempuan itu. Sekarang orang PKR bukan setakat sanggup jadi peguam, malah sanggup pula mempertikaikan tindakan yang diambil. 

Orang bukan islam sekarang senyum lebar bila lihat perempuan melayu wudhukan seekor anjing untuk sambut hari raya. Kemudian tindakannya itu dipertahankan oleh peguam islam pula. 

89 comments:

Anonymous said...

Caya lah.... Klip video terbaik musim raya nie... Semoga ko bertaubat sebelum ajal sampai.

Anonymous said...

Budak ni org DAP anak haram.....DAP kene tanggungjawab, haramjadah.....Pas anjing apa lagi buat demo lah.

Anonymous said...

ANJING ANJING ANJING
BERAK BERSEPAH MERATA MERATA
ANJING ANJING ANJING
TAK MACAM KUCING, PANDAI TIMBUS BERAK SENDIRI.
A BIG SHAME..

Anonymous said...

Manusia yang menganut fahaman Islam LIBERAL, manakala peguambelanya pula seorang manusia dari parti liberal... memang kena la tu...

Anonymous said...

Apa pun niatnya jawablah nanti di akhirat.......

Anonymous said...

Penjelasannya boleh saja ditemui dalam kitab yang masyhur, alHalal wal Haram fil Islam oleh Prof Dr Yusof alQardhawi yang telah lama diterjemah dan beredar dalam pasaran.

Kata alQardhawi, hukum membela anjing sebagai pet (hobi) adalah haram, yakni diharamkan oleh RasuluLlah saw. Dalilnya: Dari Sufyan bin Abu Zuhair, bahawa Nabi saw bersabda,” Barangsiapa mmelihara anjing bukan utk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya bekrurangan satu qirath.” [Bukhari-Muslim dan semua ahli hadith yg lain] Inilah juga pendapat majoriti madzhab, antaranya Syafi’iy, Hambali, Maliki dan Zahiri ( alMajmuu’, IX/234)

Antara alasan-alasan fuqaha’ seperti Ibn Hajar ialah:
1. Ia menakutkan jiran-jiran dan orang lalu lalang di luar rumah kita atau orang yg mengunjunginya
2. berkurangnya pahala kepada pemeliharanya
3. Keengganan Malaikat masuk rumah yang ada anjing
4. Ada anjing yang menjadi dari jelmaan anjing (anjing hitam pekat)
5. Tabi’at anjing yang suka menjilat dan kenajisan jilatan itu mungkin menyukarkan pemeliharanya. (al-Fath, X/395)

Ada pendapat yang mengatakan ia makruh sahaja kerana tiada larangan yang tegas dan lugas, demikian kata Ibn Abdil Barr (atTamhid, 14/221).

Kata al-Qardhawi, walaupun majoriti fuqaha’ mengatakan haram, hakikat sebenarnya Islam tidaklah melihat anjing dengan keras, kasar dan harus membunuhnya. Dalil: hadith Jabir ra, ” kalau bukan kerana anjing-anjing itu satu ummat di antara umat-umat yang lainnya, niscaya aku perintahkan membunuhnya. (HR atTermidzi dan Abu Daud, dinilai sahih oleh al-Albani dalam Ghayatul Maram)

Rumusan:
1. Berdasarkan dalil-dalil yang banyak, maka pemeliharaan anjing sebagai hobi adalah dilarang oleh RasuluLlah saw dengan berita-berita yang tidak menggembirakan kepada pemeliharanya.
2. Walaupun anjing ditegah menjadi hobi, Islam tidaklah bersikap keras kepada anjing jika ada keperluan seperti unit anjing di jabatan kepolisian, menjaga ternakan dan tanaman

Anonymous said...

Itu latefa koya..Islam ke kafir? memang mengong...

Anonymous said...

Nampaknya tindakan polis semuanya dipersalahkan oleh puak PR ni. Susahlah kalau mcm ni...

Anonymous said...

Daripada Aisyah r.a beliau berkata: “Telah berjanji Jibril dengan Rasulullah akan datang dalam suatu waktu, pada ketika janji itu telah tiba waktunya, Jibril tidak datang. Di tangan Nabi ada sebatang tongkat, maka baginda buang tongkat itu sambil berkata: “Tuhan dan RasulNya tidak akan menyalahi janji”. Kemudian Nabi melihat ke sebelahnya, maka baginda melihat ada anak anjing di bawah tempat tidurnya. Maka baginda bertanya: “Bila masuknya anjing ini?” Siti Aisyah menjawab: “Saya tidak tahu”. Lalu disuruh usir keluar anjing itu. Setelah anjing itu keluar datanglah Jibril dan Nabi terus bertanya: “Engkau berjanji denganku akan datang dan aku menunggu tetapi engkau tidak datang”. Jawab Jibril: “anjing yang berada di rumahmu yg menghalangi aku, kerana Kami (Malaikat) tidak masuk ke dalam rumah yang ada di dalamnya anjing dan gambar (patung)”.

- hadith sahih riwayat Muslim

mohd nasir said...

Apa kata puak2 pas dalam kes ini...mereka akan mndiam kan diri jika seseorang yg meghina islam dari kalangan pakatan rakyat...pas ckup hebat ada ulama tapi suka maki hamun...ada ustaz pulak sikit2 cakap boddowwwwww...

Anonymous said...

Lateefa sbg peguam berhak melakukan tugasnya supaya yg dituduh diberi keadilan...

Dlm yg dituduh kurang pemahaman agamanya...cari jln utk betulkan...komen2 yg diberi harus lah dlm bentuk tersebut...tak payah menghasut utk melihat org dihukum...

Anonymous said...

kononnya yang dituduh dinafikan keadilan, tetapi sebenarnya peguam yang datang ambil kes ni tak lebih hanya untuk kepentingan peribadi dan politik sahaja.

Anonymous said...

Pendapat aku...

1. Peguam pkr memang suka mempolitikkan apa saja isu.

2. Anjing adalah ciptaan Allah dan jika kita menghinanya bermakna kita menghina penciptaNya juga.

3. Wanita yg keliru ini mesti dibimbing dan diberi panduan. Jangan kita cepat menghukum hanya dengan sebuah video.

Anonymous said...

Ops....sorry typing error....Penciptanya...

maae said...

Kalau dah boleh bela anjing, halal, bela babi sekali. Dua-dua boleh datangkan hasil.

Jangan kita di perbodohkan : -

1. Anjing dalam keadaan kering memang boleh sentuh bulu nya. Tapi awas dengan air liur dan benda-benda yang kena dengan nya. Ia najis mughaladzah. Najis berat dan ada cara menyamak nya. Awas juga dalam keadaan bulu basah! Kita tidak boleh sentuh. Khinzir mutlak haram dalam semua keadaan. Itu sebab kita mesti mahir dan menghayati asas dalam Islam - Fardhu Ain.

2. Surah Al Kahfi memang ada menerangkan pasal anjing. Ini anjing penjaga. Anjing yang di latih untuk menjaga kawasan dan mengawal binatang buruan. Anjing ini tidak di belai macam manusia. Sesiapa yang mengatakan halal seperti yang di lakukan pelaku video, ia keterlaluan dan haram hukum nya! Tambahan di bela, di bekai dan duduk satu bumbung. Ini bukan tuntutan Allah dalam hallalan toyyibba. Rujuk ayat-ayat nya.

3. Kenapa kisah anjing ini, terdapat bloggers momokkan pula kepada Ulama-Ulama ? Apa kena mengena nya? Ada kah Ulama Islam yang hafiz AlQuran, Pakar dalam ilmu-ilmu nya umpama tafsir Al Quran, syariah, ussuludin, ilmu wahyu dan ilmu Al Quran dan berbilang lagi ilmu-ilmu Allah yang di datangkan dan wajib di pelajari, begitu hina dan rendah dan mertabat nya seperti anjing dan babi? Atau manusia keterlaluan ini setaraf anjing dan babi? Tidak kah mereka sedar ilmu dunia yang di pelajari nya datang dari Allah SWT? Kenapa sombong, angkuh dan riak sangat? Tidak kah secara tidak sedar bloggers ini menghina Nabi Allah SWT?

Nauzubillahminzalik. Sesungguh nya manusia-manusia munafik yang bersangkaan buruk sedemikian ialah bertaraf himar dan paling buruk suara nya. Ini lah manusia setaraf keldai yang bapa dan ibu nya dari dua genetik binatang belaan berbeza yang dijadikan Allah SWT hanya sebagai kenderaan tunggangan dan kuli membawa beban yang berat-berat demi kemudahan manusia. Tiada lain kegunaan yang di cipta untuk nya malah daging nya pun makruh di makan! Ini perangai pelaku penghina Islam!

Jangan lah berlagak , menghalalkan benda yang sudah di haramkan. AlQuran itu Sumber Utama Ilmu dan ia Rukun Iman. Hadis-Hadis Sahih ia lah WAHYU Allah kepada Nabi Besar kita di beri ajar dan perlu di dakwahkan amalan fardhu ain atau fardu kifayah nya dalam bentuk Halal, Makruh, Harus, Haram dan Mubah. Ia ritual di namakan Rukun Islam. Ini mesti berada dalam setiap insan Islam.

Oleh itu, sempurna nya Islam kita apabila besyahadah menyebut AllahSWT dan Nabi Muhammad SAW dan dari sebutan penyaksian yang di lafazkan. Rujuk Ayat Fussilat.

Kita semua dalam proses memerhati dan belajar. Ini lah kehidupan Islam. Itu kerana Islam sentiasa mendahului zaman. Universal. Keranan Hidayah hanya dari Allah SWT jua. Amin.

Anonymous said...

Maae,
Islam tak pernah menjatuhkan hukum haram apabila menyentuh anjing dan babi. Hukumnya najis mughalazah yang boleh disucikan dengan air tanah dan 7 kali air biasa.

Anonymous said...

anjing tu lebih mulia dari perempuan tu sebab dia makhluk ciptaan Allah tapi patuh pada Allah berbanding perempuan tu yang hina agama Allah

Anonymous said...

nanti jawapan puak pas...

kita kena sabar dan maafkan...

tapi cuba kalau kutuk nik ajiz atau hadi bawang,marah bukan main sekor sekor...

kutuk Islam dan berkaitan = kita kena sabar dan maafkan

kutuk orang pas mcm hadi awang = mengamuk marah

Anonymous said...

Barangsiapa mmelihara anjing bukan utk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya bekrurangan satu qirath.” (Bukhari-Muslim)

Masih tak paham lagi maksud hadis tu ke?? Pompuan tomboi yang pelihara anjing tu jadi kategori mane? Jaga ladang? Jaga ternakan? Jaga rumah?

Kalau dah bawak sampai ke tidur sekali tu, dibiarkan anjing menjilat muka dan kaki tangannya, bangun tidur pompuan ada ke dia nak samak satu badan untuk dirikan solat. Aku susah nak pikir positif jika dah pompuan tu sendiri sampai ke tahap begini sekali.

Anonymous said...

Dalam Al-quran, Anjing bagi kegunaan Menjaga Harta :

Dan engkau sangka mereka sedar, padahal mereka tidur; dan Kami balik-balikkan mereka dalam tidurnya ke sebelah kanan dan ke sebelah kiri; sedang anjing mereka menghulurkan dua kaki depannya dekat pintu gua; jika engkau melihat mereka, tentulah engkau akan berpaling melarikan diri dari mereka, dan tentulah engkau akan merasa sepenuh-penuh gerun takut kepada mereka.
(Al-Kahfi 18:18)

Untuk Memburu : Mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad): "Apakah (makanan) yang dihalalkan bagi mereka?" Bagi menjawabnya katakanlah: "Dihalalkan bagi kamu (memakan) yang lazat-lazat serta baik, dan (buruan yang ditangkap oleh) binatang-binatang pemburu yang telah kamu ajar (untuk berburu) mengikut cara pelatih-pelatih binatang pemburu. Kamu mengajar serta melatihnya (adab peraturan berburu) sebagaimana yang telah diajarkan Allah kepada kamu. Oleh itu makanlah dari apa yang mereka tangkap untuk kamu dan sebutlah nama Allah atasnya (ketika kamu melepaskannya berburu); dan bertaqwalah kepada Allah (dengan memelihara diri dari memakan yang diharamkan Allah); Sesungguhnya Allah Maha Cepat hitungan hisabNya"
(Al-Maaidah 5:4)

Kalau dah boleh untuk berburu tak perlu samak le, cuma cuci je, kat arab mana nak cari 7 jenis tanah/air, pasir banyak le

Anonymous said...

Sesuatu yg perlu difikirkan......jika org islam boleh memakan hasil buruan anjing (dah tentu anjing tu gigit binatang buruan), mengapa pula kita nak marah jika ada org membela anjing terbiar......fikirkan.

Anonymous said...

jangan tafsir sesuatu hukum berdasarkan logik akal...jangan jadi islam liberal...hukum kata x boleh kta terima jerlah..setinggi mana ilmu kita ni kalau nak dibandingkan dengan ulama2 besar macam yusuf al qardawi tu.

Anonymous said...

Masalahnya, orang marah di sini bukan kerana bela anjing tetapi kerana menghina perayaan orang Islam..lantak korang la nak bela apa pun..anjing ke, babi ke, biawak ke...ada orang kesah??? Tetapi bila mengambil wudhuk untuk anjing,apehal?? Anjing pun nak sembahyang??? sudahlah jantina keliru.. tak ke haram menjadah tujuh keturunan???? Itu baru aku maki sikit..kang aku panggil ayah aku maki kang..tengah hot ni..hot!!

Anonymous said...

Ruling on keeping a dog, touching it and kissing it :-

http://islamqa.com/en/69840

Anonymous said...

membela anjing terbiar sampai dibawak masuk kerumah dan ke tempat tidur?? Begitu liberalnya islam kamu ye anon..

Anonymous said...

Sesuatu yg perlu difikirkan......jika org islam boleh memakan hasil buruan anjing (dah tentu anjing tu gigit binatang buruan), mengapa pula kita nak marah jika ada org membela anjing terbiar......fikirkan.

NI DOK PIKIAQ NI......

Marah pasal cara dia bela anjing tu tak betoi.
Betina tak tahu cara islam kot....
atau memang tak kisah cara islam

Kan islam ni ugama mudah
yang pi dok buat video tu buat apa...

Kalau nak buat apa pun jangan pi tunjuk kat orang...

Hang nak konkek ngan anjing pun mampuih pi lah takda sapa yang tau hanya Allah saja. Kan hang kaki berani tak ikut cara islam..balasan belakang kira.

Ni hang pi videokan apa hang ingat hang dah enginiar dah pandai sangat. Ingat melayu islam lain ni semua bawah dari hang. Sorilah .

marah memang marah tapi ada lagi rasa kesian sikit. Tolong lah taubat , hang ni mungkin dah hanyut dalam hidayah Allah. dah tahde rasa takut. BAHAYA tu sis ""

Kalau nak ikut islam jangan terlampau dan angkuh nak menunjuk nunjuk . You can do what ever u like at your own privacy. Dont show off. Other muslims are doing behind walls and no problem with the ummah. U are only answerable to ALLAH.
In your case u show to us so its the responsibility of the ummah to react.

Mind U there are lots of us still obedient to ALLA>

Peace be upon u

Anonymous said...

melayu ke latifah koyak tu??

Anonymous said...

Untuk pengajaran kita bersama"""""

Islam is not orthodox.
Its open minded scholars accomodate the needs of today lifes.

Kalau buat video macam kat bawah ni kan baguih.
Ni buat video macam nak pi neraka jaaaa....
Baik teruih buat video porn ...alang alng menyeluk pekasam kan....
ada berani ka

https://www.youtube.com/watch?v=kpkJ8dzJiYI

salam

kak bedah said...

mmg agak sial la betina nie... 3 tahun lepas x berani plak nak upload video nie... skang siap bangga lagi lepas upload video nie...

Anonymous said...

Kalaulah betul perempuan ini seorang Melayu beragama Islam pasti dia tidak akan tergamak untuk bikin video semacam ini. Mungkin betul dia Melayu tapi agamanya tidak semestinya Islam. Perempuan ini tidak sepatutnya hanya sekadar dinasihat, dididik atau diberi panduan kerana sudah cukup dewasa dan cukup bijak untuk menilai mana satu silap dan betul menurut pandangan Islam ( umur sudah 38 tahun kerja jadi engineer). Dia sepatutnya di BRAINWASH.

mudan said...

yer sungguh NEELOFA lagi mulia dari pompuan nih.. sungguh aku setuju dengan komentar kamu semua, sesuci wanita besar tak bertudung itu di mata kamu semua..

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=K44_GTueMm4

INGAT TAK amina wadud
no sewaktu dengan chetz

Anonymous said...

ini bidio pasal anjing

SI chetz patut blaja bikin bidio macam ni.

https://www.youtube.com/watch?v=kpkJ8dzJiYI

samagreen said...

"Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul".

Teman cuba ngengok isu ini dari sudut yg positif!!

Dlm negara kita Malaysia yg dicintai, penganut Islam-Melayu (sebagai 'tuan rumah') harus bersikap terbuka meraikan Aidilfitri bersama tetamu yg berbilang bangsa dan agama.

Walaupun yg datang tu 'anjing-anjing' dari berbagai 'spesies, warna dan asal-usul' > kita tetap menghargai tetamu.

Harap2 'anjing-anjing' tu nanti jangan le pulak nak gigit balik org yg telah meraikan dan mengangkat dema sebagai tetamu.

Anonymous said...

Tuan outsyedthebox kata OK dlm kes ni. Orang Melayu semua salah faham. ULAMAK Malaysia semuanya tak ikut Quran. Buat tafsiran ikut hadis2 yang tak sepatutnya diikuti. Itulah lebih kurang kata Tuan Syed kita dlm blog dia.

Tuan Syed kita sudah going overboard dlm fahaman Ugamanya dengan memperkecilkan pengetahuan Ulamak2 Malaysia.

Cadang JAKIM pantau semua aktiviti Tuan Syed termasuk penulisan dlm blog beliau.

usin said...

ada 2 ekor betina sial dalam kes ni. sekor yg buat dan upload video hina agama islam. yg sekor lagi, berganda-ganda sialnya. siap bela lagi si sial yg pertama. yg pelik tu, betina sial no dua tu bertudung pulak tu. macam islamik sgt, tp caranya, lagi dajal dari yahudi.... macam2 sungguh dunia akhir zaman ni.

Anonymous said...

Saya tak mahu nak komen banyak2. Cuma saya nak tambah ayat berikut :

1. Giatkan lagi permusuhan Sunni Syiah.
2. Besarkan lagi perbedaan fahaman Sunni Syiah.
3. Giatkan lagi permusuhan Umno Pas.
4. Giatkan lagi perbedaan ideologi Umno Pas.

Insyallah. Sama2 lah kita berdoa kehadarat Illahi agar agama Islam satu hari nanti akan setaraf dengan agama Kristian, agama Buddha dan agama Hindu di bumi bernama Malaysia ini.

Mat Kedah

Anonymous said...

Amat setuju dgn anon1:41.

Bijak pandai dlm Islam tolong semak posting blog "Outsyed the box".Banyak posting beliau memperlekehkan peranan ulama.Jarang sekali posting beliau berlandaskan hadis.Katanya jika tiada dlm Quran semua tak boleh diterima.Seolah2 menidakkan hadis.

Harap pihak yg pakar dlm Islam semak dgn teliti semua posting blogger Outsyed the box.

Anonymous said...

SETUJUUUU

Jom check OTSYEDTHEBOX

Anonymous said...

Paling mendidih darah aku bila orang kondem Syiah. Suruh mereka kata Syiah Kafir tak ada yang berani pulak.

Gua cabar lu mat2 ustad Sunni kalau lu betul anak jantan lu kata lah " SYIAH ITU KAFIR "

Mat Kedah

Anonymous said...

nak tanya adakah binatang buruan oleh anjing kena samak untuk membersihkan najis sebelum dimasak...adakah boleh dimakan sekiranya sy melepaskan anjing dengan nama Allah dan binatang buruan tersebut mati ketika berlawan dengan anjing tersebut..

Cuk Cit said...

Syi'ah@ Shi'ah yang mencerca,kafirkan sahabat, menyatakan Qur'an tidak lengkap, menyatakan Jibril a.s. tersilap hantar wahyu kpd Rasulullah (konon spttnya hantar kpd Saidina Ali), yg menyatakan solat cukup 3 waktu, adalah kafir. Lu Mat Kedah, gua dh cakap tu. Apa balasan lu nk bg kt gua.

Anonymous said...

anons 1;41 Tuan Syed telah mengemukakan pendapatnya melalui Nas Quran lengkap dengan Surah dan no ayat, kalau Tuan fikir tak betul tolong sanggah dengan dalil yang kukuh..

Anonymous said...

NOk NOK
Syiah Kapir ...hah ..mat kedah pe citer???

Anonymous said...

Ala....sebenarnya korang ni marah sbb dia guna background lagu raya je kan kan....cuba kalau dia guna lagu lain, tentu tak jadi hal.

Sekarang ni korang nak selamatkan dia atau nak jauhkan dia terus dari ugama suci Islam? Kalau tengok dari hampir semua komen....macam budak tu buat jenayah besar.

Haha...macam2 hadis keluar. Kalau ye pun janganlah menghina...pahala dia kurang satu qirat antara dia dgn Allah. Korang takde hadis ke berapa pahala dia dapat dgn membela anjing jalanan? Anjing tu dibasuh kaki bukan ambil wuduk.

Di Perak ada pasangan suami isteri Islam yg membela 700 ekor anjing....siap cium lagi. Kisah dia difilemkan oleh Aljazeera dan satu2nya wakil Asean yg tersenarai dlm Filem Pendek Antarabangsa Cluj di Romania. Eh....kenapa korang tak marah pulak?.....filem tu, bukan video.

Dahlah....tu....biar polis siasat kes besar yang lain. Benda ni tak jadi hal pun. Tak caya korang tengok, takde kes. Habis pahala puasa korang je marah dia.

Anonymous said...

anon 9.09 pm , kau ni bodoh ! orang marah bukan sebab lagu raya , org marah sebab bangsa dia dan perbuatan dalam video tu.

hoi bodoh ! tahukah engkau , dalam islam , anjing dan babi itu najis mughalazah ? kalau kau islam , kau mesti tahu apa maksud najis mughalazah itu . kau ni bodoh tak bertempat . dah bodoh , jangan cuba nk spin cerita dari tajuk asal cerita di sini . ok bodoh ?

Anonymous said...

Ala kesian......najis mughalazah dan haram pun tak boleh bezakan.....masih nak nak panggil org lain bodoh? Hahaha........anon 9.22 Islam ke? Hahaha.....

Anonymous said...

PAS diam tak terkutik dan tak berminat kes2 mcm ni....kerana TIADA SEBARANG KEUNTUNGAN pada parti.

Anonymous said...

Yng no dua tu Lawyer tapi bahasa mcam x baper bijak je..

Anonymous said...

Najis mughalazah lebih berat dari najis manusia sendiri
. Cuba bayangkan kau org belai2 najis korang sendiri buat mainan harian..sanggup?

Anonymous said...

Barangsiapa mmelihara anjing bukan utk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya bekurangan satu QIRATH.” (Bukhari-Muslim)

Tolong fahami apakah yang dimaksudkan QIRATH tu.... tak haram, tapi pahala berkurangan. Masih tak paham ke?? Nak jadi liberal sangat?

Anonymous said...

meh aku highlightkan pulak buat mereka yang kata ni tak haram... baca hadis ni betul2 bagi masuk kepala hotak korang yang terlebih liberal tu....!!!

Barangsiapa melihara anjing bukan utk menjaga ladang atau ternak, maka setiap hari pahalanya bekurangan satu QIRATH.” (Bukhari-Muslim)

Tolong fahami apakah yang dimaksudkan QIRATH tu.... tak haram, tapi pahala berkurangan. Masih tak paham ke?? Nak jadi liberal sangat?

DON MELAYU said...

Org yang jadi peguam kpd betina sundal ni pun turut sama celaka mcam dia..org dah hina agama sndri msih lagi nak pertahankan...kau nak tahu sebab apa?? Politik ma..itu cina sdh mnggelupur itu sebab la melayu bodoh PKR nak jadi hero..mana PAS dalam hal ni?? Kenapa diam, xbrani nak msuk cmpur ke? Takut kena marah ngan abang nuar gay??

Anonymous said...

Asal ada kes-kes menghina Agama Islam mesti peguam-peguam penyokong Pakatan Rakyat yang akan membela mereka-mereka yang terlibat. Sudah terang lagi bersuluh.

Anonymous said...

Ini lawyer loya buruk bole la. Dulu terpekik terololong marahkan org JPN skrg ni marah polis pulak amik tindakan. Betul la tipah ni dah sasau melasau .. lawyer mcm ni pun ade, buat malu je..

Anonymous said...

Pakai tudung..berkopiah dan bejanggit kadang2 semuanya adalah topeng semata2. Dlm Al Quran suraj Al Baqarah pun ada sebut munafik yg bermuka2.

hangkedee said...

Paspkr Barua toyok Dapig

Anonymous said...

Tang yg sakit hati tu bila dia beriya2 promote hari raya dgn anjing nih...mcm org melayu dah jadi terlebih liberal pulak. Dok umah diam2 main dgn anjing2 ko udah lerr...tak payah nak tunjuk2. Dah tau masyarakat melayu Islam mmg susah nak terima mende2 mengarut mcm nie lagi mau tunjuk. Dah banyak dah jupe org2 terlebih liberal nie...bila kita kata tutup aurat dia akan ckp alaaa...yg bertudung pon ada yg berperangai lagi sial....bila kita kata disko tu haram...dia akan ckp apa salahnya berhibur sikit...bukan minum arak pon...bila kita marah pasal bakut teh utk berbuka ramadan...diorang akan ckp alaaa...bakuteh halal laa...apa salahnya...puak2 liberal nie dah jadi mcm babi berlidah biawak...bagi la apa pon ayat2 Al Quran & Hadis...pada depa itu dah ketinggalan zaman...cuma utk pak2 lebai...mcm sial la puak2 liberal nie...

Anonymous said...

Dah halal dah darah si sial ni....

Rakyat News said...

Assalamualaikum,

Kami memohon jasa baik agar dapat linkkan Rakyat News di blog anda.

Sekian, Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami. Maaf Zahir dan Batin.


Rakyat News

http://www.rakyatnews.my/

Anonymous said...

Benih dari india memang mchm sial je...sikitol la..tipah koyak la....

Anonymous said...

Ya ...shiah kafir...aku yg kata...puas hati ?

usin said...

wahai mat kedah, kata syiah antaranya;
1. malaikat jibrail tersilap membawa utusan Allah ayat al-quran kpd muhammad. sepatutnya kpd ali.
2. menyamatarafkan imam2 12 mereka setaraf nabi.
3. menghina dan mencaci para sahabat nabi termasuk juga aisyah.
4. menyebut bahawa al-Quran yg dipegang oleh ahli sunnah sekarang telah dipinda, ditambah dan dibuang mengikut nafsu pemimpin2 agama sunnah. Allah telah berjanji bahawa sehingga khiamat Allah akan memelihara al-Quran.
5. syiah di syria dgn bantuan hisbollah sedang menyembelih pengikut2 sunnah seumpama sembelih binatang dan menghalalkan darah sunni utk dibunuh.

aku rasa 5 fakta ini cukup untuk bukti bahawa syiah itu jahat, sesat dan kafir. juga terdapat terlalu banyak sangat bukti kesesatan syiah jika kamu rajin. carilah dgn berlapang dada, bukan dgn nafsu amarah kamu. tak kiralah jika kamu sudah 'upgrade' fahaman agama kamu dgn 'transform' ke syiah, syiah itu sesat dan kafir.

Anonymous said...

Anjing bkn najis mughallazah...tapi hanya air liur, bulu yg basah dan najisnya sahaja yg najis berat dan jika terkena bahagian rumah dan anggota badan wajib disamak. Sebab tu tidak digalakkan membela anjing dalam rumah. Tapi babi adalah najis mutlak utk kesemuanya. Ko ni kena ubah mindset sket...

Anonymous said...

Dah aku jangka dari awal .... pasti nya 'loya ' dari grup Brother Anwar Bin Ibrahim akan mempertahankan kes-kes sedemikian . Apa yang heran nya ialah mengapa Tipah P.K.R. ? yang lain kan ramai . Tapi pikir pikir balik x la ganjil sangat walaupun bertudung sebab pemikiran koyak rabak !

Anonymous said...

Tuhan Kena Tipu ?????

Bila orang lain buat benda2 yang nampak macam menghina islam, tak perlu lah kita orang melayu nak melenting seolah2 islam ini hak exclusive kelompok melayu saja. Pada hal islam ni hak semua manusia yang menjadi pengikutnya.

Kalau kita nak islam ni betul2 dihormati dan disegani YANG MAHA MAHA PENTING ADALAH KITA BUKTIKAN KITA CAKAP SERUPA BIKIN.

Saya lontarkan berapa persoalan untuk difikirkan oleh mereka2 yang bergelar ulamak. Orang biasa macam kita tak boleh nak ubah apa2, hanya ulamak yang boleh MEMBUAT TRANSFORMASI TERHADAP IMEJ ISLAM.

1. Lucu lagi melucukan .. berkongsi satu bulan, satu matahari dan satu tuhan lagi .. tapi sambut puasa tak sama, sambut raya pun tak sama.

2. Lakun lagi melakunkan .. Syiah Sunni sampai kiamat tak akan berbaik, tapi boleh pulak bersama di Masjidil Haram bersolat tarawikh bersama, dan boleh pulak mengelilingi Kaabah bersama.

Minta maaf adik kakak. Kita rasa tak ada umat mana2 agama pun yang paling hebat lakunan nya kalau bukan umat islam.

Tuhan Pun Kena Tipu ...

Kalau anda nak tengok waktu mana umat islam terang2 menipu tuhan mereka kononnya mereka adalah umat yang bersatu, maka anda sertai lah majlis sembahyang berjemaah mereka tak kira lah dimana2 pun. Anda akan kagum dengan kesepakatan dan ketaatan mereka kepada pemimpin (imam).

Semasa sembahyang jemaah. Imam suruh diam dan jangan bercakap2 .. semua orang yang ada akan diam tak kira dia Sunni atau Syiah. Iman tunduk ... semua orang yang ada akan tunduk macam mana iman tunduk tak kira dia Sunni atau Syiah. Iman duduk ... semua yang ada akan duduk macam mana iman duduk tak kira dia Sunni atau Syiah. Imam berdiri ... semua orang yang ada akan berdiri tak kira dia Sunni atau Syiah. Bila imam angkat tangan menadah berdoa kepada tuhan semua yang ada akan angkat tangan menadah sebagai tanda bersedia menanti apa saja yang akan tuhan campakkan dari langit. Sesudah selesai majlis solat berjemaah, mereka bersalaman antara satu sama lain sebagai tanda persaudaraan. CANTIK NYA ISLAM. Kalau tuhan itu makhluk macam kita yang punyai perasaan suka dan duka, tentu dalam situasi begini TUHAN AKAN TERASA BETAPA BAHAGIANYA.

Tetapi setelah mereka meninggalkan Majlis Sembahyang Berjemaah yang sama2 mereka Sunni Syiah jayakan tadi, mereka kembali kepada keadaan mereka yang sebenar yang sejak berzaman dan berkurun bermusuhan antara satu sama lain.

Itu lah saya yang saya katakan TUHAN ISLAM PADA SETIAP MASA KENA TIPU DENGAN PENGANUT ISLAM SENDIRI. Orang Syiah menipu Tuhan (Allah), orang Sunni juga menipu Tuhan (Allah) yang sama.

Wahai para Ulamak Dimana anda sedang bersembunyi ? Tidak kah ulamak sedarkah bahawa mereka juga sedang memimpin para pengikut mereka untuk MENIPU TUHAN mereka ?

Wahai para Ulamak, bertanya lah kepada Tuhan kamu siapa yang paling perfect diantara ajaran Sunni dengan Syiah. Jika anda para Ulamak merasakan adalah mustahil untuk bertanya kepada Tuhan dan mustahil Tuhan akan jawab walau pun jika ditanya MAKA ANDA SEBAGAI ULAMAK TOLONG SELAMATKAN ISLAM, CARI CARI LAH TITIK PERTEMUAN SUNNI SYIAH.

Wahai Para Ulamak Syiah, Wahai Para Ulamak Sunni ... Tolong Hentikan Perbuatan Anda Menipu Tuhan. Telah sekian lama kalian memimpin pengikut kalian menipu Tuhan kalian. Kami2 yang celik, yang sayangkan islam, yang mahukan umat islam bersatu, yang mahukan umat islam maju semaju penganut agama lain SUDAH MENCURIGAI NIAT SEBENAR ULAMAK SUNNI SYIAH YANG SERING MEMBURUK2KAN ANTARA SATU SAMA LAIN ... ANDA MAIN POLITIK RUPANYA.

Nicky Aizat

Budak Baghuh said...

Salam, blog tuan amat menarik untuk perkongsian..mohon link http://orangkampungcyber.blogspot.com dlm bloglist tuan..terima kasih

Anonymous said...

hahaha laawak sungguh..kecoh..

Kaki Belasah said...

Tuan/Puan semua.

Harap dapat membantu menjejaki penculik kanak-kanak perempuan ini. 48 jam pertama adalah masa yang paling kritikal.

http://kakibelasah.blogspot.com/2013/08/kanak-kanak-diculik-lagi.html

Anonymous said...

dah namanya koya..mmg koya..tak yah pakai tudung la koya..aku tgk dia pun dah serupa anjing2 tuh..tak caya korang cuba bezakan..samer jerr..kan..

Anonymous said...

sdr Nicky Aizat
Yg selalu berbalah bukanlah ulama Sunni - Syiah tetapi ulama Wahabi yg mengaku salafi . Sunni adalah salafi tetapi wahabi bukan. Ulama Wahabi suka berdebat dgn Syiah.Tabiat kedua-duanya sama. Sasaran kedua-dua puak ini adalah sunni.

Anonymous said...

Anjing adalah binatang yang cerdik kerana ia boleh menolong menjaga harta dan menolong mencegah jenayah. Anjing tak harus dihina tapi harus disayangi. Jika anjing tak baik tuhan tak akan menciptanya.

Anonymous said...

Harus disayangi hingga dibawa ke tempat tidur.... jangan lupa, jaga la sekali ngan BABI, jika BABI tak baik tuhan tak akan menciptanya

Anonymous said...

Betul babi ada kebaikan kerana daging babi menjadi orang kahfil lebih pandai dan rajin. Tuhan sangat sayang orang kahfir jadi orang kahfir saja dapat makan. Nyamuk langsung tiada kebaikan dimana ia mengganggu kehidupan kita juga bawa penyakit malalia tetapi kenapa tuhan mencipta? Mungkin tuhan silap/sengaja cipta nyamuk jadi kita tak perlu terlampau percaya dia. Hehehe..

Anonymous said...

Anon August 5, 2013 at 4:01 PM

Saya tak minat nak mendalami Sunni Syiah, juga tak minat nak ambil tahu Wahabi Wahabu. Semua tu buat saya jadi kelabu.

Cuba saudara fikir. Apa cerita ni. Asyik kata puak dia saja yang betul, puak lain tak betul. Saya hanya percaya kalau dalam quran ada sebut Sunni saja ajaran Allah swt, ATAU Syiah sahaja yang diterima Allahswt. Tapi dalam quran tak ada sebut pun Sunni Syiah atau Wahabi Wahabu. Sunni Syiah atau Wahabi Wahabu ni 100% idea ulamak saja, bukan perintah Allah swt mahu pun ajaran Nabi Muhamad saw.

Islam rosak, islam lemah, islam berpecah, islam mundur, islam ketinggalan kerana benda2 karut macam ni lah. Saya tetap mengatakan Syiah Sunni, Wahabi Wahabu ... adalah benda KARUT lagi MERAPU kerana ia adalah ciptaan manusia dan bukan dari Allah swt.

Nicky Aizat

Anonymous said...

Anonymous said...
Betul babi ada kebaikan kerana daging babi menjadi orang kahfil lebih pandai dan rajin. Tuhan sangat sayang orang kahfir jadi orang kahfir saja dapat makan. Nyamuk langsung tiada kebaikan dimana ia mengganggu kehidupan kita juga bawa penyakit malalia tetapi kenapa tuhan mencipta? Mungkin tuhan silap/sengaja cipta nyamuk jadi kita tak perlu terlampau percaya dia. Hehehe..

August 6, 2013 at 7:38 AM

---------------------------------

Ayat-ayat dari cinabeng RBA, makan daging BABI menjadi orang kahfil lebih pandai dan rajin??

Untuk pengetahuan cinabeng ni, Yahudi tak makan BABI, tapi mereka pandai juga dan menguasai dunia melalui proksi. Nak cakap camner dengan kajian bahalul ko tu wahai cinabeng...

Anonymous said...

Orang Yahudi tak makan babi tapi mereka tak sangat percayaan kuasa tuhan. Jadi mereka bertumpu masa pengajian, rajin kerja, rajin mencipta, ranjin...Mereka tahu cuma manusia saja yg dapat selesai masalah manusia kerana tuhan tak pernah datang tolong manusia

Anonymous said...

Saya harap tak ada lagi mana2 Blogger Melayu nak mainkan isu Syiah Sunni. Cerita ni tak ada faedah kepada Agama Islam dan tak ada faedah juga kepada Perpaduan Melayu.

Syiah Sunni ini sebenarnya racun berbisa yang akan digunakan untuk menghancurkan kuasa politik melayu di negara ini.

Saya terima ajaran Syiah, saya terima ajaran Sunni kerana kedua2nya adalah ajaran islam, kerana kedua selari dengan perintah Allah swt. Maka orang melayu Syiah itu islam, orang melayu Sunni juga islam demi menyelamatkan kuasa politik melayu di negara ini. Kita jangan berpecah lagi, cukup lah dengan pecah 3 - Umno, Pas dan PKR. Kalau kita pecah kepada Syiah dan Sunni lagi ... masa untuk kita binasa semakin hampir.

Nicky Aizat

Anonymous said...

Anonymous said...
Orang Yahudi tak makan babi tapi mereka tak sangat percayaan kuasa tuhan. Jadi mereka bertumpu masa pengajian, rajin kerja, rajin mencipta, ranjin...Mereka tahu cuma manusia saja yg dapat selesai masalah manusia kerana tuhan tak pernah datang tolong manusia

August 6, 2013 at 2:48 PM

---------------------------------

Ye ke yahudi tak percayakan tuhan, jika tak percaya kenapa mereka tak makan BABI?? Yahudi tak makan BABI kerana atas perintah tuhan mereka juga. Dalam kitab mereka (taurat), termaktub larangan memakan daging BABI. Habis tu kitab mereka datang dari mane? Dari seseorang bernama Yahuda ke?

Kesian cinabeng RBA ni, terlebih makan BABI sampai terlampau 'pandai'.

Anonymous said...

Betina yg membela anjing macam nilah yg Nurulizah nak tolong boleh murtad. Lagipun ada Bible dirumahnya. Kalau DSAI jadi PM akan berpuluh2 atau beratus2 betina macam ini terdapat di Malaysia. Tak heran. Liberal, plural. LGBT semua boleh.

Anonymous said...

Yahudi bukan tak percaya kuasa Tuhan. Mereka sengaja nak lawan kuasa Tuhan. Mereka percaya mereka anak2 Tuhan (the children of Israel). Mereka nak lawan kuasa Tuhan kerana mereka ingat Tuhan tidak akan murka kpd mereka sebagai anak2 Tuhan. Tuhan itu bukan sama dgn bapa kita sendiri. Tuhan maha kuasa. Kalau dilarang perintah akan masuk neraka.

SentiasaPanas said...

Budak jahil dan sesat yang tak sedar dirinya sesat..

Anonymous said...

Amaran Allah di dalam AlQuran dalam perkara ini amat jelas dimana orang2 kafir tidak akan berhenti memusuhi orang Islam sehingga orang Islam berjaya dikafirkan..nauzubillahiminzalik.

Anonymous said...

Adakah anda bersetuju dengan saya BAHAWA AGAMA ISLAM DIPERSENDAKAN OLEH PENGANUT AGAMA LAIN ADALAH KERANA :

1. Umat Islam Dinegara Ini Sedang Mengusahakan Perpecahan Di Kalangan Mereka :

(1) Bangsa Melayu yang merupakan penganut islam terbesar di negara ini berpecah 3 - Umno, Pas dan PKR

(2) Bangsa Melayu yang merupakan penganut islam terbesar di negara ini semakin bercelaru SIAPA CUKUP ISLAM dan SIAPA KURANG ISLAM diantara SYIAH dengan SUNNAH.

(2) Para Ulamak Islam bangsa Melayu dinegara ini nampak tidak sokong menyokong diantara satu sama lain bila agama Islam dipersendakan oleh penganut agama lain. Contoh : Bila Ulamak Umno @ Kerajaan membantah, Ulamak Pas dan PKR membisu seribu bahasa.

Kepada Para Ulamak Islam bangsa Melayu saya ingin bertanya :

ADAKAH PENDIRIAN POLITIK ANDA MELEBIHI PENDIRIAN TERHADAP AGAMA ANDA (ISLAM) ??????

Mohd Muslim, Perak DR

Anonymous said...

Kat Malaysia ni Cina2 sial kat taman2 bawa anjing berjalan dan berak / kencing ditepi jalan tanpa rasa bersalah. Macam taman ni loji najis.

Dahlah anjing2 tu kotor, tuanpunya anjing2 pun lagi kotor.

Bila kerajaan nak buat undang2 haramkan anjing peliharaan berak dan kencing merata2.

Sialan spesis anjing dan babi ni.

Anonymous said...

Saudara2 Seagama.

Apa kata kita anggap saja mereka orang bukan islam yang tak habis2 mempersendakan Agama Islam itu sebagai " ORANG TAK SIUMAN ".

Kalau mereka SIUMAN, mereka tak akan buat benda2 yang tak mendatangkan faedah kepada diri mereka, agama mereka dan negara.

Dan kita para penganut Islam semua adalah terdiri daripada ORANG YANG SIUMAN sebab itu lah kita tidak buat apa yang ORANG TAK SIUMAN buat.

Lagi kita duk layan mereka lagi lah mereka naik syiok nak buat bagi kita marah. Lama2 dia nak jadi benda yang tak elok kepada perpaduan antara rakyat.

Tapi kalau sampai bakar surau dan mesjid, ganggu orang sedang solat atau mengotorkan surau dan mesjid ... itu sudah melampau lah. Maka pada ketika itu kita perlu lah bertindak setimpal dengan perbuatan mereka.

Jangan layan mereka kerana memang sah MEREKA TAK SIUMAN. Harga diri ORANG TAK SIUMAN ini nak di bandingkan dengan anjing kurap rasanya mulia lagi anjing itu, nak di bandingkan dengan babi juga rasanya mulia lagi babi itu.

Jika kita nak panggil mereka ANJING atau BABI takut pulak mereka perasan diri mereka itu hebat setaraf dengan ANJING dan BABI pulak. Sebab pada hakikatnya mereka adalah LEBIH TERUK DARIPADA ANJING dan BABI.

Kepada anda2 yang mempersendakan Agama Islam belajar lah menerima hakikat bahawa YOU PEOPLE ARE WORST THAN DOG OR PIG.

Mat Kedah

Anonymous said...

Dia memang kenal sangat dengan saya. (Anon August 14, 2013 at 4:19 PM)

Baguih la hang kenai sangat dengan budak Jid tu. Hang cerita kisah dia daripada kecik sampai besaq noooo.

La ni aku nak minta hang pulak bagi tahu identiti sebenaq diri hang, supaya budak Jid tu boleh respon balik sama ada nak mengaku atau menafi dakwaan hang.

Hang nama apa ? Hang bin Apa ? Duduk mana ? No telepon berapa ? Macam mana hang kenai budak Jid tu ?

Mungkin dia boleh ingat balik saat masam manis hang bersama dengan dia.

Mat Kedah

ana said...

Di London, kalau anjing tu poop merata, tuan di kena cuci terus. Kalau tak, kena denda. Especially tempat majority Muslim di sana.
Orang kafir pon ada banyak species. Tu kat negara Muslim-minority. Kat Malaysia ni, cuba impose law mcm tu. Ramai la yang akan melalak macam anjing....hehehe..Ana baru balik dari sana, ziarah. Open up your eyes and mind...ko yaaak.

Anonymous said...

Manusia semakin pandai dan maju tapi ada orang terlampau percaya ajaran agama menjadi bodoh dan mundur. hahaha