Friday, January 24, 2014

Cadangan Dari Rosmah Dilaksanakan Kerajaan Selangor


Saya masih ingat lagi pada tahun 2010 bagaimana isteri PM dibelasah apabila beliau mencadangkan agar satu pusat bagi menempatkan wanita hamil tanpa nikah untuk mengatasi masalah pembuangan bayi. 

Rosmah dibelasah kiri dan kanan oleh Pas dan PKR. Di pihak Pas yang lantang membelasah Rosmah adalah Idris Ahmad. Di pihak PKR pula, mak lampir. 

Kemudian Kerajaan Melaka di bawah kepimpinan Ali Rustam ketika itu setuju untuk membuka pusat tersebut. Macam-macam mereka belasah Ali Rustam. Sehinggakan apabila berlaku kejadian ribut melanda pasar ramadhan di Jasin pada tahun 2010, puak-puak Pas mengatakan kejadian tersebut adalah bala kerana tindakan Kerajaan Melaka membuka pusat tersebut. 

Mengikut maklumat yang saya terima sebelum ini antara penghuni teramai pusat berkenaan adalah wanita yang berasal dari Kelantan. 

Setelah puas mereka ludah isteri PM dan Ali Rustam, selepas tiga tahun tiba-tiba Selangor pula melaksanakan apa yang pernah dicadangkan oleh isteri PM dan yang dilaksanakan Kerajaan Melaka. 

Mana puak-puak Parti Anak Setan ? 

Mana mak lampir ? 

Selanjutnya baca di sini

15 comments:

Anonymous said...

Syabas RBF....Banyak benar isu-isu yang boleh para blogger Umno ketengahkan.....dedahkan kelemahan kerajaan PR sampai pru 14...gemblengkan tenaga dan bersatu demi untuk anak cucu dikemudian hari.

Anonymous said...

PR adalah pakatan munafiq yang diketuai oleh PAS dan diperintah oleh DAP..

Esa Adam said...

Rosmah bolehlah dari sekarang kemukakan permohonan gunakan jet kerajaan. Jangan lupa bawa bersama mak-mak datin sekali dan bila balik stop over lah kat Paris.

Mana tahu ada beg2 tangan yg berkenan. Bukan mahal pun.

Anonymous said...

Babi punya esa adam ni. Kalo ko cina aku harap akan berlaku 13mei lg. Boleh aku bunuh cina dimana2.

Anonymous said...

Esa adam
ada lagi yang tertingal tu... kalau naik jet nanti jangan lupa ambil anuar kat JEPUN dan pastikan anuar pakai cawat kote.. ha ha

Anonymous said...

buatlah apa yg baik, tinggalkan apa yg jahat! hidup pun bukan terlalu lama. semua jasad kita akan mati, tapi roh tak mati ........... roh baik akan bahagia, roh jahat akan menderita!

Anonymous said...

Pembangkang terutamanya PAS memang sentiasa ketinggalan jauh di belakang Umno.30 tahun dulu Pas kata berkawan dgn kafir dan mempertahankan perlembagaan sekular jadi kafir seperti yg di fatwa Hj Hadi,sekarang mereka baru tesedar tidak jadi kafir bila berkawan dgn kafir dan mempertahankan perlembagaan sekular,itu yg mereka gila sakan berkawan dgn kafir,sehingga kafir harbi pula yg dia buat kawan,negara Islam pun mereka baru tahu tak ada dalam al Quraan(dulu dia baca quraan lain sekarang Quraan lain agaknya).Dulu Umno kata belum sesui utk laksana kan Hudud kerana masyarakat berbilang kaum dan ugama banyak perkara yg perlu di atas,tapi Pas baru sekarang memahaminya.

Anonymous said...

Satu lagi contoh Pas memang ketinggalan: Pas sentiasa kutip bekas pemimpin Umno yg telah di tolak oleh Umno, paling teruk al Jubori yg telah di tendang oleh Umno kerana perangai main belakangnya ,Pas pula kutip jadi Ketua mereka dalam PR.Akibatnya NI dan hudud pun dah hilang dari Pas yg ada Stopa spenda ikut tingkah laku al Jubori,

Anonymous said...

Sepatutnya Rahim Thamby Chik jadi ketua Unit Perlindungan Bayi yg dibuang kerana pengalaman nya melakukan seks diluar nikah.

Oleh kerana penghayatan UMNO terhadap isi Islam itu kosong , maka ramai lah anak2 diluar nikah yg akan membesar dinegara kita.

Anonymous said...

Tu lar..dulu2 lg Tun M dah suruh mereka g Mekah naik unta...pandai pulak puak2 hampas ni naik kapal terbang...
Mereka kata Umno jahiliah...
Tapi mereka munafik...
Berpura pura alim....tapi leh kipas spender..kopiah atas kepala sambil jilat ......

Anonymous said...

penghayatan geng pas sngat mendalam terhadap agama sampaikan konon hukum hudud pun boleh dipermain-mainkan semata-mata demi kepentingan politik.

hudud................bolayan la sebab PR tak bagi...

bila ada tak kena,balik balik sebab malaysia tak buat hudud.sial punya geng pas

http://www.youtube.com/watch?v=kH8Tpli0o0k

KING MAKER said...

salam blogger...minta tolong blogger dapat paut kinginwar.blogspot.com ke link blogger... saya sudah pun pautkan link blogger ke blog saya...sekian terima kasih...

Anonymous said...

Rosmah naik jet berkidmat utk negara..anwar naik jet jalan2 cari makan..sambil cari idea fitnah2 baru utk tumbangkan kerajaan

hanizam said...

Bagi PR, ape saje yang kerajaan buat @ cadangkan, bangkang dulu, jadikan sebagai modal/bahan politik untuk mengutuk kaw-kaw kerajaan..yang lain kemudian tanpa kaji secara menyeluruh pro dan kon cadangan itu...

kalau mereka laksanakan, mereka mengaku merekalah yang terbaik...idea merekalah yang paling bagus...merekalah paling islamik..

mereka ingat ape yang PR kutuk-kutuk dulu takda sape yang simpan, tunggu masa keluarkan balik dan jadikan bahan untuk kenakan balik ape yang mereka katakan..

begitulah mentaliti pembangkang dalam malaysia...ape-ape bangkang dulu...walaupun kadangkala cadangan tu baik untuk semua...

tapi sebab cadangan tu dari kerajaan, biasalah...

Anonymous said...

lepasni patut perkenalkan di kelantan pula. ye lah kebanyakan penghuni tu kan wanita kelantan. jgnlah kerajaan PAS kelantan nafikan hakikat ini....